Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge ZEO Concept: sportovec na elektřinu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Podle automobilky Dodge je budoucnost motorismu v elektřině a jako důkaz má posloužit studie ZEO Concept. Tento automobil s nízkou siluetou a interiérem se sedadly uspořádanými podle vzorce 2+2 je vizí sportovního vozu budoucnosti.

Dodge ZEO Concept je představou designérů automobilky, jak by mohl vypadat nový americký muscle car pro 21. století. Vzhledem ke skutečnosti, že pod kapotou není očekávaný osmiválec, ale elektromotor jedná se o poměrně odvážné tvrzení.

K pohonu konceptu slouží elektromotor o výkonu 200 kW (268 k), uložený před zadní nápravou, který roztáčí kola zadní nápravy. Potřebnou elektrickou energii mu dodávají Li-Ion baterie s kapacitou 64 kWh, které se dobíjejí během brzdění a jsou umístěny pod podlahou vozu. Dojezd konceptu na jedno nabití baterií je podle automobilky 400 km. Maximální rychlost vozu se pohybuje okolo 208 km/h a z 0 na 96 km/h akceleruje za 5,7 s. V Americe oblíbenou disciplínu sprint na čtvrt míle s pevným startem zvládne koncept za 11,0 s.

Oranžový koncept je dlouhý 4390 mm, široký 1743 mm, vysoký 1290 mm a má rozvor náprav 2792 mm. V rozích karoserie pod mohutně klenutými blatníky jsou umístěna kola obutá do pneumatik Goodyear, které mají vpředu rozměry 225/40 R23 a vzadu 255/40 R23.

Design exteriéru konceptu v sobě spojuje prvky kupé a kombi. Pozornost rozhodně přitahují dveře ve stylu Lamborghini a ZEO díky nim připomíná jiný koncernový koncept, kterým je Chrysler Portofino z roku 1988.

V interiéru vládne bílá, která je na čtyřech samostatných sedadlech, výplních dveří, v zavazadelníku i středovém tunelu, táhnoucím se skrz celý prostor pro cestující. O osvětlení interiéru se stará modrý pás tvořený světelnými diodami, umístěný ve výplních dveří.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
15. 1. 2008 07:53
Re: Otázniky.
Napísal som maluchovi, nebudem 2x písať to isté. Mimochodom, ktoré celebrity zviditeľnili hybrid? Do života ho uviedla najmä Toyota, praktickým a použiteľným Priusom.
15. 1. 2008 07:51
Re: Otázniky.
Nemyslím si. Vieš prečo? Lebo všetci robia len super atraktívne športové štúdie. Všetko na jedno kopyto, preto sa na ne rýchle zabúda. Praktické a použiteľné auto by bolo výnimočné, a výnimočné najmä tým, že by oslovilo širokú vrstvu verejnosti, nie len pár vyvolených.
Avatar - T613
14. 1. 2008 14:05
Re: Otázniky.
Zavádění nových technologií je taková obdoba systému padajícího h.. Aby se něco zavedlo musí to být prostě cool a in. Po hybridech taky dlouho nikdo neštěkl než se z toho stal díky několika americkým celebritám hit. Dnes už se hybrid považuje za plnohodnotnou motorizaci. S elektromobily to bude rovněž tak, kdo si bude kupovat auto se zvukem zubní vrtačky? Navíc když Pepa má diesel, a dokonce ani Chulio Igelisias y Martines de la Noriega v elektromobilu nejezdí. Udělej exkluzivní sporťák, prodej ho několika celebritám, dokaž že je poměřitelný s jinými sporťáky, a rázem se ti zvýší poptávka po obyč elektromobilech.
14. 1. 2008 13:22
Otázniky.
Už im naozaj všetkým švitorí v hlave alebo čo? prečo nám všetci stále pchajú pod nos športiaky na elektrinu? Kedy konečne uvidíme použiteľný koncept elektromobilu nižšej strednej alebo strednej triedy? To vážne ide len o to demonštrovať silu a nič iba silu? Načo je dobrá príšera na kolesách s 200 kW výkonom, exaktnou akceleráciou a vysokou maximálnou rýchlosťou, keď ja ako potenciálny užívateľ čakám radšej na auto s polovičným alebo aj menším výkonom na cesty do práce, na nákupy, či rodinné výlety, alebo na pracovné cesty a privítam dobrý využiteľný priestor, primeranú nosnosť a výdrž "bateriek" pri plnom zaťažení aspoň proklamovaných 600-700 km ? Vpohode vystačím s akceleráciou na stovku do 15 sekúnd aj maximálkou 150 km/h. Komu by chýbali vyššie parametre, nech si spočíta cca 20-percentné náklady na pohon voči benzínu a už mu nebude chýbať nič.
Tak aj v automobilkách by malli konečne dostať rozum a technický pokrok demonštrovať na praktických a využiteľných autách a nie sekať jedno bláznovstvo za druhým...
Elektrický pohon - to by mal byť ekonomický a ekologický záujem, a nie hračka pre frajerov, čo sa nudia a čo na to majú... :-!