Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge v Ženevě 2007

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Zatímco Viper je autem snů pro mnoho fanoušků značky Dodge, koncept Demon by mohl jednou být dostupným autem snů pro širokou vrstvu zákazníků.

Demon Concept

Malý roadster je proti svému vzoru Mazdě MX-5 o málo kratší (má 3974 mm), zároveň je ale širší (1736 mm), vyšší (1315 mm) i těžší (1179 kg). A i když je to teprve koncept, je postaven na již existující platformě. Pod kapotou se nachází světový čtyřválec o objemu 2,4 litru. Výkonové parametry - 126 kW při 6000 ot/min a kroutící moment 224 Nm při 4400 ot/min – budou pro lehký roadster jistě plně dostačující. Síla motoru je na zadní nápravu přenášena přes šestistupňovou manuální převodovku.

Avenger

Dodge Avenger není pouze další automobil D segmentu, jenž bude bojovat o přízeň klientů na hyperkonkurenčním americkém trhu. Avenger vznikl, aby oslovil zájemce o středně velký vůz na trhu globálním. Po lednové světové premiéře v Detroitu se Avenger představil také v Evropě. Má se sem dovážet ve dvou provedeních Avenger SE a Avenger SXT, první dodávky mají být zahájeny v polovině roku 2007.

Dodge zůstal i v tomto případě věrný svalnatým tvarům karoserie s lehkým nádechem retrospekce, okořeněným agresivními předními svítilnami s čirým překrytím a sportovním nárazníkem. S nabídkou obvyklou americkém i evropském trhu kontrastuje velmi ostře řezaná záď. Avenger stojí na podvozku s rozvorem 2765 mm, na šířku měří o 30 mm více a na výšku o 102 mm více než model předchozí. Celkové vnější rozměry jsou 4850 x 1843 x 1497 mm. Interiér charakteristický moderními tvary zahrnuje řidiče, spolujezdce i pasažéry vzadu komfortem, ve srovnání se starším Avengerem se zvětšil vnitřní prostor, více místa čeká především nad hlavou a u kolen, řidič sedí v novince o celých 63 mm výše. Zavazadlový prostor tohoto sedanu měří 394 litrů.

Motorová nabídka pro Evropu čítá čtyři motory. Výchozím agregátem je zážehový čtyřválec 2,0 16V o výkonu 115 kW při 6300 ot./min. Točivý moment dosahuje maxima 190 Nm při 5100 ot./min. Dalším světovým motorem pod kapotou Avengeru je agregát 2,4 16V s výkonem 125 kW při 6000 ot./min a točivým momentem 220 Nm při 4500 ot./min. Oba motory jsou vybaveny časováním sacích i výfukových ventilů a dvěma vyvažovacími hřídeli.

Jediným šestiválcem v nabídce pro Evropu bude zážehový motor 2,7 V6 (138 kW při 6500 ot./min, 256 Nm při 4000 ot./min). Šestiválec bude dodáván výhrdně se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Populární dieselové verze budou sázet na u VW nakupovaný čtyřválec 2,0 TDI (103 kW).


Ondřej Láník
Diskuze (0)