Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

De Tomaso DeAuville: Výrobní licence prodána do Číny

David Bureš David Bureš 26. 12. 2011 • 21:45
30
7
Zobrazit náhledy (30)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth

Důvodem prodeje výrobní licence na model DeAuville jsou finanční problémy firmy De Tomaso.

Italská společnost De Tomaso prodala práva na výrobu crossoveru DeAuville nejmenované čínské společnosti. Ta výrobní licenci na tento model koupila za 12 milionů euro (v přepočtu zhruba korun 310 milionů korun).

De Tomaso se v minulých měsících dostalo do finančních problémů, vedení už nedokázalo vyplácet mzdy svým zaměstnancům. Řešením tak byl prodej výrobní licence na model DeAuville, který italská společnost představila na letošním ženevském autosalonu.

Současný majitel firmy De Tomaso, Gian Mario Rossignolo hodnotí prodej licence do čínských rukou kladně. Podle jeho vyjádření je to důkazem, že De Tomaso vyvinulo kvalitní techniku. Společnost pak především získá chybějící finanční prostředky potřebné k jejímu dalšímu fungování.

Název čínské společnosti, která licenci na výrobu crossoveru De Tomaso DeAuville, zůstává utajen. Dodejme však, že letos v dubnu čínská automobilka Great Wall představila v Šanghaji koncept Haval IF, který se až nápadně podobal italskému automobilu.

DeAuville byl italským výrobcem zprvu označován jako SLS. Podle výrobních plánů měla výroba vozu probíhat v turínské továrně Grugliasco, kde se vyráběly Alfy Romeo Brera a Spider. De Tomaso chtělo vyrábět až 3.000 crossoverů ročně, v budoucnu se modelová řada měla rozrůst o limuzínu a kupé, nástupce slavné Pantery.

Základem DeAuville je hliníková platforma Univis, která šasi zpevňuje pomocí čtvercové trubkové konstrukce. Některé díly, například přeplňovaný 2,8litrový vidlicový šestiválec (221 kW/400 Nm), pocházejí z dílny amerického koncernu General Motors.

Související články

27. 12. 2011 09:15
Motor
Design je neoslovující, horší je to s motorem 2.8 V6 od GM. Tenhle mrzák se dává i do oplů a podobnejch nesmyslů se kterými jezdí do práce spousta lidí jako já, prestiž nulová.
27. 12. 2011 07:28
Žádná škoda...
...ono to totiž vypadá, jako čínský copydesign od začátku.
27. 12. 2011 07:26
Re: Výprodej
Jaké technologie? Co je na tom paskvilu technologicky unikátního?
Avatar - www.skodaoctavia.cz
26. 12. 2011 19:34
Výprodej
Evropa míří do kopru a prodávat svoje technologie není příliš chytré. :no:
26. 12. 2011 18:22
To skoro vypadá...
... jako evropský záškodnický příspěvek ke zničení probírajícího se čínského automobilového průmyslu... >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud