Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS bude vyrábět nový malý model v Poissy

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 25. 2. 2015 • 16:11
33
Zobrazit náhledy (33)
DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS DS
Luxusní řada Citroënu DS už není samostatnou značkou jen v Číně, ale globálně. Proto může dále rozšiřovat své modelové portfolio.

Továrnu v Poissy koupil koncern PSA už koncem 70. let minulého věku spolu se Simcou, původně dokonce patřila francouzskému Fordu. Byla postavena ještě před druhou světovou válkou a od té doby nesčíselněkrát modernizována. V současnosti se tu kromě Peugeotu 208 a Citroënu C3 vyrábí i z něj odvozený DS3 včetně (polo)kabrioletu.

A Francouzi chystají nový malý model značky, jejíž reinkarnované jméno bylo vykládáno jako Different Spirit. Půjde opět o vůz segmentu B. Nehodlá ale konkurovat loni v květnu modernizované „trojce“, nebude ani její náhradou, prostě nabídku ve velmi rychle rostoucím trhu dražších malých aut rozšíří. DS se pořád spíše vidí jako konkurence Mini a Audi než levnějších značek. Vůz konstrukčně vychází z nové platformy EMP1.

Pro jeho produkci byla vybrána právě továrna v Poissy, do jejího programu velmi dobře zapadne. Investice do vývoje, přípravy a modernizace francouzských závodů spolykají dohromady minimálně 150 milionů eur (4,12 miliardy korun) během příštích tří let. V nové smlouvě se skupina PSA Peugeot Citroen zavázala, že v období 2014-2016 uvede do každého ze svých domácích závodů jeden model. Týká se to také továren v Rennes, Sochaux, alsaských Mylhúzách a komplexu Sevelnord, ze kterého vyjíždějí hlavně užitkové vozy.

Největší francouzský výrobce automobilů (tedy přesněji řečeno na domácí půdě) svůj slib, který má udržet zaměstnanost, tak bezezbytku plní. Chce zachovat silnou průmyslovou základnu a výrobu zlevnit, respektive „zlepšit poměr ceny a výkonu svých zdrojů“, což je vlastně totéž. Také se snaží o „optimalizaci dodavatelského řetězce“. Obětí restrukturalizace se stalo pouze Aulnay. Koncern je navíc na dobré cestě dostát svému závazku ohledně objemu francouzské produkce. Příští rok chce zakončit s více než jedním milionem vyrobených nových aut v zemi galského kohouta, loni objem překročil 971 tisíc jednotek.

Doporučujeme

Témata