Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EICMA 2006: Moto Guzzi Griso 8V a 940 Custom

Moto Guzzi
Moto Guzzi
Moto Guzzi
Moto Guzzi
6 Fotogalerie
Diskuze (1)
Domácí výrobce motocyklů, společnost Moto Guzzi, představil na motoshow EICMA v Miláně široké veřejnosti dvě novinky: model Griso 8V a 940 Custom.

Nezaměnitelná identita a vnitřní osobnost odlišuje motorky Moto Guzzi od ostatních. Griso 8V je výsledkem podnětné práce a stává se prvním motocyklem, který dostal nový agregát se čtyřmi ventily na válec a rozvodem SOHC. Vidlicový dvouválec do L je pro Moto Guzzi tradičně otočen o 90 stupňů. Pohonná jednotka o objemu 1 200 cm3 disponuje výkonem 81 kW (110 k) v 9 500 ot/min. Maximální točivý moment je 109 Nm.

Továrna Moto Guzzi nedala Grisu 8V jen silnější motor, ale přizpůsobila i ostatní komponenty. Motocykl má sportovnější pozici díky modifikovanému trojúhelníku sedlo-řídítka-stupačky, naopak spolujezdec by si měl užívat pohodlnějšího prostoru za řidičem. Sportovní nádech podtrhuje obrácená přední vidlice Showa s průměrem trubek 43 mm a brzdový systém od světoznámé firmy Brembo, který obsahuje dvojici kotoučů o průměru 320 mm a radiální brzdiče na přední ose.

Moto Guzzi 940 Custom symbolizuje svobodu, technologii a italskou eleganci... Touto větou začíná tisková zpráva. Design vychází z linií legendárního modelu California, ale Moto Guzzi poskládala motorku do kategorie street-roadster, kde doposud nelovila zákazníky. Moderní doba si ale žádá nové koncepce a 940 Custom je podle mne správným krokem. Motocykl pohání nový V-Twin s osami válců svírající opět pravý úhel. Agregát má objem 940 cm3 a síla motoru se přenáší na zadní kolo přes kardan. Bližší technické informace Moto Guzzi odkryje později.

Vstoupit do diskuze (1)