Dvacet unikátních Ferrari ze zřícené stodoly míří do aukce. Tady je pět nejzajímavějších
Představujeme vám jedinečnou příležitost pro všechny sběratele Ferrari! Už letos v létě se na aukci RM Sotheby's v kalifornském Monterey bude dražit kolekce dvaceti vzácných Ferrari. Přibližujeme vám příběhy pěti nejzajímavějších.
Kouzlo klasických aut vytváří jejích aura a příběh. Pravidelně s velkým nadšením sledujeme objevování stodolních nálezů pomáhajících odkrýt automobilovou historii i připomínajících životy bývalých majitelů. A už letos v srpnu se v kalifornském Monterey bude prodávat jedinečná sbírka dvaceti historických Ferrari s opravdovými unikáty. Přezdívá se jí „Lost & Found Collection“.
Tenhle nález se současně zapíše do historie jako jeden z nejvýznamnějších, protože obsahuje i několik důležitých aut ze zlaté éry Ferrari. Z kompletního seznamu, zahrnujícího také vozy jako Ferrari 250 GT Coupe, Ferrari Dino 206 GT, Ferrari 330 GT 2+2, Ferrari 365 GT 2+2, Ferrari 365 GTB/4 Daytona, Ferrari Testarossa a další, jsme vybrali pět nejzajímavějších a odhalujeme vám jejich příběhy.
Všechna tato Ferrari přitom mají jedno společné. Všechna byla zaparkována ve stodole, která se na ně zřítila v roce 2004 během hurikánu Charley. I proto jsou dnes ve špatném stavu vyžadujícím pečlivou renovaci odborníky.
Ferrari 500 Mondial Spider
Pro italská Ferrari jsou charakteristické zejména osmiválce a dvanáctiválce, ale v minulosti vznikl i jeden čtyřválec. V Maranellu jej vyvinuli v padesátých letech pro soutěžní typ 500 Mondial a jeden z nich se nachází i ve sbírce ze zhroucené stodoly. Bohužel pro budoucího majitele, v dnešních dnech je v dezolátním stavu, ale má zajímavou historii a jistě si zaslouží vdechnout nový život při renovaci.
Autentická dokumentace z továrny uvádí, že netradiční Ferrari vzniklo v březnu 1954 v typické červené Rosso Corsa. Enzo Ferrari jej prodal Franco Cornacchiovi, milánskému prodejci sportovních aut a šéfovi jedno z nejvýznamnějších závodních týmů v regionu. V dubnu 1954 s ním bývalý tovární jezdec Franco Cortese soutěžil v Coppa della Toscana, skončil celkově 19. a 2. ve třídě. Celkově je to druhý z třinácti vyrobených spiderů od Pininfariny.

Ferrari 275 GTB/6C
Jedním z největších unikátů vyprávějících minulost nejslavnější italské automobilky je také tohle Ferrari 275 GTB/6C. Z kultovního dvanáctiválcového Ferrari se totiž při stopování historie vyklubalo významné auto, které Ferrari vystavovalo na autosalonu v Turíně v roce 1965. Historicky je prvním představeným Ferrari řady 275 s tehdy novým prodlouženým předkem a srdcem se šesti karburátory.
A současně je prvním Ferrari 275 GTB/6C v závodní specifikaci, tedy s lehčí hliníkovou karoserií od Scaglietti. Za posledních 44 let bylo v jediném soukromém vlastnictví a už delší dobu parkovalo v později zhroucené stodole. Pro sběratele maranellských sporťáků představuje jeden ze svatých grálů značky. Potřebná renovace je přitom pouze malou vadou na kráse, protože za budoucí růst hodnoty můžete dát ruku do ohně.
Ferrari 410 Superamerica Series I
Už od začátků automobilky je Amerika významným cílovým trhem pro Ferrari. Vzkvétající ekonomika, spolu se spoustou milionářů a celebrit, inspirovala italskou továrnu, aby pro nenasytný trh vyvíjela speciální modely, ke kterým patřila i Superamerica. Jedna z nich je i v aktuálně rozprodávané sbírce, přičemž před odjezdem do Ameriky se ještě stihla ukázat na Pařížském autosalonu v roce 1956.
Tohle Ferrari 410 Superamerica první série bylo nejprve modré v extrémně vzácném odstínu Blu Artico, ale v současnosti má typickou červenou barvou. Dnešní majitel jej má skoro padesát let a vůz je v desátým z dvanácti vyrobených dvanáctiválcových 410 Superamerica. Teď je dokonalou ukázkou největší slávy rychlých a luxusních Ferrari padesátých let. Po tomhle tehdejší smetánka vážně toužila.
Ferrari 250 GT Berlinetta Speziale
Významnost sbírky potvrzuje i následující až zapomenutá ikona. Bohatá klientela Ferrari měla v padesátých letech obrovský zájem o jedinečné luxusní cesťáky, k nimž patřilo i Ferrari 250 GT Berlinetta Speziale. V roce 1956 jej oblékla karosárna Pininfarina, inspirovaná ještě luxusnější Superamericou, a celkem vyrobila pouhé čtyři exempláře.
Prvním majitelem tohoto konkrétního kousku navíc byl marocký král Muhammad V. V kolekci amerického sběratele přitom je už téměř padesát let a jako všechna ostatní Ferrari vyžaduje pečlivou renovaci. Velká exkluzivita z něj však může udělat jedno z nejdražších a sběratelsky nejžádanějších aut ve sbírce, protože Ferrari série 250 jsou globálním hitem.
Ferrari 250 GT/L Berlinetta Lusso
Ferrari 250 GT/L Berlinetta Lusso je nepochybně jedním z nejkrásnějších a nejzajímavějších luxusních cestovních kupé od Ferrari všech dob. V dnešních dnech je vysoce žádaným sběratelským artiklem, k čemuž mu pomohli i slavní majitelé z minulosti, jakým byl i Steve McQueen. Jedinečný exemplář spadající od kolekce „Lost & Found“ však vypadá trochu zvláštně a má k tomu jistý důvod.
V minulosti totiž prošel radikální přestavbou od specialisty z Williams & Pritchard, věnující se speciálním závodním autům, díky čemuž nese rysy inspirované soutěžními modely jako 250 GTO nebo 330 LMB. Sami odborníci na obchod s klasickými Ferrari jsou teď zvědaví, že jej budoucí nový majitel ponechá v aktuálním stavu, nebo se rozhodne jej vrátit do původní specifikace odpovídající továrnímu Lussu.