Do Evropy míří obří pick-up RAM 1500. Oficiálně se prodává i u nás!
Specialista koncernu FCA na pick-upy, značka Ram Trucks, se primárně orientuje na severoamerický trh, kde jsou tato vozidla nadmíru oblíbená. Nově se ale bude snažit zaujmout i na starém kontinentu, oficiální vstup na evropské trhy naznačila již prezentací svých aut na jarním ženevském autosalonu a nyní je potvrzuje.
O oficiální dovoz pick-upů Ram do Evropy se postará společnost Klintberg & Way Automotive (KWA), součást švédského holdingu Klintberg & Way Group AB, která jen ve Švédsku provozuje 24 dealerství různých automobilových značek. Nyní však chce expandovat napříč Evropou a do roku 2021 chce mít na starém kontinentu 155 prodejních míst vozů Ram. Jeden už je i v Česku, konkrétně firma United Cars & Services z pražských Vršovic, která je též jediný oficiální distributor a servis vozů značek Cadillac, Corvette a Camaro na českém a slovenském trhu.

KWA bude vozy po Evropě distribuovat z Německa, kam je do přístavu Bremerhaven bude přivážet z Ameriky. Zároveň tam buduje technické středisko, které upraví auta podle evropské homologace (hlavně co se týče osvětlení). Zároveň zde bude probíhat i možná přestavba vozů na spalování CNG nebo LPG.
Vlajkovou lodí nabídky se stává Ram 1500, který se v lednu představil již ve své páté generaci. Jde o full-size pick-up, který je v závislosti na kabině dlouhý 5.814 mm nebo 5.916 mm, rozvor činí 3.569 mm, respektive 3.672 mm. Obě nabízené kabiny (Quad Cab a Crew Cab) jsou čtyřdveřové, liší se jen rozměry interiéru a ložné plochy. Rozměry jsou sice naživo impozantní, v americké nabídce Ramu jsou ale ještě i větší pick-upy.
Základem auta je nový rám s nezávislým lichoběžníkovým zavěšením vpředu a tuhou nápravou vzadu. Na jeho konstrukci je z velké části užita vysokopevnostní ocel, díky níž hmotnost modelu mezigeneračně klesla o 100 kilogramů, což má pomáhat spotřebě. Kvůli tomu se myslelo i na aerodynamiku, součinitel aerodynamického odporu s hodnotou 0,357 nezní nijak speciálně, na poměry tak velkých pick-upů jde ale o rekordně nízké číslo.
Na evropských trzích bude Ram 1500 k dispozici výhradně s benzinovým vidlicovým osmiválcem o objemu 5654 cm3, který poskytuje 291 kW při 5600 otáčkách a 556 N.m v 3950 otáčkách. Spárovaný je s osmistupňovým automatem Torqueflite 8H75. Benzinový šestiválec 3.6 Pentastar se do Evropy nedostane, stejně jako mildhybridní verze, dostupná v USA pro obě jednotky.
Poháněná jsou všechna kola, pomocí elektromechanicky řízeného systému s pětipolohovou regulací, odpojováním přední nápravy. Nechybí ani uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu a redukce, za příplatek je tu i vzduchové odpružení.