Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselgate: Kalifornie chce znát řešení do 20. listopadu

Jan Mička
Diskuze (37)
O Dieselgate se v posledních týdnech ve velkém hovoří, konkrétní nástin řešení ale ještě nikdo nepřinesl. Jasno by mohlo být už 20. listopadu.

Automobilky koncernu Volkswagen začaly před necelými dvěma týdny spouštět internetové stránky na kontrolu čísel VIN vozů s motory EA 189, o konkrétním řešení obrovské kauzy se ale zatím pouze spekuluje. Různé zdroje uvádějí, že se ceny za opravy mohou pohybovat v řádech stovek až několika set tisíc korun, což obnáší v podstatě cokoliv od přehrání softwaru řídicí jednotky až po zásah do hardwaru.

Emisní skandál zasáhl vozy prodávané po celém světě, přičemž s jejich opravami by měl Volkswagen začít na začátku příštího roku. To dává automobilce ještě více než deset týdnů k hledání řešení, americký stát Kalifornie chce ale celý proces urychlit. Podle agentury Reuters má automobilka na objasnění postupu čas do 20. listopadu, což je ale stále o skoro tři týdny déle, než se podle Akčního plánu zveřejněného na konci září předpokládalo.

Celý Akční plán byl v první fázi pouze jakousi dočasnou záplatou, protože kromě příslibu o nalezení řešení do konce října neřekl nic konkrétního. Kalifornie se tedy stará oprávněně a zcela očekávaně – jde o největší automobilový trh v USA a co do příjímání zákonů omezující produkci skleníkových plynů patří v USA k nejaktivnějším.

Na řešení krize si automobilka odložila 7,3 miliard dolarů, mnozí skeptikové se ale domnívají, že to nebude stačit. Vedle výdajů za opravy se totiž musí připravit také na množství žalob od naštvaných majitelů postižených automobilů.

Kauza Dieselgate zamíchala s pozicemi klíčových pracovníků koncernu Volkswagen, celý kolotoč svým odstoupením z funkce generálního ředitele odstartoval Martin Winterkorn. Podle informací listu Süddeutsche Zeitung opustí místo předsedy představenstva v rodinné holdingové společnosti Porsche Automobil Holding SE a skončí také jako předseda dozorčí rady u Audi, i v holdingové společnosti Truck&Bus.

Jan Mička
Diskuze (37)
Avatar - Barry Lyndon
13. 10. 2015 10:53
Re: prvni vlastofka
hezky napsáno - prostě magořina v přímém přenosu, resp. ukázka jak špatně nastavené daně deformují společnost (to stejné dělají špatně nastavené dotace). Proto jako píšu výše, daň z nafty by měla stanovit natvrdo EU. Místní vlády to politicky neustojí. Dieseloví dutohlavové mají totiž zřejmě geneticky zakódováno, že mají morální nárok na naftu levnější než benzin (je jedno jak je drahá - na tom jim až tak nezáleží, ale hlavně musí být levnější než benzin)
Avatar - Barry Lyndon
13. 10. 2015 10:10
Re: tdi
nemusím jezdit do Kalifornie osobně. Úplně stačí, že tam bydlí Sheldon Cooper, takže to tam musí být po všech stránkách OK >:D
Avatar - rimow11
13. 10. 2015 08:38
Re: tdi
práveže nebol ale verím že je to tam vyspelejšie ako u nás :-)
13. 10. 2015 08:32
Re: tdi
myslis odsireni te největší solarni elektrarny na svete??
13. 10. 2015 08:31
Re: Čistý smrad
z kejdy vznika metan
když ho spalis, je to OK, dostanes cistou energii
když ho vypustíš do luftu, jako sklenikovy plyn je cca 20x ucinnejsi nez CO2
takze jak se to vezme