Test Auto.cz

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP – Klobouk dolů

6.6. 2013
Verdikt
 

Chtěli byste stylový kabriolet, co vlastně ani nemusí být tak úplně kabriolet?

Cabrio si zachovává rozměry svého vzoru, oproti klasickým autům bez střechy však přibralo zanedbatelných 25 kilogramů. Modrou oblohu nad hlavou si můžete užívat díky elektricky posuvné plátěné střeše a zadnímu dílu s vyhřívaným sklem, sloupky a oblouky zůstávají stále na svém místě. Nejde tak o opravdový kabriolet, ale možná spíše tak trochu landaulet či prostě hatchback s plátěnou střechou.

Mechanismus funguje relativně rychle (střecha se kompletně shrne za nějakých 16 s) a spolehlivě, střecha se navíc dá v libovolné poloze zastavit a ovládání funguje do rychlosti 120 km/h.

obrázek [600 x 382]  

Na zadní sedadla se posadil průměrně vzrostlý muž a udělal mi „větrného“ figuranta. Jízda do zhruba osmdesáti kilometrů za hodinu byla díky textilnímu výklopnému štítku (podobný jako před střešním oknem, jenom větší) bezproblémová, nad 100 km/h už ale do kabiny občas nepříjemně fouklo a pohodu na palubě znepříjemňoval hučící vítr. Stahovací střecha má ještě i druhou polohu, ve které se stáhne až za hlavy zadních pasažérů, přičemž řidič pak přestává mít dobrý přehled o situaci za vozem a musí se spolehnout jenom na vnější zpětná zrcátka. V této konfiguraci již delší jízda vysokými rychlostmi není pro zadní pasažéry nic příjemného, jako kratší „adrenalinový“ zážitek to ale funguje skvěle.

TEST: Citroën DS4 1.6 THP – Když pejsek s kočičkou umí

Zavazadlový prostor není ani u klasické DS3 žádná sláva, jeho 285 l je však alespoň dobře přístupných. Kabriolet nabídne o 40 litrů méně, což je pro (teoreticky) pětimístný automobil už opravdu na hraně. Hlavně se k nim ale dostanete přes malinký, jenom 290 mm vysoký otvůrek, který použití zavazadelníku u stylového auta velmi komplikuje. Chcete do něj dát golfové hole? Bohužel, bag neprotlačíte, budete muset na badminton. Vyrazit na piknik? Ano, ale košík nechte doma, snad bude po cestě nějaký fast food. A dát do tmavého kufru pejska? Raději opravdu ne.

Jistě, všechno potřebné můžete převážet na zadních sedadlech (pokud vám není líto příplatkové kůže), ale když vás pojede více? I proto jste si ostatně koupili DS3 a ne třeba roadster MX-5, takže argument se sklopitelnými zadními sedadly moc neobstojí.

obrázek [600 x 402]  

Jízdně je DS3 Cabrio trochu schizofrenní: chce být sporťákem i pohodlnou víkendovkou, přičemž se mu nedaří být pořádně ani jedním. Na hladkém asfaltu to vůbec není zlé, testované DS3 Cabrio se díky přeplňované zážehové šestnáctistovce o výkonu 115 kW nechá bez odmlouvání přesvědčit ke svižnému tempu, a co je důležitější, bez problémů jej zvládá. Tady se chová jako klasická DS3, tedy jako dobře fungující automobil, ovšem pouze pokud se vyhnete nerovnostem na silnici.

TEST: Citroën DS3 Racing - Pálivý citrónek

V českých podmínkách tak bohužel okusíte spíše druhou tvář vozu: tu odskakující a mlátící. Sedmnáctipalcová kola mají své místo na hot-hatchi, u kabrioletu s tuhým podvozkem si tím už rozhodně jisti nejsme. Jistě, "šestnáctky" by vypadaly méně zajímavě, nicméně v tomto ohledu je méně rozhodně více. Ačkoliv Citroën prohlašuje, že auto je stejně tuhé jako běžné DS3, nevěříme mu. Nechme stranou absenci střechy (to by nějaký vliv mít mohlo, že?), na kostkách se Cabrio prostě trochu kroutí, zatímco u DS3 jsme to nezaznamenali.

Sedadla jsou sice „sportovní“, mají však měkké bočnice, takže místo nekompromisního bočního vedení nabídnou jenom komfort. V tomto konkrétním případě to však určitě nevadí.

TEST: Citroën DS3 1.6 THP - Říkejte mu Seb

Posilovač řízení je po francouzsku méně upovídaný, takže přes příjemný, dole zploštělý volant nic moc cítit není. To může být problém, protože speciálně na vodě je DS3 Cabrio poměrně hodně citlivé na práci s přesouváním hmotnosti a přední kola někdy ztrácejí potřebný záběr dříve, než byste čekali. Naopak řazení je velmi dobré: dráhy jsou krátké, solidně vymezené, hlavice se příjemně drží a v mezipoloze kulisy na vás nečeká bubák v podobě škobrtnutí. Šest rychlostí pro jízdu vpřed by motor s velkou zásobou točivého momentu sice nepotřeboval, z hlediska spotřeby však jde o dobrý tah.

Za kolik tenhle automobil jezdí? V tomhle není rozdíl proti hatchbacku DS3, spotřeba se při klidné jízdě pohybuje lehce nad šesti litry, jakmile ale vjedete do města nebo občas předjedete pomalejší vůz, počítejte s atakem osmilitrové hranice.

Závěr

Malinký zavazadelník a snad i ubohý přístup do něj by možná šel omluvit, vzhledem k nikterak nepodbízivé ceně auta je však škoda, že kompromisy musíte dělat i na poli kvality jízdy. Konstruktéři si měli s marketingovým oddělením sednout a ujasnit si, co že to od vozu vlastně chtějí. Chybělo málo a výsledný produkt by byl o mnoho příjemnější.

obrázek [600 x 402]  

JAKE.auto.cz: Vše o Citroënu DS3 na jednom místě

První cena vozu448.900 Kč (Design, 60 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací572.900 Kč (Sport, 115 kW)
Základní cena testovaného vozu572.000 Kč (Sport, 115 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků632.000 Kč (Sport, 115 kW)

Plusy

  • Pohodlná sedadla
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Přesné řazení
  • Výkonný motor

Minusy

  • Tvrdé pérování, hůře absorbující rázy
  • Přeposilované a málo komunikativní řízení
  • Horší posaz za volantem
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP

Cena v základní výbavě: 572 000 Kč Cena v testované výbavě: 632 000 Kč

Základní výbava:ESP + samočinná aktivace výstražných světlometů při nouzovém brzdění, šest airbagů, úchyty dětských sedaček Isofix vzadu, proměnný posilovač řízení, indikátor řazení, sportovní pérování, palubní počítač, otáčkoměr a ukazatel vnější teploty, tempomat a omezovač rychlosti, parkovací čidla vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna předních dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově a podélně nastavitelný kožený volant, sportovní sedadla, diodová světla v nárazníku, zatmavená skla zadních oken, samočinná klimatizace, hliníkové pedály, přední mlhovky, autorádio s přehrávačem CD / MP3 (6 x repro, dálkové ovládání pod volantem), bluetooth, hi-fi systém se zesilovačem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, litá 17“ kola Bellone s pneumatikami 205/45 atd.

Výbava testovaného vozu:Pack Select Claudia (25.000,-), Pack Select Confort eMyWay (35.000,-)

VE ZKRATCE: Situace kolem Pocheho může snadno přerůst v ústavní spor VE ZKRATCE: Situace kolem Pocheho může snadno přerůst v ústavní spor

Spor o možného ministra zahraničí Miroslava Pocheho…

Komentář Martina Čabana: Triumf premiéra Zemana Komentář Martina Čabana: Triumf premiéra Zemana

Možná se dalo čekat, že to takhle nějak dopadne, ale že…

Štěch: ČSSD už by neměla dál ustupovat, došla za hranu svých možností Štěch: ČSSD už by neměla dál ustupovat, došla za hranu svých možností

Předseda Senátu Milan Štěch (ČSSD) se staví kriticky k…

 
Technické údaje
Motor Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 4.8 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 245 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 444
Rozměr pneu:205/45 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3948
b) šířka (mm): 1715
c) výška (mm): 1458
d) rozvor (mm): 2464
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1467
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP – Klobouk dolů







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními…

Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě! Nová Kia Ceed má první ceny. Za 530.000 Kč je v plné výbavě!

Zatímco na české ceny nové Kie Ceed si ještě musíme…

 



Ojetý Citroën DS3: Když nechcete Mini Ojetý Citroën DS3: Když nechcete Mini

Auta ve stylu retro mají v prvé řadě navázat na úspěch…

Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3 Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3

Z výrobní linky ve francouzském Poissy sjelo od roku 2010…

 



 
Škodovka hledá nové nápady tam, kde by vás to nejspíš nenapadlo

Škodovka hledá nové nápady tam, kde by vás to nejspíš nenapadlo

Dnes 13:26

Mladoboleslavská Škodovka shání nápady u izraelských vývojářů. Ti vymysleli, jak nezapomenout dítě v rozpáleném autě na slunci. Nebo umí vypnout airbag u špatně připoutaného pasažéra. Předvedli nám to naživo.




Blesk.cz

Na co drahé kufry? Muž v Praze přišel do vlaku s popelnicí!

Na co drahé kufry? Muž v Praze přišel do vlaku s popelnicí!

Nač kupovat na dovolenou drahé kufry! Pasažér vlaku z pražského hlavního nádraží si zavazadlo udělal z běžné…

Státní kuchařka pro chudé čelí kritice. Blesk recepty vylepšil, ochutnejte

Státní kuchařka pro chudé čelí kritice. Blesk…

Pořádně se najíst a neutratit při tom moc. Tím se řídili na ministerstvu práce a sociálních věcí (MPSV), kde…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Češky na písku září! Nezmiňujte, kolik Maki bude, nebo se rozbrečí

Češky na písku září! Nezmiňujte, kolik Maki bude,…

Není to pohodová cesta bez zádrhelů. České beachvolejbalistky Markéta Nausch Sluková s Barborou Hermannovou už…

 

Reflex.cz

Šílená, profesor, sex, Jodorowsky & Moebius

Šílená, profesor, sex, Jodorowsky & Moebius

Na obálce komiksu, na němž spolupracovali dva géniové, Alejandro Jodorowsky & Moebius, najdeme dívku s…

PO SVĚTĚ BEZ PENĚZ: Křest ohněm na cestě do srdce italské renesance.

PO SVĚTĚ BEZ PENĚZ: Křest ohněm na cestě do srdce…

První stop přináší ten největší adrenalin. Všechno je nové. Události se na vás hrnou nezměrnou rychlostí a vaše…