reklama


Test Auto.cz

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP – Klobouk dolů

6.6. 2013
Verdikt
 

Chtěli byste stylový kabriolet, co vlastně ani nemusí být tak úplně kabriolet?

Cabrio si zachovává rozměry svého vzoru, oproti klasickým autům bez střechy však přibralo zanedbatelných 25 kilogramů. Modrou oblohu nad hlavou si můžete užívat díky elektricky posuvné plátěné střeše a zadnímu dílu s vyhřívaným sklem, sloupky a oblouky zůstávají stále na svém místě. Nejde tak o opravdový kabriolet, ale možná spíše tak trochu landaulet či prostě hatchback s plátěnou střechou.

Mechanismus funguje relativně rychle (střecha se kompletně shrne za nějakých 16 s) a spolehlivě, střecha se navíc dá v libovolné poloze zastavit a ovládání funguje do rychlosti 120 km/h.

obrázek [600 x 382]  

Na zadní sedadla se posadil průměrně vzrostlý muž a udělal mi „větrného“ figuranta. Jízda do zhruba osmdesáti kilometrů za hodinu byla díky textilnímu výklopnému štítku (podobný jako před střešním oknem, jenom větší) bezproblémová, nad 100 km/h už ale do kabiny občas nepříjemně fouklo a pohodu na palubě znepříjemňoval hučící vítr. Stahovací střecha má ještě i druhou polohu, ve které se stáhne až za hlavy zadních pasažérů, přičemž řidič pak přestává mít dobrý přehled o situaci za vozem a musí se spolehnout jenom na vnější zpětná zrcátka. V této konfiguraci již delší jízda vysokými rychlostmi není pro zadní pasažéry nic příjemného, jako kratší „adrenalinový“ zážitek to ale funguje skvěle.

TEST: Citroën DS4 1.6 THP – Když pejsek s kočičkou umí

Zavazadlový prostor není ani u klasické DS3 žádná sláva, jeho 285 l je však alespoň dobře přístupných. Kabriolet nabídne o 40 litrů méně, což je pro (teoreticky) pětimístný automobil už opravdu na hraně. Hlavně se k nim ale dostanete přes malinký, jenom 290 mm vysoký otvůrek, který použití zavazadelníku u stylového auta velmi komplikuje. Chcete do něj dát golfové hole? Bohužel, bag neprotlačíte, budete muset na badminton. Vyrazit na piknik? Ano, ale košík nechte doma, snad bude po cestě nějaký fast food. A dát do tmavého kufru pejska? Raději opravdu ne.

Jistě, všechno potřebné můžete převážet na zadních sedadlech (pokud vám není líto příplatkové kůže), ale když vás pojede více? I proto jste si ostatně koupili DS3 a ne třeba roadster MX-5, takže argument se sklopitelnými zadními sedadly moc neobstojí.

obrázek [600 x 402]  

Jízdně je DS3 Cabrio trochu schizofrenní: chce být sporťákem i pohodlnou víkendovkou, přičemž se mu nedaří být pořádně ani jedním. Na hladkém asfaltu to vůbec není zlé, testované DS3 Cabrio se díky přeplňované zážehové šestnáctistovce o výkonu 115 kW nechá bez odmlouvání přesvědčit ke svižnému tempu, a co je důležitější, bez problémů jej zvládá. Tady se chová jako klasická DS3, tedy jako dobře fungující automobil, ovšem pouze pokud se vyhnete nerovnostem na silnici.

TEST: Citroën DS3 Racing - Pálivý citrónek

V českých podmínkách tak bohužel okusíte spíše druhou tvář vozu: tu odskakující a mlátící. Sedmnáctipalcová kola mají své místo na hot-hatchi, u kabrioletu s tuhým podvozkem si tím už rozhodně jisti nejsme. Jistě, "šestnáctky" by vypadaly méně zajímavě, nicméně v tomto ohledu je méně rozhodně více. Ačkoliv Citroën prohlašuje, že auto je stejně tuhé jako běžné DS3, nevěříme mu. Nechme stranou absenci střechy (to by nějaký vliv mít mohlo, že?), na kostkách se Cabrio prostě trochu kroutí, zatímco u DS3 jsme to nezaznamenali.

Sedadla jsou sice „sportovní“, mají však měkké bočnice, takže místo nekompromisního bočního vedení nabídnou jenom komfort. V tomto konkrétním případě to však určitě nevadí.

TEST: Citroën DS3 1.6 THP - Říkejte mu Seb

Posilovač řízení je po francouzsku méně upovídaný, takže přes příjemný, dole zploštělý volant nic moc cítit není. To může být problém, protože speciálně na vodě je DS3 Cabrio poměrně hodně citlivé na práci s přesouváním hmotnosti a přední kola někdy ztrácejí potřebný záběr dříve, než byste čekali. Naopak řazení je velmi dobré: dráhy jsou krátké, solidně vymezené, hlavice se příjemně drží a v mezipoloze kulisy na vás nečeká bubák v podobě škobrtnutí. Šest rychlostí pro jízdu vpřed by motor s velkou zásobou točivého momentu sice nepotřeboval, z hlediska spotřeby však jde o dobrý tah.

Za kolik tenhle automobil jezdí? V tomhle není rozdíl proti hatchbacku DS3, spotřeba se při klidné jízdě pohybuje lehce nad šesti litry, jakmile ale vjedete do města nebo občas předjedete pomalejší vůz, počítejte s atakem osmilitrové hranice.

Závěr

Malinký zavazadelník a snad i ubohý přístup do něj by možná šel omluvit, vzhledem k nikterak nepodbízivé ceně auta je však škoda, že kompromisy musíte dělat i na poli kvality jízdy. Konstruktéři si měli s marketingovým oddělením sednout a ujasnit si, co že to od vozu vlastně chtějí. Chybělo málo a výsledný produkt by byl o mnoho příjemnější.

obrázek [600 x 402]  

JAKE.auto.cz: Vše o Citroënu DS3 na jednom místě

První cena vozu448.900 Kč (Design, 60 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací572.900 Kč (Sport, 115 kW)
Základní cena testovaného vozu572.000 Kč (Sport, 115 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků632.000 Kč (Sport, 115 kW)

Plusy

  • Pohodlná sedadla
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Přesné řazení
  • Výkonný motor

Minusy

  • Tvrdé pérování, hůře absorbující rázy
  • Přeposilované a málo komunikativní řízení
  • Horší posaz za volantem
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP

Cena v základní výbavě: 572 000 Kč Cena v testované výbavě: 632 000 Kč

Základní výbava:ESP + samočinná aktivace výstražných světlometů při nouzovém brzdění, šest airbagů, úchyty dětských sedaček Isofix vzadu, proměnný posilovač řízení, indikátor řazení, sportovní pérování, palubní počítač, otáčkoměr a ukazatel vnější teploty, tempomat a omezovač rychlosti, parkovací čidla vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna předních dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově a podélně nastavitelný kožený volant, sportovní sedadla, diodová světla v nárazníku, zatmavená skla zadních oken, samočinná klimatizace, hliníkové pedály, přední mlhovky, autorádio s přehrávačem CD / MP3 (6 x repro, dálkové ovládání pod volantem), bluetooth, hi-fi systém se zesilovačem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, litá 17“ kola Bellone s pneumatikami 205/45 atd.

Výbava testovaného vozu:Pack Select Claudia (25.000,-), Pack Select Confort eMyWay (35.000,-)

Češi začali mapovat zapomenutá místa planety Češi začali mapovat zapomenutá místa planety

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti…

Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát

Americký Senát v pondělí potvrdil v druhém termínu jasnou…

Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme

Americká jatka končí. Američané budou mít skvělé školy…

Zpracovatelé dřeva dostanou desítky milionů na osvětu Zpracovatelé dřeva dostanou desítky milionů na osvětu

Stát chystá nový fond pro lesnické a dřevozpracující…

 
Technické údaje
Motor Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 115 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 4.8 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 245 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1175 / 444
Rozměr pneu:205/45 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3948
b) šířka (mm): 1715
c) výška (mm): 1458
d) rozvor (mm): 2464
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1467
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP – Klobouk dolů



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 




Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3 Citroën ve Francii vyrobil již 300.000 vozů DS3

Z výrobní linky ve francouzském Poissy sjelo od roku 2010…

Citroën DS3 a DS3 Cabrio: Omlazení po více než 4 letech Citroën DS3 a DS3 Cabrio: Omlazení po více než 4 letech

V době, kdy se už většinou schyluje k modelové obměně,…

 



 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení. Převodek však existuje celá řada. Víte, čím se liší? A jaké se dnes nejčastěji používají?




Blesk.cz

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané spojenectví může být nezákonné

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané…

Po „rozvodu“ s TOP 09 se ženou Starostové a nezávislí znovu do „chomoutu“. Tentokrát chtějí zkusit štěstí ve…

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem. Prý tím vyřešil střet zájmů

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem.…

45. americký prezident Donald Trump se ještě před svou inaugurací údajně vzdal byznysových aktiv a opustil…

 

iSport.cz

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem pracovat, ví Horváth

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem…

Dva odehrané zápasy, remíza a výhra. K tomu spousty náročných tréninkových jednotek v nohách. Fotbalisté…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy filmařského prostředí. Zatím jen šustí papírem a nudí

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy…

Doba, kterou seriál popisuje, byla krutá. Dramata, jež lidé prožívali, lámala vazy, ničila kariéry i celé…

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

 
 
reklama