Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dekra: Nejméně vážných závad na německých STK má Audi A6

Diskuze (21)
Dekra zveřejnila statistiku vážných a nebezpečných závad zjištěných při německých technických kontrolách. V Německu působí v tomto oboru několik konkurentů a Dekra patří k největším – její databáze obsahuje 15 milionů kontrol.

Automobily jsou ve výsledcích rozděleny podle tříd a dále podle počtu ujetých kilometrů (do 50 tisíc km, 50-100 tisíc km a 100-150 tisíc km). To je hlavní rozdíl proti konkurenčním statistikám TÜV, které zohledňují stáří auta. Aby byl vzorek jednotlivých modelů dostatečně reprezentativní, mohou se do přehledu dostat jen auta, kterých bylo zkontrolováno alespoň 1000 kusů.

Kromě toho byl vyhlášen celkový vítěz „Nejlepší ve všech třídách“, který vykázal nejméně závad bez ohledu na počet ujetých kilometrů. Tímto autem je Audi A6, které prokázalo nejlepší výsledky za celý sledovaný nájezd kilometrů.

Dále Dekra zvlášť vyhlásila model s největším počtem aut bez závad. S podílem 96,7 % bezvadných aut při technických prohlídkách je první Ford S-Max/Galaxy. Druhý v pořadí je Renault Clio III a třetí Mazda 5.

Dekra: přehled modelů s nejmenším počtem závad
Pořadí0-50 tisíc km50-100 tisíc km100-150 tisíc km
Malé vozy
1.Renault Clio IIIMazda 2Audi A2
2.Toyota AygoHonda JazzToyota Yaris
3.Mazda 2Mitsubishi ColtFord Fiesta/Fusion
Nižší střední třída
1.Toyota PriusVW Golf V/Jetta/Golf PlusŠkoda Octavia
2.Ford FocusMazda 3Ford Focus
3.Mazda 3Škoda OctaviaVW Golf V/Jetta/Golf Plus
Střední třída
1.Saab 9-3Saab 9-3Audi A4
2.Audi A4Audi A4Toyota Avensis
3.Toyota AvensisToyota AvensisMazda 6
Vyšší střední třída/luxusní vozy
1.Audi A6Audi A8Audi A6
2.BMW řada 7BMW řada 7BMW řada 7
3.BMW řada 5Audi A6BMW řada 5

Celkový pohled na výsledky odhaluje jen drobné změny proti loňskému roku. Ve 13 z celkem 21 sledovaných kategorií zvítězilo auto některé z německých značek. První místo v nižší střední třídě v kategorii 100-150 tisíc km patří Škodě Octavia. Dobře si vede také například Saab 9-3.

Zajímavé je také rozložení závad napříč třídami – největší relativní počet závad Dekra zjistila u malých aut, následují sportovní, užitková/MPV a terénní/SUV. Nejméně závad bylo zjištěno u vozů střední a vyšší střední třídy.

U malých aut je v kategorii do 50 tisíc km čtyřikrát méně závad než v kategorii 100-150 tisíc km. Při takovém nájezdu je už často potřeba řešit nákladnější opravy brzd, podvozku, řízení nebo motoru.

Dekra: přehled modelů s nejmenším počtem závad
Pořadí0-50 tisíc km50-100 tisíc km100-150 tisíc km
Sportovní vozy/kabriolety
1.Mercedes SLKMercedes SLKBMW řada 3 Cabrio
2.BMW Z4Audi A4 CabrioMazda MX-5
3.BMW řada 3 CabrioBMW Z4Audi TT
SUV/terénní vozy
1.BMW X3Porsche CayenneToyota RAV4
2.Subaru ForesterBMW X3BMW X5
3.Hyundai TusonSubaru ForesterMitsubishi Pajero
MPV/užitkové vozy
1.Ford S-Max/GalaxySEAT Altea/ToledoVW Touran
2.Mazda 5Ford C-MaxVW Caddy
3.SEAT Altea/ToledoVW TouranVW T5

Diskuze (21)
Avatar - Andromeda
20. 12. 2008 16:14
Re: Další krásná statistika...
:yes:
19. 12. 2008 19:19
Re: lepší výdrž
aha, to jsem nevěděl že němci s japonskými a jinými auty jezdí jenom k TUV... >:D
Avatar - skejpa
19. 12. 2008 17:16
Re: % % %
no zrovna renault nikdy neoplyval spolehlivosti a ja napriklad tu zkusenost mam. ne kazdej musi byt nespokojenej ale u renaultu jich bude jiste mnohem vic nez u mazdy...
19. 12. 2008 16:50
Re: touran me rozesmal
To asi nic nezmení na faktu, že zrovna A6 jsou na tom velmi slušně.
19. 12. 2008 16:17
Re: touran me rozesmal
ty tam nekde v tabulce vidis rok vyroby ?, ja tam vidim jen ujete kilometry, takze pokud ma nekdo 10 let starou A6 s najezdem do 150 tisic km a prosel nemeckou STK Dekra, tak by mela v tabulkach take bejt zapoctena