Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dvoupodlažní autobusy: Skyliner

Ladislav Černý
Diskuze (0)
Skyliner byl dlouhou dobu produktem spolupráce Neoplanu s nástavbářem. Více než rok však jde o stoprocentní německý autobus.

Ukončení výroby dvoupodlažního Skylineru před třemi lety přineslo otázku, zda Neoplan tento segment zcela opustí. Odpověď jsme dostali na veletrhu IAA v Hannoveru před dvěma lety, kde došlo k premiéře nového Skylineru pod kompletní taktovkou Neoplanu. Výrobce rok před tím opustil výrobu jednopatrové vlajkové lodi Starliner, která v provedení L o délce čtrnáct metrů přepravila o dvacet cestujících méně než dvoupodlažní Skyliner. Při větším počtu cestujících se náklady na řidiče a další položky více rozmělní a vyjde lepší rentabilita.

Luxusní coach o délce čtrnáct metrů používá rozvor 6,7 + 1,47 metru. Patrový autobus samozřejmě využívá povolené výškové maximum čtyř metrů. Na zavazadlové prostory zbývá 9-11 m3 v závislosti na přání dopravce.

Autobus pohání 12,4litrový šestiválec D2676 LOH o výkonu 371 kW a točivém momentu 2300 N.m. Kvůli zástavbě Euro VI s činidlem AdBlue došlo ve srovnání s verzí Euro V/EEV k přeskupení přídavných komponentů motoru. Z vnějšího pohledu je to patrné na prodloužení mřížky chlazení na pravém boku. Kvůli tomu také došlo k posunu zavazadlových prostor až těsně za zadní nápravu.

Vedle zvětšené a prodloužené mřížky chladiče se nachází jednotka dočišťování výfukových plynů včetně SCR a filtru pevných částic. Přídavné topení se přesunulo také vpřed až pod první schod zavazadlového prostoru. Tento prostor dosud vyplňovaly akumulátory, nově umístěné pod zavazadelníky nad zadní nápravou. Nádrž AdBlue se nachází na levé straně vozidla za třetí nápravou.

U Skylineru oceňovaný „Sharp Cut Design“ garantuje nejlepší hodnoty z hlediska aerodynamiky. Ve výsledku to přináší úspory pohonných hmot až pět procent. S hodnotou cw 0,41 má Skyliner hodnotu odporu vzduchu na úrovni moderní dodávky střední třídy. Skyliner v sobě spojuje celou řadu špičkových prvků. O prvotřídní bezpečnost se stará rozsáhlý koncept bezpečnosti s aktivním podvozkem (Comfort Drive Suspension) a paket asistenčních systémů včetně předkolizního systému ABA. V nabídce se také nachází predikativní tempomat, který mění strategii řazení a rychlost vozidla podle topografie trasy, kterou zná předem na základě vložených dat a aktuální pozice dle GPS. Tento systém, nazvaný Efficientcruise, ušetří palivo. Nové dvouzónové klimatizační zařízení temperuje obě podlaží odděleně, takže pro cestující je připraven maximální komfort.

Ladislav Černý
Diskuze (0)