Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

De Tomaso: Slavnou značku chce oživit bývalý manažer Fiatu

De Tomaso: Slavnou značku chce oživit bývalý manažer Fiatu

De Tomaso: Slavnou značku chce oživit bývalý manažer Fiatu Zdroj: acz

Diskuze (3)
Bývalý manažer Fiatu Gian Mario Rossignolo chce oživit slavnou italskou značku De Tomaso. Ročně má vyrábět 8 tisíc aut a první model se představí už na ženevském autosalonu v roce 2011.

Gian Mario Rossignolo, kterému je 79 let, zakoupil práva na značku De Tomaso tento měsíc u konkurzního soudu. Italský manažer je spojený především s koncernem Fiat, kde pracoval 22 let, mimo jiné mezi roky 1977 a 1979 jako ředitel značky Lancia. O vlastní projekt sportovního auta se pokoušel už před dvěma lety, kdy neúspěšně bojoval s Fiatem o odkoupení výrobního závodu Bertone. Předtím společně s Audi zkoušel oživit Isotta Fraschnini, koncept z roku 1996 se ale do výroby nedostal.

Oživený De Tomaso se bude podle předběžných dohod vyrábět v jedné ze tří továren Pininfarina. Rossignolo má od karosárny přislíbeno, že si bude moci pronajmout závod v Grugliasco na západním okrají Turína. Rozeběhnutí výroby si vyžádá investici ve výši 116 milionů Euro a staronová automobilka má zaměstnávat 900 osob.

Plánovaná produkce bude 8000 aut ročně, které chce Rossignolo rovnoměrně rozvrhnout mezi tři různé modely – crossover (3000 ks), luxusní sedan (3000 ks) a sportovní kupé (2000 ks). První z této trojice se představí už za rok, na jarním autosalonu v Ženevě 2011. Základem všech modelů bude inovativní hliníková platforma Univis, jejíž vývoj a uplatnění Rossignolo intenzivně propaguje.

Doporučujeme
Pohledy do historie: DeTomaso Pantera – argentinské tango po italsku

De Tomaso patří mezi nejslavnější zaniklé značky aut. Založil ji v Modeně roku 1959 argentinský závodník Alejandro de Tomaso a první produkční model Vallelunga se představil v roce 1963. Nejproslulejším modelem je Mangusta (1967-71) a její nástupce Pantera (1970-91), kterou vlastnil mimo jiné i Elvis Presley.

V letech 1976 až 1993 De Tomaso také vlastnil automobilku Maserati, která dokonce vyráběla kupé De Tomaso Longchamp v upravené podobě jako Maserati Kyalami. Posledním modelem značky byl De Tomaso Guarà vyráběný až do krachu v roce 2004, jen jeden rok po De Tomasově smrti.

Vstoupit do diskuze (3)