Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS: Nová značka chce s německým luxusem bojovat francouzskými zbraněmi

David Bureš
Diskuze (38)
Luxusní značka koncernu PSA chce vsadit na eleganci nebo kultivovanost. Na techniku tolik myslet nebude.

DS se letos stalo samostatnou značkou, když se oddělilo od mateřského Citroënu. Plánem francouzského koncernu PSA Peugeot Citroën je, aby DS konkurovalo německým luxusním automobilkám. DS chce ale být jiné než Audi nebo BMW.

„Kdokoliv se snaží bojovat v oblasti luxusních aut, tak si myslí, že je třeba s Němci bojovat stejnými zbraněmi. Já to ale neudělám, protože bychom prohráli,“ vysvětlil toto rozhodnutí šéf PSA Carlos Tavares v rozhovoru pro britský magazín Car.

Nová luxusní značka chce z toho důvodu vsadit hlavně na francouzský styl, jmenovitě na eleganci nebo kultivovanost. Sázet na techniku a inženýrství jako německé značky DS nechce. Vozy DS tak použijí stejné platformy jako Citroëny, vozy obou značek se ale mají lišit kvalitou zpracování.

Jednou věcí se ale DS u Němců přece jen inspiruje. Nové vozy značky mají být díky charakteristickým designovým prvkům jasně rozeznatelné. Těšit se tak můžeme na francouzské provedení masky single frame. Cílem DS je, aby se modely značky designově kompletně lišily od Citroënů. Tento proces zvýrazňování změn má být zahájen již v příštím roce po příchodu nových modelů.

PSA s rozvojem DS nikam nespěchá, Tavares díky svým předchozím zkušenostem z aliance Nissan-Renault dobře ví, že vybudovat luxusní značku chvilku trvá. Třeba Infiniti trvalo více než 20 let, než na americkém trhu v prodejích překonalo zavedené Audi.

„Neměřím úspěch naší luxusní značky počtem prodaných aut, ale ziskem na prodaném autě, což znamená, že prodávám auto s vysokým ziskem a marží,“ tvrdí Tavares.

Co se týče cen, je logické, že se modely DS díky luxusu a lepší kvalitě zařadí nad Peugeoty. Z Citroënu se naopak má stát levnější značka.

David Bureš
Diskuze (38)
Avatar - Martin911Turbo
20. 11. 2014 11:49
Re: To je ovšem cesta
Protože DS5 není postavená na podvozku C5, ale C4 Grand Picasso
20. 11. 2014 11:43
Re: To je ovšem cesta
Předešlá generace na smotaných drátech neexistovala. Rozdíl mezi levnější a dražší verzí byl H3 vs H3+. Dnes je smotaný drát vs H3+ a podle prosakujících informací jestli vůbec nástupce C5 bude, tak asi jen na drátech. Škoda.....
Avatar - Hammunasakra
19. 11. 2014 11:33
Re: To je ovšem cesta
Myslim že poprvý až v týhle poslední [odkaz] vyráběný někdy vod 2007/2008. A lepší to asi už nebude
Avatar - jeylkey
19. 11. 2014 11:26
Re: To je ovšem cesta
Hydractiv chybel v levnych verzich i u predesle generace, jestli se nemylim.
Avatar - Hammunasakra
19. 11. 2014 11:01
Re: To je ovšem cesta
Myslim že v autě za 700 t. prostě Hydractiv nedáš. Proto ho taky v poslední generaci C5 v levnějších verzích zrušilil. A článek je jak je tady zvykem trochu mimo, část že v novejch DS budou 8stupńový automaty atd. autorovi nějak vypadla >:-[]