Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodávková vozidla 4x4: Iveco

Ladislav Černý Ladislav Černý 12. 5. 2015
6
1
Zobrazit náhledy (6)
Značná světlá výška dává předpoklad hladkého průchodu i velmi těžkými podmínkami
Pohon všech kol Daily přebírá od rakouské firmy Achleitner. Díky tomuto specialistovi jde o velmi kvalitní přestavbu v mnoha konfiguracích.

Přestavba na trvalý pohon 4x4 pochází sice od výše jmenované rakouské firmy, ale Iveco pro ni zvolilo obchodní název Pias.

Zástavba 4x4 zahrnuje také speciální přední nápravu a rozvodovkou. K modelům 35C-50C lze obdržet uzávěrku předního diferenciálu.

S úpravami pocházejícími od firmy Achleitner došlo ke zvýšení podvozku o 70 mm, čtyřválec s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou může dostat ještě redukční v poměru 1/2,5.

K pohonu slouží třílitrový čtyřválec Sofim o výkonu 130 kW a točivém momentu 400 N.m. Odolný agregát s vyhlášenou odolností dobře zvládá nástrahy náročného provozu v terénu, maximum točivého momentu už od 1250 min-1 umožňuje jemné dávkování hnací síly při velmi nízkých otáčkách motoru a ohleduplnost vůči spojkovému obložení.

Daily 4x4 má vpředu nezávislé zavěšení na dvojitých příčných lichoběžníkových ramenech s dvěma dvojicemi teleskopických tlumičů. Torzní stabilizátor tlumí náklony v terénu i na silnici. Světlost narostla ve srovnání s konvenční Daily přibližně o 80 mm vpředu a 100 mm vzadu. Na podlaze se za řadicí pákou šestistupňové převodovky nachází páka redukčního ústrojí s poměrem 2,5:1. Díky tomu redukovaná jednička slouží jako plíživý pohon při uvíznutí nebo jiných kritických situacích.

Stálý pohon všech kol s dělením točivého momentu 50:50 doprovází tři tlačítka pro aktivaci elektromotorků ve všech třech diferenciálech. Zadní pocházel přímo z dílny Iveca a nebylo na něm nic měněno.

Daily 4x4 je k dispozici s dvojicí stálých převodů 3,917 nebo 4,889. Přenos točivého momentu má na starosti šestistupňová přímo řazená převodovka ZF 6S400 s rozsahem 5,373–0,791. Vůz je do terénu připraven značnou světlostí. Dělicí převodovka uprostřed se nachází 250 mm nad vozovkou. Pod předním diferenciálem zůstává 182, vzadu pak 177 mm. Jedinou méně příznivou změnu proti klasickému Daily s pohonem zadních kol tvoří omezení rejdu předních kol kvůli homokinetickým kloubům.

Daily 4x4 lze obdržet na osmi rozvorech v celkovém rozsahu 3,00 – 4,75 m. Lze si vybrat podvozek, skříň, valník či sklápěč.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

co to je za pneu?
Martin
| 12. 5. 2015
na první pohled se mi to jeví jako nízky profil do terénu nic moc

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku