Donkervoort D8 235 E: Juniorská verze s geny závodních aut
Na počátku automobilky Donkervoort byl před 30 lety sen Holanďana Joopa Donkervoorta postavit si vlastní auto. Použil stavebnici Lotusu Seven a brzy podle ní začal v malých sériích sám vyrábět auta a od té doby vzniklo v jeho dílnách přibližně 1000 vozů. Donkervoort nejprve používal pro tato auta typické čtyřválce Ford, v 80tých letech ale poprvé použil motor s turbem a počínaje rokem 1996 kompletně přezbrojil na přeplňované motory Audi 1,8 l.
Ten je i pod kapotou nové evoluce s názvem D8 235 E. Design se, stejně jako u celé modelové řady D8, odchýlil v zájmu lepší aerodynamiky od původních tvarů Lotusu. Jak napovídá název, pohonná jednotka posílila o 30 % z 210 na 235 koní (173 kW). D8 235 E tak tvoří mezistupeň mezi základním D8 (110, 132 nebo 155 kW) a D8 270 RS (199 kW). Mimochodem, v nabídce figuruje také uzavřené provedení D8 GT.
Za vyšším výkonem stojí úpravy, které přímo vycházejí ze zkušeností se závodními vozy kategorie GT4. Z vývoje pro závodní program pochází přeprogramovaná ECU, upravené sání i výfukové potrubí. Díky tomu se také zlepšily reakce turbodmychadla na plynový pedál. Písmeno E v názvu značí elektronické ovládání škrticí klapky, kterým jsou vybaveny všechny Donkervoorty od roku 2003.
Díky nízké pohotovostní hmotnosti, která činí stále jen 600 kg, stačí výkon motoru k akceleraci z 0 na 100 km/h za zhruba 5 sekund. Bližší technické specifikace i cena závisí na konkrétní specifikaci auta a automobilka tyto údaje poskytuje potenciálním zákazníkům na vyžádání.
Doporučujeme |
Fascinace: Donkervoort D8E 210 Sport – raketa z Holandska |