Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Durango: Grand Cherokee v dravějším outfitu

Ondřej Láník Ondřej Láník 18. 11. 2010 • 07:23
35
5
Zobrazit náhledy (35)
Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango Dodge Durango
Velká SUV za mořem nevymřela. Ba právě naopak. Zájem o ně je stále velký, a tak velká trojka připravuje novinky. Nový Dodge Durango je jednou z nich.

Dodge zveřejnil technické detaily nového modelu Durango, kterým se značka vrací do segmentu velkých SUV.

Zcela nová generace opouští poměrně jednoduché linie předchůdce a překvapuje podstatně ladnějšími křivkami s lepším součinitelem odporu vzduchu (0,35). Nový styling má vůz přiblížit sportovně orientovanému sedanu Charger, nebo kupé Challenger. Jenže tyto tvary nejsou tím revolučně novým na tomto Durangu!

Zásadní je změna koncepce - posun od klasického off-roadu s rámovou konstrukcí k samonosné karoserii s vyztuženým prostorovým rámem integrovaným do skeletu karoserie. V této chvíli snad již nepřekvapí, když dodáme, že Durango je blízkým příbuzným nového Jeepu Grand Cherokee.

Americká klientela čeká od velkých SUV tři řady sedadel a tento Dodge je má, stejně tak jako obrovskou karoserii s velkým interiérem a třemi řadami sedadel.

Dříve poněkud opomíjené vlastnosti na zpevněných silnicích byly jednou z klíčových oblastí, na které se zaměřoval vývoj Duranga. Jak známo, základem chování auta na silnici je tuhá karoserie, a proto se dnes Dodge rád chlubí, že proti předchůdci s klasickým rámem je nová samonosná karoserie o 25 % tužší a současně je skelet tužší než u konkurenčního Mercedesu GL. 52 % hmotnosti karoserie je tvořeno plechy z vysokopevnostní nebo ultravysokopevnostní oceli.

Platforma je pohrobkem koncernu DaimlerChrysler a vychází z aktuální generace Mercedesu ML, byť prošla důkladnou revizí. Všechna kola jsou zavěšena nezávisle, podvozek má rozvor přibližně 2,9 m. Přesnější údaj, podobně jako celkové vnější rozměry karoserie, budou k dispozici zřejmě až při uvedení na trh v závěru letošního roku. Jízdní vlastnosti, ale například i elektronickou výbavu, ladil Dodge podle prémiových konkurentů ve třídě.

Základní motorizací Duranga je nový vidlicový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru. Nad ním je již jen legendární 5,7litrový vidlicový osmiválec HEMI. Osmiválec HEMI i šestiválec Pentastar je možné objednat s pohonem zadních, nebo všech kol. Šestiválcové Durango dostane jednodušší pohon všech kol, osmiválce mají navíc i redukční převodovku.

Dodge Durango 2011 - Základní technická data
Motor3,6 V65,7 V8
Převodovka5A5A
Zdvihový objem [cm3]36045654
Válce/ventily6/48/2
Největší výkon [kW/min-1]216/6350268/5150
Největší toč. mom. [Nm/min-1]353/4800520/4250

Základní pohonná jednotka může táhnout přípojné vozidlo o hmotnosti 2,81 tuny a za V8 je možné připojit až 3,35 tuny!

Součástí standardní výbavy jsou vedle čelních a bočních airbagů i hlavové airbagy pro všechny tři řady sedadel nebo aktivní opěrky hlavy. Posilovač řízení má elektrohydraulickou konstrukci. Standardem je stabilizační systém s integrovanými funkcemi stabilizace přívěsu (TSC, Trailer-sway Control), rozpoznání a korekce rizika převrácení (ERM, electronic roll mitigation) a asistencí pro rozjezd do kopce (HSA, Hill-start Assist).

Crossover bude nabízen ve čtyřech stupních výbavy. Už základní Express bude vybaven třízónovou klimatizací. Crew přidá sedačky s pamětí nastavení, zadní kameru nebo audiosystém Alpine, v rámci paketu CrewLux je možné doobjednat 20palcová kola nebo navigaci Garmin. Sportovní R/T nabídne sníženou světlou výšku o 20 mm, 20palcová hliníková kola, xenonové světlomety a příplatkové kožené sedačky s vyhříváním. Luxusní Citadel doplní 20palcová chromovaná kola, chromovanou mřížku chladiče, kožená sedadla Nappa nebo vyhřívaný volant.

Dodge Durango se vyrábí v detroitské továrně Jefferson North Assembly Plant od listopadu. První vozy dorazí do showroomů na konci roku.

Témata
Avatar - Barrichello
22. 11. 2010 10:41
Re: velmi hezky stroj
Ano, však pikapy RAM dosahují slušných prodejních úspěchů.
Bohužel to jsou jediná užitková vozidla koncernu Chrysler, neb Sprintery se jaksi doprodali a Dakoty končí příští rok.
Fiat jaksi nebyl dosud schopen přivést ZA CELY ROK na us trh dodávky Iveco či Ducata a prodávat je pod zančkou RAM. Nic nensvědčuje ani tomu, že se objeví v roce 2011. Zatím byl tedy dodávkový trh předán konkurentům jako Mercedes, Nissan, Ford a GM s poplácáním zad...
Nu když má Fiat dost peněz :-)

Co se týče duranga, myslím že je to zdařilý vůz a po neúspěchu druhé generace snad opět dokáže navázat na velmi dobrá prodejní čísla Duranga první generace.
18. 11. 2010 10:16
Re: velmi hezky stroj
Explorer není konkurentem pro Durango. Durango je full-size SUV, což Explorer při vší úctě není. Konkurentem pro Explorer je JGC a tam si troufám tvrdit, že jsou šance vyrovnané. V něčem je lepší Jeep, v něčem Ford, přičemž osobně za povedenější (po vzhledové stránce) považuji osobně ten Jeep. Je to klasika a povedená, ten Ford je zbytečečně na tuto kategorii aut až příliš futuristický (o dobrých prodejích nepochybuji, ale jestli bude premiantem nevím - s tím zjevem yb mi to spíš paslo na Mercury, které je však pasé). Ten Jeep se svým pojetím více blíží prémiové třídě (byť jí cenově není).

Durango je jiné kafé. To je plnohodnotná mašina, cenově jistě nad výše zmíněnými. Tam kde Esplorer končí Durango začíná. Mimochodem i podlě mě hodně povedená a o dobré prodeje se fakt v případě tohoto auta nebojím. Chrysler a Dodge mají dobře našlápnuto.

P.S. Objeví se v Jeepu také 1,8 TBi???? toť otázka... Bylo by to zajímavé a v Evropě pravděpodobně úspěšné. Dočkáme se toho v ALFě ROMEO?
Avatar - Glaukos
18. 11. 2010 09:17
Re: velmi hezky stroj
Jen je škoda, že Dodge má v Americe jeden moc velký problém jménem Ford Explorer
17. 11. 2010 21:27
Re: velmi hezky stroj
Taky se mi libi. Vic, nez vetsina suvcek v evrope. Vypada to jako auto.
Avatar - dicky
17. 11. 2010 18:56
velmi hezky stroj
Dodge se velmi zvedlo uz pick up Ram byl minuly rok hezke prekvapeni at novou zadni napravou ktera poskytuje nevyslovny komfort zpracovanim interieru a novym hemi se 390 PS akorat 6 kvalt neni ale treba pristi rok dnes nej pick up ve statech.
Durango je dalsim potvrzenim ze krize z minulych let dodge velmi zvedla a pomohla mu k tvoreni hezkych aut.
Durango je paradni auto povedlo se.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud