Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Donkervoort D8 235 E: Juniorská verze s geny závodních aut

Diskuze (0)
Zatímco Caterham, jako oficiální pokračovatel tradice výroby Lotusu Seven, ctí původní konstrukci, existují výrobci, kteří vůz použili jako základ vlastních modelů. Mezi ně patří nizozemský Donkervoort, který letos představuje novou evoluci D8 235 E.

Na počátku automobilky Donkervoort byl před 30 lety sen Holanďana Joopa Donkervoorta postavit si vlastní auto. Použil stavebnici Lotusu Seven a brzy podle ní začal v malých sériích sám vyrábět auta a od té doby vzniklo v jeho dílnách přibližně 1000 vozů. Donkervoort nejprve používal pro tato auta typické čtyřválce Ford, v 80tých letech ale poprvé použil motor s turbem a počínaje rokem 1996 kompletně přezbrojil na přeplňované motory Audi 1,8 l.

Ten je i pod kapotou nové evoluce s názvem D8 235 E. Design se, stejně jako u celé modelové řady D8, odchýlil v zájmu lepší aerodynamiky od původních tvarů Lotusu. Jak napovídá název, pohonná jednotka posílila o 30 % z 210 na 235 koní (173 kW). D8 235 E tak tvoří mezistupeň mezi základním D8 (110, 132 nebo 155 kW) a D8 270 RS (199 kW). Mimochodem, v nabídce figuruje také uzavřené provedení D8 GT.

Za vyšším výkonem stojí úpravy, které přímo vycházejí ze zkušeností se závodními vozy kategorie GT4. Z vývoje pro závodní program pochází přeprogramovaná ECU, upravené sání i výfukové potrubí. Díky tomu se také zlepšily reakce turbodmychadla na plynový pedál. Písmeno E v názvu značí elektronické ovládání škrticí klapky, kterým jsou vybaveny všechny Donkervoorty od roku 2003.

Díky nízké pohotovostní hmotnosti, která činí stále jen 600 kg, stačí výkon motoru k akceleraci z 0 na 100 km/h za zhruba 5 sekund. Bližší technické specifikace i cena závisí na konkrétní specifikaci auta a automobilka tyto údaje poskytuje potenciálním zákazníkům na vyžádání.

Doporučujeme
Fascinace: Donkervoort D8E 210 Sport – raketa z Holandska

Diskuze (0)