DC Design Avanti: Čtyřválec 2,0 EcoBoost pro indické kupé
Indická společnost DC Design postavila sportovní automobil Avanti, který je poháněn uprostřed uloženým čtyřválcem z dílny Fordu. Motor vozu, jehož křivky připomínají Lotus Evora či Ferrari 458 Italia, nebude jediným prvkem převzatým od zavedených automobilových firem.
O pohon DC Design Avanti se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec Ecoboost od Fordu. Tato zážehová jednotka je naladěna na výkon 177 kW (240 k) při 5500 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 366 Nm při 3500 min-1. Motor splňuje emisní normu Euro 5, po úpravě může splňovat i Euro 6.
Maximální rychlost vozu bude elektronicky omezena na 250 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h má trvat zhruba 7,0 s. O zastavení se postarají kotoučové brzdy s průměrem 330 mm, třmeny dodalo AP Racing. S vývojem airbagů a systému ABS pomohl Bosch.
Agregát spolupracuje s šestistupňovým manuálem, k dispozici však bude také dvouspojková šestistupňová převodovka Power Shift. Oba systémy tak jako motor pochází od Fordu.
Pro ty, kterým nebude čtyřválcový motor stačit, bude v budoucnu určena varianta s vidlicovým šestiválcem z dílny Hondy, jehož výkon bude 290 kW.
Základem vozu je trubkový rám z hliníku, indický sporťák bude stát na 19palcových kolech. DC Design Avanti je dlouhé 4.623 mm, široké 1.967 mm a vysoké 1.213 mm, rozvor činí 2.700 mm. Auto váží 1.562 kg.
DC Design se podle svých slov inspirovalo slavnými italskými karosárnami typu Bertone, Ghia či Pininfarina, které v minulosti sportovní automobily nejen navrhovaly, ale také vyráběly v omezených sériích. Avanti má být určeno pro ty, kteří chtějí výkonný automobil, ale nechtějí za něj utratit jmění.
Dosud indická společnost, kterou v roce 1993 založil designér Dilip Chhabria, auta pouze navrhovala, stavěla maximálně jednokusové prototypy. DC Design v minulosti mimo jiné spolupracovalo s Astonem Martin, Renaultem nebo General Motors.
Firma chce vyrobit 300 exemplářů modelu Avanti, výroba bude zahájena v příštím roce v nově vybudované továrně v západoindickém městě Talegaon. Zde bude vyráběna karoserie, již hotové motory mají být dováženy z Velké Británie. První zákazníci by se auta mohli dočkat na konci roku 2013.
Pokud by byl zájem, bude moci DC Design vyrábět více než 1.000 aut ročně. Automobil už mohou indičtí zákazníci objednávat v pěti městech – v Dillí, Bombaji, Chennaii, Puné a Hajdarábádu. Další čtyři prodejny brzy přibudou.
Avanti je vystaveno na probíhající Auto Expo 2012 v Novém Dillí, kde jeho podobu odhalil indický herec Amitabh Bachchan.
V tiskových materiálech je Avanti prezentováno jako první indický supersport. Indická firma ale již v minulosti navrhla sporťák Go, který dokonce v roce 2004 prezentovala na ženevském autosalonu. Na rozdíl od Avanti byl Go od začátku plánován jako koncept.