Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dostupné elektromobily: Za kolik? Dají se pořídit i pod 500.000 Kč!

Svět motorů Svět motorů 20. 5. 2022 • 16:02
81
14
Zobrazit náhledy (81)
Zhidou D2S Do milionu korun se vejde i nový renault s krkolomným českým názvem Mégane e-Tech 100 % elektrický, navazující na populární řadu Mégane. V nové podobě jde o elektrický cros Peugeot Ion Peugeot Ion Peugeot Ion smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe smart EQ fortwo coupe Fiat 500e (87 kW) Fiat 500e (87 kW) Fiat 500e (87 kW) Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Volkswagen e-Golf Dacia Spring 45 Electric Dacia Spring 45 Electric Dacia Spring 45 Electric Volkswagen e-Up Volkswagen e-Up Volkswagen e-Up Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Hyundai Kona Electric Power Opel Corsa-e Opel Corsa-e Opel Corsa-e Peugeot e-208 Peugeot e-208 Peugeot e-208 Hyundai Ioniq Electric Hyundai Ioniq Electric Hyundai Ioniq Electric Hyundai Ioniq Electric BMW i3 BMW i3 BMW i3 Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Mazda MX-30 e-Skyactiv Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Honda e Advance 17“ Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Opel Mokka-e Opel Mokka-e Opel Mokka-e Opel Mokka-e Opel Mokka-e Peugeot e-2008 Peugeot e-2008 Peugeot e-2008 Peugeot e-2008 Dongfeng Seres 3 Dongfeng Seres 3 Dongfeng Seres 3 Dongfeng Seres 3 Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE Mini Cooper SE

Ceny paliva atakující 50 Kč za litr mění uvažování zájemců o nový vůz k nevídanému – začínají se zajímat i o elektromobily. Sestavili jsme přehled těch nejlevnějších nových i ojetých.

Hlavní zájem na trhu nových i bazarových vozů stále hrají klasické spalovací modely, následované hybridy, stále více lidí ale poptává také elektromobily. Ty ale i v roce 2022 zůstávají drahým zbožím a stejně jako u klasických vozů i jejich cena neustále roste. Ostatně ten nejlevnější na českém trhu, Smart EQ Fortwo, vyjde minimálně na 489.000 Kč a jen tři další nové vozy se vejdou do 800.000 Kč. Mnozí zájemci se proto poohlédnou spíše po nabídce ojetých vozů, které k nám často míří z elektromobilům nakloněnějších zemí západní Evropy. Když pomineme přestárlé vozy, jako Peugeot 106 Electrique nebo starší elektrické golfy, které jsou spíše zbožím pro nadšence, začínají už ceny použitelných elektromobilů na hranici 200.000 Kč. U zánovních vozů se dostanete na 500.000 Kč. Česká nabídka ojetin je zatím velmi omezená, pro lepší představu proto uvádíme i zahraniční ceny ojetin z německého portálu Mobile.de. Zaměřit se na skladové automobily či zánovní ojetiny ze zahraničí dává smysl i kvůli dlouhým dodacím lhůtám nových vozů. Čekat na auto z výroby je totiž kolikrát akce na více než rok.

Městské elektrovozítka: Jde to i levněji

Nový elektromobil se dá koupit i s omezenějším rozpočtem, kupující se ale musí smířit s více ústupky. Baterie už totiž využívá například tradiční výrobce mopedaut pro patnáctileté, francouzský Aixam. Jeho model eCity začíná na 435.000 Kč, nabízí ale výkon pouhých 6 kW, maximální rychlost 45 km/h a dojezd 75 kilometrů. Podstatně použitelnější je dvoumístný čínský vůz Zhidou D2 se 30 kW, maximální rychlostí 85 km/h a dojezdem kolem 150 kilometrů. Nový má udávanou cenu 449.900 Kč, narazit ale lze na skladovky za 379.000 Kč. Kromě toho řada dovozců nabízí další malé městské elektrovozy převážně čínského původu, mnohdy s olověnými bateriemi, které se dokážou dostat i pod 300.000 Kč, avšak za cenu velkých ústupků.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
22. 5. 2022 09:34
Re: Díky EV mám velice levný benzín
Na čom fičíš?
22. 5. 2022 09:33
Re: Smart ForTwo EQ
Smart je auto?
21. 5. 2022 16:07
Re: Hlavne tie ojazdené budú bomba kšeft...
myslel som tie full-battery mastodonty ;-)
21. 5. 2022 12:17
Re: Hlavne tie ojazdené budú bomba kšeft...
Normální (kapacitou) baterie nejsou až tak těžké. Můj Smart má baterku cca 130 kg těžkou a podobný rozdíl je mezi ForTwo EQ (cca 1050 kg) a ForTwo 1.0 benzín (cca 900 kg).
21. 5. 2022 11:35
Re: Hlavne tie ojazdené budú bomba kšeft...
Kvôli hmotnosti.
Kvalita ciest v Bratislave čistá katastrofa!
A výmena ramien, silentblokov, stabilizátory - to bude iná pálka ako na konfekčný Golf!
Články odjinud