Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DeTomaso DeAuville: První dojmy

3. 3. 2011 • 12:20
30
20
Zobrazit náhledy (30)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth

Představy, že DeTomaso představí konkurenta BMW 5 GT, se ukázaly liché. Nový crossover je zcela svébytný druh auta.

Původní De Tomaso Deauville byl luxusní sedan z let 1970 až 1985, na jehož základě vzniklo také Maserati Quattroporte III. Nový model vynechává mezeru z názvu automobilky a přidává velké A – vznikl crossover DeTomaso DeAuville, zatím v podobě předprodukčního prototypu.

Motor 2,8 V6 Turbo (221 kW/400 Nm) a zřejmě tedy i pohon všech kol a šestistupňovou automatickou převodovku bere DeTomaso ze Saabu 9-4X.

Vůz je na živo skutečně majestátní – vždyť na délku měří 5080 mm, na šířku 1950 mm a na výšku 1630 mm. Rozvor náprav a rozchod těmto proporcím a mohutným tvarům nezůstávají nic dlužny, mají hodnotu 2950m resp. 1655 mm.

Pininfarina při návrhu karoserie vsadil na elegantní obliny zvýrazněné několika ostřejšími prolisy. Výsledek nepřekypuje originalitou – například příď působí jako syntéza stylů Aston Martin a nového designu Chryslerů. Exteriér je ale sladěn do dobře vyváženého celku.

K zajímavým prvkům patří beze sporu boční prosklení a fakt, že zadní dveře jsou viditelně kratší než ty přední.

Nutností u nového modelu je vyzkoušet interiér a u nové (resp. obnovené) značky se zcela novým modelem je to přímo povinnost. Vystavovaný exemplář měl atraktivní interiér v kombinaci barev krémové (mj. kožená sedadla a alcantarový strop) a modré (volant, horní díl palubní desky a rámy oken – obojí v kůži). Celek dotváří karbonový dekor a hliníkové elementy.

Přední sedadla oplývají hojností místa a relativně nízkým posazem nad podlahou. Tento dojem umocňuje také masivní, avšak nízká palubní deska a vysoká středová konzole. Přínosné pro praxi je, že řidič ze svého místa vidí kapotu motoru, designovým pozitivem je pak vlastní a velmi povedený design přístrojového štítu.

Nadbytek místa lze hledat i v zadní řadě sedadel, kde svažující se střecha představuje jen symbolické omezení. Ani do délky nebo do šířky nedochází k prostorovým kompromisům. DeTomaso tak na rozdíl od BMW X6 představuje plnohodnotně čtyřmístný luxusní crossover.

Opravdu nepovedený je ale tvar sedadel. Věříme, že jde teprve o první pokus, kdy zvítězil design nad funkcí. Jak jinak si totiž vysvětlit, že na pohled pěkná a komfortní sedadla mají vpředu i v zadu nesmyslně silné a úzké sevření bočnic sedáků. V kontrastu s tím jsou navíc téměř plochá a velmi široká opěradla, která naopak tělo vůbec nepodrží.

Doporučujeme na tomto nedostatku zapracovat, protože jinak se DeAuville zdá být zdařilým autem. V segmentu luxusních crossoverů a SUV totiž zatím žádná italská automobilka nic nenabídla a DeTomaso vypadá, že je na dobré cestě to se ctí změnit. Pokud tedy automobilka dokáže v rozumné době dopracovat auto do definitivní a plně funkční podoby.

Jak se vám líbí DeTomaso DeAuville? Ohodnoťte jako ve škole:
  • 1
    38,9%
  • 2
    8,5%
  • 3
    9,6%
  • 4
    16,5%
  • 5
    26,5%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 1012 čtenářů.

Témata
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Docela trapas, myslím
Tak ještě jednou - ne, není to nic jako BMW 5 GT. Jestli se DeTomaso DeAuville něčemu podobá, pak BMW X6, ale v rozměrově velkorysejším balení. A problém s nadměrně velkou zadnicí nebo jakoukoliv jinou částí těla opravdu nemám. Naopak jsem jediný z letošní pětičlenné ženevské výpravy Auto.cz, kdo se bez problémů a rychle vměstná například do Lotusu Elise ;-)
Avatar - Bubáq
4. 3. 2011 10:59
Docela trapas, myslím
Ve skutečnosti, tento vůz nic zajímavého nenabízí. Kdo je cílová zákaznická skupina? Jak to, že se nepodobá na 5GT? Vždyť jeho koncepce a rozměry přímo bijí do očí, že DeTomaso může pomýšlet nanejvýš na stávající zákazníky a zájemce o 5GT. Hm, a taky má autor Lukáš asi problém typický pro české muže: velkou zadnici. Podle mého soudu je základem sportovního posazu sevření hýždí bočnicemi sedáku. Pak mám skutečný pocit sounáležitosti s autem. Jasně, opěradlo by mělo podpírat tělo také...
4. 3. 2011 07:03
Re: Predek, bok...
Souhlas, předek a bok jde, ale ten zadek je peklo. Co to je za děsný světla??? :no:
Avatar - Krispos
3. 3. 2011 23:36
Tip pro Sergia....
... tohle by byl dobrej rebrand na Lancii, pokud se chce tato znacka drzet v povedomi jako luxusni a nikoli cuore spoortivo :)....
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Trocha zmatku
Vidíte, oba jste narazili na podstatu problému. Ono to vypadá jako 5 GT, ale ve skutečnosti je to svým pojetím spíš něco jako X6, navíc uvnitř znatelně větší. Jen ten design karoserie zcela rezignuje na prvky SUV, a proto se až do teď pořád objevovaly příměry jen k 5 GT.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku