Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Deník Czechs4Monte: Cestou do Bad Homburgu začala Rallye Monte Carlo Historique

Vitek Vitek 29. 1. 2016 • 02:25
61
Zobrazit náhledy (61)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
První noc proběhl symbolický večírek, na kterém se probraly poslední detaily harmonogramu celého týdne, a samozřejmě nesměl chybět přípitek na zdárné dokončení celé soutěže.

Po tiskové konferenci, o které jsme vás informovali, se celý team projektu Czechs4monte vydal na první kratší pětisetkilometrový přesun do lázeňského města Bad Homburk v Německu. Během cesty posádka Škody 110 L dolaďovala přípravu itineráře a zakreslení důležitých bodů v mapě, jak pro náročnou, téměř 1400 km dlouhou trasu do Monaka s názvem Etape de Concentration, tak pro další neméně náročné rychlostní zkoušky v okolí Monte Carla a Valence. Doprovodný team složený z mechaniků a týmu novinářů využil první část ke vzájemnému seznámení.

První povinností posádky v Rámci Rallye Monte Carlo Historique bylo vystavení vozu v prostorách autosalonu BMW, kde zároveň proběhly administrativní a technické přejímky. Naleštěná Škoda 110 L prošla bez jediného problému a již zde budila velký zájem fanoušků a obdivovatelů historických aut. Následoval večírek uspořádaný starostou lázeňského města v prostorách místního kasina pro všechny posádky včetně jejich doprovodných týmů. Velice sympatické bylo uvítání všech národností, bohužel i po dvaadvaceti letech od našeho rozdělení si Západní Evropa nedokázala zapamatovat, že nejsme Čechoslováci.

Celý tým opustil uvítací večírek velmi brzo z důvodu dalších povinností a práce následujícího dne.

První ranní povinností posádky bylo vyzvednout škodovku v prostorách autosalonu, kde přenocovala a následně doladit poslední technické detaily, odzkoušet důležité systémy, pomůcky, a vybavit vůz občerstvením pro lepší výdrž a koncentraci posádky na náročné cestě. Ještě před startovním ceremoniálem byla šedesátka historických vozů včetně závodního speciálu teamu Czechs4Monte vystavena na kolonádě v Bad Homburku. I zde byl o škodovku velký zájem a posádka i mechanici musely odpovídat na velké množství dotazů.

O tom, že je Škoda 110 L nejenom pro Němce unikátní, stroj svědčí i velký zájem novinářů. Fotka posádky se škodovkou by se měla objevit například na titulní stránce Bildu. Tento opravdu velký zájem o vozidlo samozřejmě hladil po duši tým mechaniků, kteří strávili na stavbě vozu téměř rok. Po cca hodinu a půl dlouhé prohlídce aut následoval startovní ceremoniál. Posádka se startovním číslem 279 projela se svojí škodovkou v 12:20. Vydala se vstříc náročné cestě, která je určitě těžkou zkouškou jak pro oba členy posádky, tak pro výdrž vozu samotného.

Startovní rampou konečně začal opravdový závod a z jezdce Ivana Pistulky opadl počáteční stres vystřídaný nadšením, které ovšem musí být doprovázeno velkou porcí koncentrace. Nemalou devizou celého projektu je zkušenost Františka Vahaly, který tuto náročnou soutěž již jednou absolvoval. Přestože role obou závodníků jsou jasně dané, tedy Ivan Pistulka řidič a František Vahala navigátor, 1400 kilometrů v závodním speciálu je náročné sousto, a proto se oba členové posádky za volantem prostřídají.

Mezi 16. a 17. hodinou posádka opustila Německo a vydala se vstříc romantické Francii. Doprovodný tým, pro který je celá cesta neméně náročná, se rozdělil na dvě skupiny. Skupina novinářů se snaží přesunovat souběžně s posádkou a dokumentovat, doufejme zdárný dojezd škodovky do Monte Carla. Druhá polovina doprovodného týmu s technickým zázemím, s mechaniky a třeba náhradními pneumatikami, vyrazila přímo nejkratší cestou do Monte Carla, aby byla včas připravená na servis stodesítky před etapou s měřenými testy.

Jelikož každý takto náročný projekt potřebuje sponzory a partnery, veze doprovodný tým druhou stodesítku, která bude sloužit k prezentaci v hlavním centru závodu. K této variantě přistoupil tým z důvodu striktních pravidel pořadatele ohledně polepů na závodním autě. Tímto pravidlem se Monacký autoklub snaží docílit co nejvěrnější dobové podobě historických vozů. Držte české posádce palce, nadále vás budeme informovat o průběhu soutěže.

Za media tým: Martin Mazuch a Lukáš Kolářík

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud