Test Auto.cz

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP – Klobouk dolů

6.6. 2013
Verdikt
 

Chtěli byste stylový kabriolet, co vlastně ani nemusí být tak úplně kabriolet?

Cabrio si zachovává rozměry svého vzoru, oproti klasickým autům bez střechy však přibralo zanedbatelných 25 kilogramů. Modrou oblohu nad hlavou si můžete užívat díky elektricky posuvné plátěné střeše a zadnímu dílu s vyhřívaným sklem, sloupky a oblouky zůstávají stále na svém místě. Nejde tak o opravdový kabriolet, ale možná spíše tak trochu landaulet či prostě hatchback s plátěnou střechou.

Mechanismus funguje relativně rychle (střecha se kompletně shrne za nějakých 16 s) a spolehlivě, střecha se navíc dá v libovolné poloze zastavit a ovládání funguje do rychlosti 120 km/h.

obrázek [600 x 382]  

Na zadní sedadla se posadil průměrně vzrostlý muž a udělal mi „větrného“ figuranta. Jízda do zhruba osmdesáti kilometrů za hodinu byla díky textilnímu výklopnému štítku (podobný jako před střešním oknem, jenom větší) bezproblémová, nad 100 km/h už ale do kabiny občas nepříjemně fouklo a pohodu na palubě znepříjemňoval hučící vítr. Stahovací střecha má ještě i druhou polohu, ve které se stáhne až za hlavy zadních pasažérů, přičemž řidič pak přestává mít dobrý přehled o situaci za vozem a musí se spolehnout jenom na vnější zpětná zrcátka. V této konfiguraci již delší jízda vysokými rychlostmi není pro zadní pasažéry nic příjemného, jako kratší „adrenalinový“ zážitek to ale funguje skvěle.

TEST: Citroën DS4 1.6 THP – Když pejsek s kočičkou umí

Zavazadlový prostor není ani u klasické DS3 žádná sláva, jeho 285 l je však alespoň dobře přístupných. Kabriolet nabídne o 40 litrů méně, což je pro (teoreticky) pětimístný automobil už opravdu na hraně. Hlavně se k nim ale dostanete přes malinký, jenom 290 mm vysoký otvůrek, který použití zavazadelníku u stylového auta velmi komplikuje. Chcete do něj dát golfové hole? Bohužel, bag neprotlačíte, budete muset na badminton. Vyrazit na piknik? Ano, ale košík nechte doma, snad bude po cestě nějaký fast food. A dát do tmavého kufru pejska? Raději opravdu ne.

Jistě, všechno potřebné můžete převážet na zadních sedadlech (pokud vám není líto příplatkové kůže), ale když vás pojede více? I proto jste si ostatně koupili DS3 a ne třeba roadster MX-5, takže argument se sklopitelnými zadními sedadly moc neobstojí.

obrázek [600 x 402]  

Jízdně je DS3 Cabrio trochu schizofrenní: chce být sporťákem i pohodlnou víkendovkou, přičemž se mu nedaří být pořádně ani jedním. Na hladkém asfaltu to vůbec není zlé, testované DS3 Cabrio se díky přeplňované zážehové šestnáctistovce o výkonu 115 kW nechá bez odmlouvání přesvědčit ke svižnému tempu, a co je důležitější, bez problémů jej zvládá. Tady se chová jako klasická DS3, tedy jako dobře fungující automobil, ovšem pouze pokud se vyhnete nerovnostem na silnici.

TEST: Citroën DS3 Racing - Pálivý citrónek

V českých podmínkách tak bohužel okusíte spíše druhou tvář vozu: tu odskakující a mlátící. Sedmnáctipalcová kola mají své místo na hot-hatchi, u kabrioletu s tuhým podvozkem si tím už rozhodně jisti nejsme. Jistě, "šestnáctky" by vypadaly méně zajímavě, nicméně v tomto ohledu je méně rozhodně více. Ačkoliv Citroën prohlašuje, že auto je stejně tuhé jako běžné DS3, nevěříme mu. Nechme stranou absenci střechy (to by nějaký vliv mít mohlo, že?), na kostkách se Cabrio prostě trochu kroutí, zatímco u DS3 jsme to nezaznamenali.

Sedadla jsou sice „sportovní“, mají však měkké bočnice, takže místo nekompromisního bočního vedení nabídnou jenom komfort. V tomto konkrétním případě to však určitě nevadí.

TEST: Citroën DS3 1.6 THP - Říkejte mu Seb

Posilovač řízení je po francouzsku méně upovídaný, takže přes příjemný, dole zploštělý volant nic moc cítit není. To může být problém, protože speciálně na vodě je DS3 Cabrio poměrně hodně citlivé na práci s přesouváním hmotnosti a přední kola někdy ztrácejí potřebný záběr dříve, než byste čekali. Naopak řazení je velmi dobré: dráhy jsou krátké, solidně vymezené, hlavice se příjemně drží a v mezipoloze kulisy na vás nečeká bubák v podobě škobrtnutí. Šest rychlostí pro jízdu vpřed by motor s velkou zásobou točivého momentu sice nepotřeboval, z hlediska spotřeby však jde o dobrý tah.

Za kolik tenhle automobil jezdí? V tomhle není rozdíl proti hatchbacku DS3, spotřeba se při klidné jízdě pohybuje lehce nad šesti litry, jakmile ale vjedete do města nebo občas předjedete pomalejší vůz, počítejte s atakem osmilitrové hranice.

Závěr

Malinký zavazadelník a snad i ubohý přístup do něj by možná šel omluvit, vzhledem k nikterak nepodbízivé ceně auta je však škoda, že kompromisy musíte dělat i na poli kvality jízdy. Konstruktéři si měli s marketingovým oddělením sednout a ujasnit si, co že to od vozu vlastně chtějí. Chybělo málo a výsledný produkt by byl o mnoho příjemnější.

obrázek [600 x 402]  

JAKE.auto.cz: Vše o Citroënu DS3 na jednom místě

První cena vozu448.900 Kč (Design, 60 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací572.900 Kč (Sport, 115 kW)
Základní cena testovaného vozu572.000 Kč (Sport, 115 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků632.000 Kč (Sport, 115 kW)

Plusy

  • Pohodlná sedadla
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Přesné řazení
  • Výkonný motor

Minusy

  • Tvrdé pérování, hůře absorbující rázy
  • Přeposilované a málo komunikativní řízení
  • Horší posaz za volantem
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP

Cena v základní výbavě: 572 000 Kč Cena v testované výbavě: 632 000 Kč

Základní výbava:ESP + samočinná aktivace výstražných světlometů při nouzovém brzdění, šest airbagů, úchyty dětských sedaček Isofix vzadu, proměnný posilovač řízení, indikátor řazení, sportovní pérování, palubní počítač, otáčkoměr a ukazatel vnější teploty, tempomat a omezovač rychlosti, parkovací čidla vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna předních dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově a podélně nastavitelný kožený volant, sportovní sedadla, diodová světla v nárazníku, zatmavená skla zadních oken, samočinná klimatizace, hliníkové pedály, přední mlhovky, autorádio s přehrávačem CD / MP3 (6 x repro, dálkové ovládání pod volantem), bluetooth, hi-fi systém se zesilovačem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, litá 17“ kola Bellone s pneumatikami 205/45 atd.

Výbava testovaného vozu:Pack Select Claudia (25.000,-), Pack Select Confort eMyWay (35.000,-)

Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
Technické údaje
Motor Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 4.8 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 245 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 444
Rozměr pneu:205/45 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3948
b) šířka (mm): 1715
c) výška (mm): 1458
d) rozvor (mm): 2464
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1467
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP – Klobouk dolů







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3 Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3

Z výrobní linky ve francouzském Poissy sjelo od roku 2010…

Citroën DS3 a DS3 Cabrio: Omlazení po více než 4 letech Citroën DS3 a DS3 Cabrio: Omlazení po více než 4 letech

V době, kdy se už většinou schyluje k modelové obměně,…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe: Mrazivé záběry z kamer

Vrah a hrdina z Londýna umírají pár metrů od sebe:…

Pět mrtvých a čtyři desítky zraněných. Takový je výsledek středečního řádění britského učitele angličtiny…

 

iSport.cz

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick ani nemocný Sýkora

Ztráty pro reprezentaci. Do San Marina neletí Schick…

Česká fotbalová reprezentace poletí na důležitou kvalifikaci o světový šampionát v Rusku do San Marina (neděle,…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…