Dodge Circuit EV: Elektromobil na způsob Viperu
Prototyp Dodge Circuit EV v praxi ukazuje kombinaci výborných jízdních výkonů a elektrického pohonu. Design připomíná model Dodge Viper – maska chladiče rozdělená křížem na čtyři otvory, nízká přední kapota nebo přední a zadní světla používají stejné tvarové řešení. Circuit EV má ale kratší rozvor, jiný tvar kabiny a kratší záď s aerodynamickou brzdou. Výrazným prvkem je oranžový lak Tangoreen.
Interiér je zařízený s ohledem na funkčnost. Řidič i spolujezdec jsou usazeni ve sportovních skořepinových sedadlech. Přístrojový štít obsahuje klasické analogové ukazatele doplněné o digitální displej s informacemi o elektrickém pohonu. S poněkud strohým designem interiéru ale kontrastuje relativně bohatá výbava zahrnující prémiový audiosystém, klimatizaci nebo tempomat. Navíc sedadla, středová konzola a palubní deska jsou potažené kůží.
Pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 200 kW. Díky němu Dodge Circuit EV akceleruje z 0 na 96 km/h za méně než 5 sekund a sprint 400 metrů s pevným startem trvá jen 13 sekund. Maximální rychlost je 192 km/h. Elektrická energie je uložená v lithiových bateriích, které se dobíjí z rozvodné sítě. Dojezd na jedno nabití je 240-320 km.
Vnější rozměry 3900 x 1714 x 1150 mm a rozvor 2330 mm jsou na americké sportovní auto překvapivě malé. Lépe informovaní čtenáři už ale vědí, že technický základ stejně jako většina vývojových prací pochází od britského Lotusu. A ten jak známo ctí co nejnižší hmotnost a tedy i rozměry ve prospěch lepší dynamiky a jízdních vlastností.
Jak to vše půjde dohromady s novým hnacím ústrojím a novou americkou módou elektrických kupé, na to si ještě musíme počkat.