Deset největších svolávacích akcí: Prokletí Fordu
V roce 2000 americký Kongres přijal zákon, nově upravující problematiku svolávacích akcí. Dohledem nad nimi byla pověřena agentura NHTSA a recally už nadále nejsou do jisté míry "soukromými záležitostmi" majitelů a výrobce, které se automobilky snaží spíše tajit, než ventilovat, ale je jim kvůli veřejné dostupnosti informací věnována velká mediální pozornost.
Této nechtěné popularity si užíval v posledních 13 letech nejvíce Ford, jenž je v první desítce hned čtyřikrát a figuruje dokonce na prvních třech místech, co se počtu dotčených produktů týče. První příčka představuje "skóre" 13 milionů, nejde ovšem o počet aut, ale pneumatik v dodnes vzpomínané kauze vadných gum značky Firestone, dá se tedy říci, že se problém týkal 3,2 milionů vozů, zejména modelů Explorer z MY1991-2002.
Druhé místo je opět Ford a týká se 4,5 milionu vozů z roku 2005, kdy byl odhalen vadný spínač tempomatu od Texas Instruments, montovaný do aut už od roku 1994. Stejný díl se postaral o další 4,5milionovou svolávačku v roce 2009 a celkově tento komponent potrápil dokonce 16 milionů aut, kterým kvůli němu hrozil v krajním případě i požár.
Čtvrté místo patří druhé "nejúspěšnější" značce žebříčku - Toyotě, za 4,4 milionu exemplářů hned deseti modelů. Důvodem byl o kobereček se zasekávající pedál plynu. Pátá příčka patří General Motors, jejichž pick-upy Chevrolet Silverado a Avalanche a GMC Sierra musely v roce 2004 do servisů kvůli vadnému víku korby, které bylo náchylné k poškození vlivem zatížení. To je řeč o 3,7 milionu vozů.
Šestý je opět Ford, jenž musel v roce 2007 svolat 3,7 milionu aut, zejména Crown Victoria, kvůli, to byste neřekli... vadnému spínači tempomatu. Sedmá příčka a opět Toyota, tentokrát loňských 2,5 milionu automobilů Corolla a Camry. Vadný spínač stahování oken hrozil zkratem a rizikem požáru.
Ušetřen první desítky nezůstal ani Chrysler, na 2,3 milionu sedanů z 90. let muselo být opraveno kvůli riziku samovolného přepnutí převodovky z parkovací polohy. Deváté místo a druhá kauza Toyoty kvůli zasekávajícímu se plynu. Tentokrát už bez asistence koberečku a pro 2,2 milionu aut, zrealizovaný v roce 2010. Desítku nám pak uzavírá ještě jednou GM a jeho 1,3 milionu vozů, vyrobených v polovině 90. let a riziku zkratu elektromotorku stíračů. Náprava této závady byla zjednána v roce 2003. Tak uvidíme, co přinesou roky příští..