Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DENZA EV: První společný elektromobil BYD a Daimler

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Přesně podle plánu představuje Shenzhen BYD Daimler New Technology (BDNT), společný podnik koncernu Daimler a čínské automobilky BYD, svůj první elektromobil.

DENZA EV je jméno nové značky a zároveň i konceptu připraveného pro autosalon v Pekingu. Jméno DENZA je odvozeno z čínských znaků Tengshi, které označují rostoucí sílu a dynamiku.

Logo nové značky má zobrazovat kapku vody, představující šetrnost k životnímu prostředí, zatímco stříbrné křivky, které ji objímají, mají znázorňovat ruce obou partnerů, poskytující vzájemnou podporu pro společný podnik i životní prostředí.

Podobně modrá barva, jakou je provedena kapka vody v logu nové značky, je použita i na její první koncept, který je údajně postaven na stejném základu jako minulá generace Mercedesu-Benz třídy B.

DENZA ve svých tiskových materiálech uvádí, že tento elektromobil byl navržen přímo v Číně, kde bude i vyráběn a prodáván. Na příbuzenský vztah s třídou B koncept prakticky nijak neupozorňuje. Lehkou připomínkou může být snad jen silueta a některé linie na bocích a zádi.

Design karoserie DENZA EV je především při srovnání s jinými díly čínských firem velmi decentní a působí poměrně evropsky. Přístup do interiéru umožňují dva páry proti sobě otevíraných dveří. V případě sériového modelu se dá očekávat, že ke zvýšení tuhosti karoserie přispěje i B-sloupek, který u konceptu chybí.

Podobně umírněné linie jako na karoserii jsou použity i v interiéru. Přístrojový štít tvoří LCD displej a na středové konzole nechybí dotyková obrazovka multimediálního systému. K zajímavým prvkům patří trojice malých displejů pod stropem, nahrazujících klasická vnější zpětná zrcátka. Zástupci nové značky vyzdvihují především pojetí prostoru zadních cestujících. Ti se mají cítit jako v luxusním salonku.

První elektromobil značky DENZA má přesně splňovat požadavky čínských zákazníků. Zatímco kompletní fotogalerie odhaluje design exteriéru i interiéru, tak k pohonnému systému se oficiální materiály nijak nevyjadřují. Podle neoficiálních informací má vycházet z techniky elektrického crossoveru BYD e6.

Výroba auta bude v čínském Šen-čenu zahájena v druhé polovině letošního roku. Na výrobní kvalitu elektromobilů budou dohlížet technici z Daimleru. Koncern tak slibuje vysokou kvalitu chystaných automobilů. Díly budou dodávat jak čínské, tak zahraniční firmy.

Společný podnik BYD a Daimleru byl založen v květnu 2010 s cílem uspokojit poptávku po elektrických autech na čínském trhu. Někteří analytici odhadují, že se v Říši středu do roku 2020 bude prodávat více elektromobilů než v USA.

Jak Daimler, tak BYD si od společného podniku v mnohém slibují. Čínská automobilka si tím zajistila přístup k technice Daimleru, německý koncern chce zase zlepšit svoje postavení na čínském trhu. Část automobilky BYD mimochodem vlastní jedna z firem amerického investora Warrena Buffetta, která chce elektromobily BYD e6 nabídnout americkým taxikářům.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - MikeeC
24. 4. 2012 08:04
Benz & Lincoln
vypadá to jako Mercedes třídy B a ve předu se hodně inspirovali Lincolnama >:D Jen ta maska mezi světlama, tak trochu Honda City...