Dakar 2022
Rallye Dakar 2022
Na rok 2022 je naplánovaný už 44. ročník slavné vytrvalostní soutěže Rallye Dakar. Opět se jede v tradičním lednovém termínu, konkrétně od 2. ledna do 14. ledna. Také v roce 2022 jsou součástí trasy výhradně etapy v Saúdské Arábii.
Pořadatelé soutěže se před ročníkem 2020 dohodli s vládou Saúdské Arábie, že se minimálně následujících pět ročníků pojede v této zemi. Dohoda počítá se startem a cílem v Saúdské Arábii, samotné etapy se však mohou konat i v okolních zemích. V minulosti pořadatelé jednali o možnosti závodit také v Egyptě, Jordánsku nebo Spojených arabských emirátech. Na takovou možnost ale v rámci Dakaru 2022 nedojde. I tak má být trasa rallye Dakar 2022 jiná než v minulých ročnících. Z 80 % má být zcela nová!
Stejně jako v roce 2021 závodní pole opět doplní také historické speciály, v rámci kategorie Rallye Dakar Classic, vypsané pro vozidla před rokem 2000. Tentokrát jí pojede na 150 jezdců, včetně Čechů.
Arabský poloostrov je pro Dakar už třetím místem konání. První ročník v roce 1979 se stejně jako ty následující konaly v Africe. Zhoršující se bezpečnostní situace na černém kontinentu a dokonce zrušení ročníku 2008 však přinutila organizátory přesunout soutěž od roku 2009 do Jižní Ameriky. Klesající se divácký zájem i zájem vlád o pořádání pak znamenal, že se Rallye Dakar od roku 2020 přesunula na Arabský poloostrov.
Macík má trumf proti Kamazům. Na Dakaru 2022 ho bude jistit Martin Šoltys v novém speciálu
12 komentářů
Kamaz je továrna na vítězství... Trumfem v boji proti Kamazu je behužel jen štěstí.
Více např. zde https😐/www.garaz.cz/…enezich-21003320
A pohádky, jak Kamaz staví nová auta každou noc jsou k smíchu. Ano, mění to to co je potřeba (ale to Macík a třeba i Loprais také).
A že má Kamaz lepší techniku? Nemá, tu má skutečně dnes nejlepší Macík (a možná i deRooy).
A proč je Kamaz nejlepší? Protože je to jediný profesionální tým - jezdci i mechanici jsou zaměstnanci a závodění/přípravě techniky se věnují na plný úvazek - proti tomu jsou ostatní jen hobby jezdci. Každý pilot Kamazu za rok mimo Dakaru najezdí cca 10 tis. km soutěžních km a dalších 30 tis. testovacích. Kolik toho najezdí Macík? Tak 1 tis. soutěžních a dalších 2 tis. testovacích.....
V podstatě jsou dvě úrovně. Ta základní je - etapové vítězství. Tohle je cílem většiny. Vyhrát aspoň nějakou etapu. A ta druhá je celkové vítězství. O tom většina jen sní a mezi kamioy tuhle soutěž jedou jen de Rooy a Kamazy.
České kamiony jsou rychlé, jsou šikovní, moc jim fandím. Ale ve srovnání s týmem Kamazu to je amatérská liga.