Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Singer a Williams vytvořili čtyřlitrový plochý šestiválec
Singer a Williams vytvořili čtyřlitrový plochý šestiválec
Singer a Williams vytvořili čtyřlitrový plochý šestiválec
Singer a Williams vytvořili čtyřlitrový plochý šestiválec
8 Fotogalerie

Dvě slavné firmy se spojily, aby postavily dnes nevídaný motor. Atmosférický čtyřlitr!

Singer se spojil s Williamsem, aby společnými silami vytvořili speciální motor pro restaurované Porsche 911. Výsledkem je čtyřlitrový plochý šestiválec.

Teprve v roce 2009 založená firma Singer si za krátkou dobu vybudovala renomé skvělého restaurátora starých modelů Porsche. Těm sice nechá původní háv, vyzbrojí je ale moderní technikou, aby se renovovaná díla neztratila v dnešním světě. Nyní se Singer rozhodl navázat spolupráci s Williamsem, britskou inženýrskou společností, známou i ze světa Formule 1, aby společnými silami postavily motor určený pro restaurovaná auta.

Prvním výsledkem této spolupráce je motor s dnes neobvyklou koncepcí. Jedná se o vzduchem chlazený čtyřlitrový šestiválec se čtyřmi ventily na válec, který si zachovává atmosférické plnění. Přestože nevyužívá dnes stále populárnější přeplňování turbodmychadlem, nabízí krásný výkon 500 koní (368 kW).

Samozřejmě plochý agregát vychází z 3,6litrového šestiválce, který byl v Porsche 911 používán na začátku devadesátých let (v generaci 964). Oproti němu však došlo k rozsáhlým změnám, na které jako technický poradce dohlížel i autor původního motoru, konstruktér Hans Mezger.

Motor dostal hlavu se čtyřmi ventily na válec, válce a písty s titanovými hrdly, lepší vstřikovače nebo hliníkové těleso škrticí klapky s trubkami z uhlíkových vláken. Vybrané komponenty byly kvůli odlehčení vyrobeny z titanu, hořčíku nebo uhlíkových vláken, specialitou je rovněž výfukový systém z titanu a slitiny Inconel. Omezovač byl pak posunut až na 9000 otáček. Poslouchat takhle vytočený šestiválec v historické 911 musí být vážně něco!

Zhotovený čtyřlitr je určený pro restaurované Porsche 911 z roku 1990 pro dlouholetého zákazníka Singeru, Scotta Blattnera. Ten si u kalifornské společnosti nechal upravit už tři 911, dvě kupé a jednu targu, přičemž úpravou motoru chtěl další vůz posunout ještě o krok dál. A právě o tom celá spolupráce mezi Singerem a Williams je, restaurátorská společnost chce svým klientům nabídnout to nejlepší, součástí čehož je splnění jejich nejtajnějších přání. Vedle moderních materiálů a moderní výbavy tak nyní v historickém autě s originálním vzhledem může pracovat i rozsáhle upravený agregát s nejnovější technikou.

Podrobné informace o čtyřlitrovém atmosférickém boxeru budou zveřejněny v září, kdy Singer kompletně odhalí renovovanou 911, pro níž je motor určen. Už nyní je však jasné, že Singer bude s Williamsem spolupracovat také na dalších projektech. My jsme jedině rádi, protože tahle spolupráce podle prvního zveřejněného projektu stojí vážně za to!