Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar 2022

Rallye Dakar 2022

Na rok 2022 je naplánovaný už 44. ročník slavné vytrvalostní soutěže Rallye Dakar. Opět se jede v tradičním lednovém termínu, konkrétně od 2. ledna do 14. ledna. Také v roce 2022 jsou součástí trasy výhradně etapy v Saúdské Arábii.

Pořadatelé soutěže se před ročníkem 2020 dohodli s vládou Saúdské Arábie, že se minimálně následujících pět ročníků pojede v této zemi. Dohoda počítá se startem a cílem v Saúdské Arábii, samotné etapy se však mohou konat i v okolních zemích. V minulosti pořadatelé jednali o možnosti závodit také v Egyptě, Jordánsku nebo Spojených arabských emirátech. Na takovou možnost ale v rámci Dakaru 2022 nedojde. I tak má být trasa rallye Dakar 2022 jiná než v minulých ročnících. Z 80 % má být zcela nová!

Stejně jako v roce 2021 závodní pole opět doplní také historické speciály, v rámci kategorie Rallye Dakar Classic, vypsané pro vozidla před rokem 2000. Tentokrát jí pojede na 150 jezdců, včetně Čechů

Arabský poloostrov je pro Dakar už třetím místem konání. První ročník v roce 1979 se stejně jako ty následující konaly v Africe. Zhoršující se bezpečnostní situace na černém kontinentu a dokonce zrušení ročníku 2008 však přinutila organizátory přesunout soutěž od roku 2009 do Jižní Ameriky. Klesající se divácký zájem i zájem vlád o pořádání pak znamenal, že se Rallye Dakar od roku 2020 přesunula na Arabský poloostrov.

Zpět na článek

Macík má trumf proti Kamazům. Na Dakaru 2022 ho bude jistit Martin Šoltys v novém speciálu

12 komentářů

Avatar - wakantanka
wakantanka
Ukázal, že vie byť rýchly a zároveň šetrný k technike, ale na beduina to nebolo. Myslím si že rola tímovej dvojky mu bude sedieť lepšie. Držím obom palce. Spolu s Alešom majú na to miešať karty na čelných pozíciách.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opravdu je jedno auto parťáka proti týmu, který má 4 závodní jezdce, fungují jako cyklistický tým a každý den v podstatě postaví pro závod fungl nové auto, TRUMFEM??

Kamaz je továrna na vítězství... Trumfem v boji proti Kamazu je behužel jen štěstí.

Více např. zde https😐/www.garaz.cz/…enezich-21003320
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Každý den pro závod fungl nové auto opravdu nepostaví, servis mají obdobný jako všichni ostatní. Vtip je hlavně v tom, že mají auta tak vyladěná, že to, co popisuješ, ani nepotřebují.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Četl jsi probůh aspoň ten článek?? Když je třeba, tak díly mění klidně co den za nové :-! :-!
msifa
Na velikost asistence (celkový počet doprovodných aut a mechaniků) samozřejmě vede Kamaz. Ale ten počet dělí na 4 soutěžní auta. Při přepočtu na jedno závodní auto na tom byl Macík minulý Dakar o dost lépe.
A pohádky, jak Kamaz staví nová auta každou noc jsou k smíchu. Ano, mění to to co je potřeba (ale to Macík a třeba i Loprais také).
A že má Kamaz lepší techniku? Nemá, tu má skutečně dnes nejlepší Macík (a možná i deRooy).
A proč je Kamaz nejlepší? Protože je to jediný profesionální tým - jezdci i mechanici jsou zaměstnanci a závodění/přípravě techniky se věnují na plný úvazek - proti tomu jsou ostatní jen hobby jezdci. Každý pilot Kamazu za rok mimo Dakaru najezdí cca 10 tis. km soutěžních km a dalších 30 tis. testovacích. Kolik toho najezdí Macík? Tak 1 tis. soutěžních a dalších 2 tis. testovacích.....
kpt.Budha
Dříve vždycky ostatní jezdci říkali, že na Kamaz nikdo nemá hlavně proto, že jsou 3-4...že prostě dva jedou naprostou pilu a tak ostatní uženou a třetí třeba nakonec vyhraje, až se všichni rozpadnou z nasazené rychlosti. To teda nic nemění na tom, že najeto mají asi nejvíc.
msifa
Ano, to je týmová strategie. A tu jedeš těžko v týmu s jedním autem, nebo v týmu i s více vozy, ale kde si každá posádka účast tvrdé platí.....
kozakm
Ja ten servis nekolikrat videl na vlastni oci a je to proste obrovska ruska masina, ktere se tezko konkuruje. Clanek nekeca. Ale jestli na to nekdo z nasich ma, tak je to prave MM.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Určitě bych mu to přál. Byla by to senzace. Ale čistě kurzově na to bohužel nemá.
Avatar - Anonym
Anonym
jediný vážný konkurent KAMAZU je MAZ. Akorát nemaj (zatím) takovou spolehlivost. Rychlost maj velmi dobrou, Viazovich vyhrál už několik etap.
msifa
Několik etap vyhrál i Macík jr. nebo Loprais jr. Rovnocenou konkurencí pro Kamaz není nikdo. Nejblíže ke Kamazu p ostránce techniky a veliksti/kvalitě zázemí má tým deRooy ,ale tam je otázkou kvalita posádek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je to úplně stejné jako Tour de France nebo Giro...

V podstatě jsou dvě úrovně. Ta základní je - etapové vítězství. Tohle je cílem většiny. Vyhrát aspoň nějakou etapu. A ta druhá je celkové vítězství. O tom většina jen sní a mezi kamioy tuhle soutěž jedou jen de Rooy a Kamazy.

České kamiony jsou rychlé, jsou šikovní, moc jim fandím. Ale ve srovnání s týmem Kamazu to je amatérská liga.