Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dvě slavné firmy se spojily, aby postavily dnes nevídaný motor. Atmosférický čtyřlitr!

David Bureš
Diskuze (11)
Singer se spojil s Williamsem, aby společnými silami vytvořili speciální motor pro restaurované Porsche 911. Výsledkem je čtyřlitrový plochý šestiválec.

Teprve v roce 2009 založená firma Singer si za krátkou dobu vybudovala renomé skvělého restaurátora starých modelů Porsche. Těm sice nechá původní háv, vyzbrojí je ale moderní technikou, aby se renovovaná díla neztratila v dnešním světě. Nyní se Singer rozhodl navázat spolupráci s Williamsem, britskou inženýrskou společností, známou i ze světa Formule 1, aby společnými silami postavily motor určený pro restaurovaná auta.

Prvním výsledkem této spolupráce je motor s dnes neobvyklou koncepcí. Jedná se o vzduchem chlazený čtyřlitrový šestiválec se čtyřmi ventily na válec, který si zachovává atmosférické plnění. Přestože nevyužívá dnes stále populárnější přeplňování turbodmychadlem, nabízí krásný výkon 500 koní (368 kW).

Samozřejmě plochý agregát vychází z 3,6litrového šestiválce, který byl v Porsche 911 používán na začátku devadesátých let (v generaci 964). Oproti němu však došlo k rozsáhlým změnám, na které jako technický poradce dohlížel i autor původního motoru, konstruktér Hans Mezger.

Motor dostal hlavu se čtyřmi ventily na válec, válce a písty s titanovými hrdly, lepší vstřikovače nebo hliníkové těleso škrticí klapky s trubkami z uhlíkových vláken. Vybrané komponenty byly kvůli odlehčení vyrobeny z titanu, hořčíku nebo uhlíkových vláken, specialitou je rovněž výfukový systém z titanu a slitiny Inconel. Omezovač byl pak posunut až na 9000 otáček. Poslouchat takhle vytočený šestiválec v historické 911 musí být vážně něco!

Zhotovený čtyřlitr je určený pro restaurované Porsche 911 z roku 1990 pro dlouholetého zákazníka Singeru, Scotta Blattnera. Ten si u kalifornské společnosti nechal upravit už tři 911, dvě kupé a jednu targu, přičemž úpravou motoru chtěl další vůz posunout ještě o krok dál. A právě o tom celá spolupráce mezi Singerem a Williams je, restaurátorská společnost chce svým klientům nabídnout to nejlepší, součástí čehož je splnění jejich nejtajnějších přání. Vedle moderních materiálů a moderní výbavy tak nyní v historickém autě s originálním vzhledem může pracovat i rozsáhle upravený agregát s nejnovější technikou.

Podrobné informace o čtyřlitrovém atmosférickém boxeru budou zveřejněny v září, kdy Singer kompletně odhalí renovovanou 911, pro níž je motor určen. Už nyní je však jasné, že Singer bude s Williamsem spolupracovat také na dalších projektech. My jsme jedině rádi, protože tahle spolupráce podle prvního zveřejněného projektu stojí vážně za to!

David Bureš
Diskuze (11)
16. 12. 2018 18:50
Re: Nevidany
Což o to chlazení vzduchem, ale hlavu se čtyřmi ventily na válec chlazenou jen vzduchem neumělo ani Porsche.
Dnes, v době 3D tisku, se holt posunují meze konstrukce...
Avatar - Barry Lyndon
11. 8. 2017 13:26
Re: Nevidany
ten motor je naprosto nevídaný ne proto, že má atmosférické plnění, nýbrž proto, že má chlazení vzduchem a ne kapalinou... Nezmínit to vzduchové chlazení právě v titulku je pak znakem mimoňství autora (překladatele) článku
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2017 08:08
Re: Nevidany
Ty to víš ale pro ostatní: A bude eště líp [odkaz] :yes: :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2017 08:02
Re: Nevidany
Popravdě mnohem víc než 3 = všechny hybridy sou atmo = od R4 1,8 přes V6 3,5 po V8 5,0 v LS600h + modely co se tu neprodávaj = velký SUV GX = V8 4,6 + větší SUV LX = V8 5,7

A samozřejmě to co máš na mysli ty sportovně laděnej osmiválec [odkaz] v RC F, GS F a LC F

Nikdo dneska nemá tak širokou nabídku atmosfér :yes: :-!
11. 8. 2017 07:21
Nevidany
Ano je nevidany. A tento motor rozhodne neudela atmosferu vice vidanou.. :-) Je to prace na zakazku a cenu motoru zrejme presahne $ milion.

Ja bych si z aktualni nabidky rozhodne vybral!
[odkaz]

Treba Lexus nabizi s atmosferickym V8 hned 3 modely.
Me asi nejvic pritahuje Corvette Grand Sport. :-)
A Mustang, ktery skoncil druhy jako sportovni auto roku hned za Mclarenem (Motortrend), bohuzel tenhle Mustang neni pro Evropu..