Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Eibach Porsche Cayenne 3,2 Biturbo – divoký šestiválec

Miroslav Kudělka Miroslav Kudělka 21. 12. 2004 • 20:16
4
6
Renomovaný výrobce odpružení, firma Eibach, vytváří novou tradici v každoročním představování nabroušených konceptů. Loni to byl Eibach X5 a letos 470 koňové Cayenne 3,2 Biturbo.

Renomovaný výrobce odpružení, firma Eibach, vytváří novou tradici v každoročním představování nabroušených konceptů. Loni to byl Eibach X5 a letos 470 koňové Cayenne 3,2 Biturbo.

Jelikož se firma Eibach specializuje na podvozkové díly, přizvala ke spolupráci na konverzi šestiválcového Cayenne řadu specialistů na další důležité části. Nejvíce práce je patrno na úpravách motoru, které obstarala firma HGP Turbonachrüstung. Šestiválec 3,2 litru dostal dvě turbodmychadla 3K Motair, která dodávají vzduch pod tlakem 1,0 bar a krátkodobě umožňují až 1,2 baru. K tomu se přidaly větší kanály v hlavách, sportovní vzduchový filtr K&N, Remus dodal speciálně navržené výfukové potrubí a vše završilo přeprogramování řídící jednotky. Výsledkem je výkon 346 kW (470 k) a točivý moment 650 Nm. Výkon je o plných 220 koní vyšší než u sériového motoru a dokonce o 20 koní přesahuje i verzi Cayenne Turbo s velkým osmiválcem. Dvoutunové SUV s tímto výkonem dosahuje rychlosti 270 km/h. Zajímavostí této úpravy je, že stojí zhruba 20 tis. Euro. Když je připočítáme k ceně sériového modelu, která je cca 49 tis. Euro, tak jsme stále podstatně níže než je 100 tis. Euro u Cayenne Turbo. Navíc motor vykazuje nižší spotřebu. Pro účinnější využití vysokého výkonu byl instalován upravený mechanismus řazení, který dodala americká B&M.

Takové razantní zvýšení výkonu se muselo jednoznačně projevit na podvozku. Zde se vyřádili technici Eibachu. Vůz osadili velmi lehkými titanovými pružinami, které jej snižují o 35 mm a navíc jsou o 30 procent lehčí než ocelové. Zcela nové jsou i trubkové zkrutné stabilizátory, které jsou také o 22 procent lehčí vpředu a 33 procent vzadu. K tomu však vykazují o plných 71 procent vyšší tuhost na přední nápravě a dokonce 105 procent na zadní nápravě. Vezmeme-li v úvahu, že již sériový podvozek nebyl žádný břídil, tak tento bude v zatáčkách sedět jako přibitý. Je otázkou, co na to posádka. Také brzdy byly vyměněny. Dodavatel je italské Brembo a nijak se netroškařilo. Třmeny mají osm pístků a duté kotouče o průměru 380 mm jsou tlusté 34 mm. Brzdy jsou ukryty za dělenými koly BBS. Ta mají rozměr 10,5J x 21“ a obuta jsou vpředu do pneumatik 275/35 ZR 21. Zadní nápravu zdobí válce 325/30 ZR 21 a dodává je Dunlop.

V interiéru je použito celkem 15 kusů doplňků z uhlíkového kompozitu v barvě karosérie, které jsou doplněny detaily ve stříbrné barvě. Tyto prvky dodala firma MSD. Foliatec zase dodal svými výrobky decentní tónování oknům vozu.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku