Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EDAG LUV: Give me all your LUV

EDAG
EDAG
EDAG
EDAG
12 Fotogalerie
Zámožná klientela se již nyní jistě těší na studii luxusního užitkového vozu od německé firmy EDAG, která bude prezentována na autosalonu v Ženevě a v další úpravě i na podzim ve Frankfurtu.

Německá nezávislá vývojová firma EDAG se zabývá zakázkovým vývojem pro automobilový průmysl, včetně stavby prototypů nebo malosériové výroby. Do poslední skupiny její činnosti spadá i studie, kterou EDAG přiveze na mezinárodní autosalon do Ženevy. Studie LUV (luxusní užitkový vůz) vychází z třídy luxusních SUV, a je charakteristická zejména svým vzhledem, který připomíná luxusní jachty: kapota obložená týkovým dřevem, podlahový materiál v interiéru nebo provedení nákladové korby. Pro vůz je dále charakteristická stavebnicová konstrukce. Firma uvádí, že je možné vůz „přestavět“ v přijatelném časovém horizontu a za relativně málo peněz (což je v případě luxusního vozidla zvláště relativní pojem). Výhodou je v každém případě použití dílů z běžné sériové výroby. Firma navíc potvrdila, že vystavená studie půjde do malosériové výroby.

Automobil skutečně luxusní je, a to hlavně v interiéru. Do předních hlavových opěrek EDAG nainstaloval dva počítače řady UMPC (Ultra Mobile PC). Cestující na zadních sedadlech proto mohou během jízdy využít např. kancelářských programů z balíku Office. Přístup k internetu je možný přes WLAN nebo UMTS, internetové konference zase umožňuje integrovaná webkamera. Počítače jsou spojeny s audiosystémem vozu, takže můžete své MP3 soubory přehrávat přímo z počítače. Klávesnice pro ovládání počítačů byly integrovány do sklopných stolků umístěných na zadní straně předních sedadel. Integrace spotřební elektroniky byla jedním z hlavních cílů společnosti při vytváření nové třídy vozů. Podle EDAGu totiž jejich LUV studie skutečně novou třídou je. V této souvislosti navíc EDAG uvažuje o tom, že své UMPC počítače vyvine do podoby, ve které je bude možné bez problémů integrovat do vozů od různých výrobců. EDAG na tom spolupracuje např. s největším výrobcem čipů na světě, společností Intel.

Jedním z partnerů projektu je i německá firma Brabus, která dodala motor. Tím je zážehový agregát o objemu 6,1 l, který podává maximální výkon 340 kW. S tímto motorem zrychlí EDAG LUV z 0 na 100 km/h jen za o málo delší čas než 6 sekund. Maximální rychlost dosahuje 250 km/h. Hnací síla se přenáší na všechna čtyři 22palcová kola s pneumatikami Yokohama 295/35 ZR22. Výkonný brzdný systém se skládá z vrtaných brzdových kotoučů (380 x 36 mm) s 12pístkovými hliníkovými třmeny na předních kolech a brzdovými kotouči (355 x 28 mm) s 6pístkovými třmeny na zadních kolech. Brabus se podílel i na provedení koženého čalounění a doplňkovém vybavení interiéru.