Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge: Journey se na českém trhu objeví v polovině příštího roku

Ondřej Láník
Diskuze (23)
Po oddělení Chrysleru od německé skupiny Daimler začíná nová kapitola historie tohoto automobilového koncernu. Evropskou ofenzívu povede značka Dodge. V roce 2008 bude mít 5 vesměs nových modelů, což z ní udělá značku s nejmladším portfoliem v Evropě.

V roce 2008 bude mít 5 vesměs nových modelů, což z ní udělá značku s nejmladším modelovým portfoliem v Evropě.

Poslední novinkou - po Viperu, Caliberu, Nitru a Avengeru - která se dokonce představila v Evropě na autosalonu ve Frankfurtu, je crossover Journey. Automobil amerických vnějších rozměrů (4888 x 1835 x 1701 mm, rozvor 2890 mm) bude mít karoserii kterou by bylo možno charakterizovat jako vyšší kombi nebo nižší SUV.

Dodge Journey je postaven na platformě modelu Avenger, která je prodloužena o 124 mm. Díky tomu může nový crossover, který má rozvor náprav 2890 mm, nabídnout vnitřní prostor sedmi cestujícími v uspořádání 5 + 2, takže ani zájemci, kteří původně chtěli MPV, nejsou zcela mimo hru.

Dodge bude Journey v Evropě nabízet s trojící pohonných jednotek. Základní provedení bude vybaveno světovým motorem o objemu 2,4 l s výkonem 129 kW při 6000 ot./min a s nejvyšším točivým momentem 224 Nm při 4000 ot./min. Následuje další známý motor - šestiválec do V o objemu 2,7 l s výkonem 138 kW při 6400 ot./min a s točivým momentem 258 Nm při 4000 ot./min. V USA bude na vrcholu nabídky druhý šestiválec o objemu 3,5 l (175 kW, 314 Nm), ale v Evropě bude nahrazen zřejmě nejžádanějším motorem 2.0 CRD (103 kW, 310 Nm) se šestistupňovou manuální převodovkou. Poprvé se v nabídce Dodge objeví také dvouspojková převodovka, kombinovaná právě se čtyřválcovým licenčním turbodieselem. Dodge Journey bude k dispozici s pohonem předních nebo všech čtyř kol. Benzinové motorizace budou kombinovány s pětistupňovou převodovkou, čtyřstupňovým automatem (2,4 l) resp. se šestistupňovou automatickou převodovkou (jediná možnost pro 2,7 V6).

K dealerům v USA dorazí Dodge Journey v prvním čtvrtletí příštího roku a na Evropu by se mělo dostat zhruba v polovině roku 2008. zájemci o tento model si budou moci vybírat ze tří stupňů výbav, které jsou označeny SE, SXT a R/T.

Ondřej Láník
Diskuze (23)
28. 10. 2007 20:46
Re: hmm
ááááá ztak to se tu můžu snažit něco vysvětlovat donekonečna >:D :-)
28. 10. 2007 19:44
Re: pivo za volant nepatri. patri pod nohy...
si pozri 9tu fotku a mozno pochopis
28. 10. 2007 17:35
pivo za volant nepatri. patri pod nohy...
ta chladnicka na pivo a/alebo ine dobroty sa mi paci... >:D :yes:
28. 10. 2007 17:06
Re: hmm
tak já bych viděl hlavní problém v systému zdravotního pojištění .... ale nejen v tom , nic moc nabídka osobáků takovej nemastnej vzhled aut ... velká orientace na suv/truck kategorie, by´t v tomto uděllai poslední dobou hodně zlepšení... ale to se dostávánme do jiné oblasti
zkus kdyžtak zareagovat na nějký můj dřívější příspěvěk ať se to tu nestromuje jako u santany / iveco massif ... :-O 8-s
28. 10. 2007 16:54
Re: hmm
pochopím že sem nemá cenu vozit ve vlekém ramku silverada F series a miliardu dalších .... dakota mi zase tak velký auto nepřijde ( věc osobního názoru ) ... nechápu ale třeba mimo jiné že sem nevozí třeba ford edge ... podle mě velmi povedené auto ... koukal jsem na něj na jednom autosalonu a vypadá to dost dobře .. i autocar jej chválil ...
OBOR pro evropana - jen si trochu rejpnu - a kolik evropských pickupů znáš ?... Navara, L200, Hilux .. všecko jsou to japonci ... :-) ... a v usa F series je nejprodávanější auto a pickoušum se tam daří jak jinde ne