Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DR1: Miničíňan s evropským pasem přichází na italský trh

Ondřej Láník
Diskuze (12)
Čínský miniautomobil startuje s cenou 9.330 Euro, po započtení dotací zvýhodňujících v Itálii automobily s nízkou spotřebou klesne cena pro koncového zákazníka na 7.830 Euro.

Čínská automobilka Chery se překvapivě prezentovala už letos v Ženevě pod novou značkou DR. Na svědomí to má italský distributor DR Motor Company S.p.A., který na Apeninském poloostrově loni prodal asi dva tisíce čínských SUV Chery Tiggo. Další expanze na trh Francie, Španělska, Německa a východní Evropy má následovat.

Novou značku DR tvoří iniciály majitele italské společnosti a bývalého automobilového závodníka Massima Di Risia.

DR1: Nový základ

Základním modelem nabídky je nová verze hatchbacku Chery A1. Automobil s délkou 3595 mm, šířkou 1580 mm a výškou 1560 mm stojí na rozvoru dlouhém 2330 mm.

Pohon zajišťuje čtyřválec 1,3 Ecopower s výkonem 61 kW při 6000 min-1 a maximem točivého momentu 114 Nm mezi 3800 a 4500 min-1. Kombinovaná spotřeba 6,8 l/100 km není velkým úspěchem, ale distributor slibuje plnění emisní normy Euro 4, což zatím mnoho čínských aut nezvládá.

Nejvyšší rychlost činí 156 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 12 s. V nabídce budou také verze spalující vedle benzinu také alternativně LPG a CNG.

Miniautomobil bude prodáván s relativně bohatou výbavou, v níž nechybí 2 čelní airbagy, ABS, klimatizace, rádio s CD a MP3 přehrávačem, palubní počítač, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka nebo metalický lak.

Ondřej Láník
Diskuze (12)
23. 12. 2009 10:45
Re: skusenosti od zakaznikov ?
Veď ono stačí aj málo. Ani 2000 vozov za rok nie je na daný účel zlé číslo, povedal by som, že aj viac ako dostačujúce. A cenu podľa mňa neurčujú v tomto prípade Číňania, ale distribútor, ktorého tipujem na nejakého vychytralca nevalnej úrovne, čo má v úmysle prilepšiť si bez ohľadu na spôsob a dôsledky.
Preto som písal, že taktika Číny už veľmi na smiech nie je. Oni už vedia, že ich autá sú voči európskym ďaleko ďaleko vzadu. Teraz potrebujú vedieť, čo konkrétne potrebuje a chce európsky zákazník, ale pritom nie sú padnutí na hlavu, aby si vopred kazili meno svojej značky. za nejaké roky, keď sem dotiahnu nové autá, ktoré už asi budú mať inú úroveň, si nikto ani nespomenie, že tie šroty so značkou DR boli vlastne značky Chery.
22. 12. 2009 22:06
skusenosti od zakaznikov ?
tak s takouto cenovkou nazbieraju staru belu.....keby spustili 2000 - 2500 € da sa o tom rozmyslat, ale s takouto cenou, kupi si to fakt len fanda, pozeral som to cherry tiggo, to je aspon vacsie auto, bohvie za kolko ho predavaju, ale toto skonci asi ako shanghuan CEO tiez velke ale za 777000Kc to kupi velmi malo ludi...ak nejaky
22. 12. 2009 16:13
Re: Zaujímavé
Přesně tak. Čínští výrobci dobře ví, že zatím na expanzi do Evropy nemají, resp. Evropa zatím není jejich cíl. Jejich auta tak ani nejsou stavěná, to co dnes v Evropě máme, vozí z Číny italští vychytrálci a po úpravě a pořádné cenové přirážce zde ty auta prodávají. Až se Čínští výrobci rozhodnou jít na trhy v EU a USA, nikdo je nezastaví - jejich auta budou stejně kvalitní jako evropská a levnější. Budou používat stejné komponenty, protože i evropští výrobci už berou skoro všechno z Číny - je to nutnost, v evropě už mnoho komponent ani vyrábět nejde kvůli emisní politice EU a handlování s emisními povolenkami.
Avatar - R32
22. 12. 2009 09:14
Re: Zaujímavé
Máš pravdu, no vieš čo je na tom najzaujímavejšie? Pointa celej veci, že si nejdú do Európy robiť zlé meno svojou značkou ale dali tomu značku importéra... Tak ako si písal, vychytajú to obrovské stádo múch a potom prídu so svojou kožou na trh - ako výrobca už dozretých, možno už aj kvalitných vozidiel. A potom už Čínu žiadny novinári alebo crashtesty nezastavia.... 8-s
22. 12. 2009 07:47
Re: no velebnosti
Jo presne, ze jim to neni trapne, njujork v pozadi, stiny blbe, auto nakrivo...