Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Challenger – výbava, cena i první fotografie sériového provedení

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
Historie se opakuje a stejně jako v šedesátých letech, když Ford strhnul svým Mustangem pozornost zákazníků na vozy kategorie pony cars i nyní se přidávají jeho největší domácí konkurenti, jen v opačném pořadí a před Camarem přichází Challenger.

Reinkarnace Dodge Challenger se poprvé představila v lednu roku 2006. Designéři Chryslerova West Coast Pacifica Studio dostali pro vytvoření konceptu jednoduché zadání: Navrhnout automobil, který bude oslavou úspěšného modelu Challenger a přitom předvede pokrok automobilky v oblasti technologií i designu. Návrháři se tohoto úkolu nezalekli a jako předlohu si zvolili oblíbený kousek z roku 1970. Nastudovali jeho linie (původní model stál jako předloha) a pustili se do práce.

Výsledkem jejich práce se stal automobil na 116palcové platformě (2946 mm), což znamená proti původnímu modelu nárůst o 6 palců (152 mm). Ve srovnání s originálem narostla také šířka, 2palce navíc dávají společně s rozšířeným rozchodem kol a výše posazenou přední kapotou svalnatější vzhled.

Vřelé přijetí konceptu veřejností, prodejní úspěchy současného Fordu Mustang a plány Chevroletu na oživení modelu Camaro jsou těmi nejviditelnějšími důvody, proč se u Chrysleru rozhoupali a dali zelenou sériové výrobě, kterou samozřejmě nakonec museli schválit pánové s kalkulačkami.

Jen pár dnů před vypuštěním několika oficiálních snímků různých detailů sériového vozu, které pocházejí přímo od automobilky se vynořili i neoficiální informace o cenách a stupních výbavy i použitých motorech pro Dodge Challenger.

První zákazníci si svůj Challanger zaparkují do garáže údajně v únoru příštího roku a pro začátek bude k dispozici pouze nejsilnější provedení s označením SRT8, kterému má pod kapotou pracovat osmiválec HEMI o objemu 6,1 l, pohánějící prostřednictvím pětistupňové automatické převodovky kola zadní nápravy. Později mají dorazit i motory V8 HEMI o objemu 5,7 l, šestiválec do V o objemu 3,5 l a šestistupňová manuální převodovka. Modely s manuální převodovkou mají být vybaveny systémem Hill Start Assist (HSA), který usnadní rozjezdy do kopce.

Nabídku modelů má v roce 2009 rozšířit provedení kabriolet a v roce 2011 má dorazit nový motor Phoenix o objemu 4,0 l, aby nahradil šestiválec s objemem 3,5 l. Očekává se také, že později se objem motoru výkonného provedení SRT8 zvětší na 6,4 litru a výkon se vyšplhá na 331 kW (450 k) až 368 kW (500 k).

Zákazníci, kteří si nový Challenger objednávají si mohou v příplatkové výbavě zaškrtnout kožený volant i řadící páku, černé pruhy na kapotě, spoiler na zádi, vstup vzduchu na kapotě, samosvorný diferenciál, 20palcová litá kola s pneumatikami o šířce 245 mm, mlhovky nebo autorádio Kicker s 13 reproduktory.

První provedení Dodge Challenger s označením SRT8 se má prodávat za cenu 37.995 amerických dolarů (zhruba 686.000,-Kč). Chrysler spustil systém závazných objednávek v pondělí 3.prosince a jen během prvního dne údajně potvrdilo svůj vážný zájem více než 4300 zákazníků. Je zajímavé, že se tak stalo, aniž by někdo ze zákazníků viděl sériové provedení, protože několik fotografií detailů produkčního vozu automobilka vypustila až o tři dny později.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (30)
Avatar - skejpa
8. 12. 2007 01:06
Re: a je to tu
no tohle auto by me nevadilo :-) aspon mam zase o cem snit :-) myslim jako o necem normalnejsim nez 430 scuderia apod >:D :yes:
Avatar - skejpa
8. 12. 2007 01:05
Re: Zabiják
:yes:
8. 12. 2007 00:25
Re: uz bylo dost lží
Tak to mas blby... ;-)
Avatar - Falco
8. 12. 2007 00:03
Zabiják
Od dob první generace Viperu jednoznačně nejkrásnější amerika :yes:
7. 12. 2007 18:11
Re: moc se na něj těším
Taky se tesim :-) ;-)