Dodge Charger CAPTIV je restomod se sedmisetkoňovým motorem Hellcat
Chcete svůj Dodge Charger renovovat a zároveň vylepšit jeho vzhled, výkon a jízdní vlastnosti? O pomoc můžete požádat například společnost Ringbrothers. To udělal i úspěšný novozélandský závodník Greg Murphy.
Greg Murphy, závodník a televizní osobnost, se úspěšně účastnil závodních sérií V8 SuperTourer na Novém Zélandu a Supercars Championship v Austrálii. Dá se tedy říct, že má s výkonnými vozy dostatek zkušeností. Možná právě proto se mu zachtělo pozvednout schopnosti svého Dodge Charger modelového roku 1969 na novou úroveň.
Modelová řada Charger od Dodge se s přestávkami vyrábí od roku 1966, přičemž druhá generace, do které spadá i Murphyho vůz, je jednou z nejikoničtějších. Vyráběla se v modelových letech 1968 až 1970 a proslavila se rolemi v takových snímcích, jakými jsou například filmová série Rychle a zběsile, nebo televizní seriál a následný film Mistři hazardu.
Tým Grega Murphyho začal na úpravě Chargeru pracovat sám, až následně odeslal rozebrané a připravené auto přes oceán americké firmě Ringbrothers. Ta patří bratrům Jimovi a Mikeovi Ringovým (odtud název společnosti), kteří se úpravou a stavbou vozů zabývají již od svých 10 či 11 let. Staví nejen celá auta, ale vyvíjí a prodávají také jednotlivé tuningové díly.
Murphyho Chargera nalakovali zakázkovým lakem Pile Up Yellow a exteriér vozu dále vylepšili celou řadou unikátních dílů a řešení. Instalovaná kola o rozměru 19 palců vpředu a 20 palců vzadu pochází od společnosti HRE, zatímco pneumatiky Pilot Sport 4S dodal Michelin. Nechybí ani kotoučové brzdy Baer s šestipístkovými třmeny a nastavitelné tlumiče.
Pod kapotu se nastěhoval kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec Hellcat o výkonu 527 kW (717 koní), který spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou Treme. Hnací hřídel od společnosti QA1 je z uhlíkových vláken, tedy materiálu, který byl použit i na výrobu věnce volantu. Ostatně, celý interiér byl kompletně přepracovaný. Na fotkách si můžete všimnout například kožených sedaček Recaro nebo digitálního přístrojového panelu.
Výsledný vůz dostal název Dodge Charger CAPTIV. Vyžádal si několik let práce na opačných stranách Tichého oceánů a výsledek rozhodně stojí za to.