Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EK navrhla snížit emise dodávek do roku 2016 o 14 %

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 29. 10. 2009 • 14:05
9
Výrobcům dodávek, kteří nařízenou úroveň v průměru svých vozů překročí, hrozí pokuta 120 eur (zhruba 3170 Kč) na gram CO2 a jeden automobil.

Automobilky budou zřejmě muset snížit emise oxidu uhličitého (CO2) u nových dodávkových vozů prodávaných v Evropské unii. Evropská komise ve středu navrhla pokles emisí do roku 2016 o 14 % na průměrnou hodnotu 175 gramů na kilometr. Do roku 2020 by průměrné emise nových dodávek měly klesnout na 135 gramů.

Nyní dodávky v EU v průměru vypouštějí 203 gramů CO2 na kilometr. Brusel původně počítal se zavedením nového limitu do let 2010 až 2012, automobilové odvětví však s podporou Německa, Francie a Itálie prosadilo odklad. Dnešní oznámení se kvůli sporům mezi bruselskými úředníky odborů průmyslu a životního prostředí o detaily návrhu několik týdnů odkládalo.

Výrobcům dodávek, kteří nařízenou úroveň v průměru svých vozů překročí, hrozí pokuta 120 eur (zhruba 3170 Kč) na gram CO2 a jeden automobil. Nižší sankce by zpočátku do roku 2018 čekaly ty, kdo normu překročí o méně než tři gramy.

EU se loni dohodla na návrhu, podle kterého by emise u osobních automobilů měly do roku 2012 klesnout u 65 % nových vozů v průměru na 120 gramů na kilometr. Do roku 2015 by se měl tento limit postupně rozšířit na všechny nové automobily. Dlouhodobým cílem by mělo být snížení emisí na 95 gramů na kilometr do roku 2020. V současnosti se emise pohybují kolem 158 gramů na kilometr.

Související články

Témata
30. 10. 2009 12:32
Re: Klidek
Myslim, ze jsem jasne napsal, komu to pomuze. Nejsilnejsim hracum na trhu. Mozna te zmatlo slovo "biomasa". To slovo je ted v Cechach symbolem diletantske zelene politiky.
30. 10. 2009 10:21
Re: Klidek
To nič nemení na fakte, že to nikomu (rozumej okrem tých, čo sa na tom nabalia) nepomôže, ani ekológii a najmenej tvojej peňaženke, práve naopak.
30. 10. 2009 09:51
Klidek
Klidek. Tato cisla vznikaji tak, ze expertni skupina evropske komise, ve ktere jsou zastupci vyrobcu, se dohodne, jake snizeni jsou vyrobci schopni dosahnout. Tim je temto vyvolenym dan do ruky nastroj, jak znicit konkurenci. Nebo si myslite, ze nejakej Bursik chvili cuca tuzku a pak napise -14% a posle to do autmobilek? A tem se pak nepodari to splnit a v autosalonech bude viset cedulka "dodavky nejsou"? Je to obracene, vyvoleni vyrobci se dohodnou a Bursik to poslusne napise do smernic EU. Takze klidek, nikomu nic nehrozi a biomasa zvitezi.
29. 10. 2009 21:17
Re: :-(
No právě. Taky nějak chvílema neberu, že když je řeč o emisích vždy jsou automaticky na řadě auta zejména osobní, letadla, lodě nic a přitom lodní motory to je kapitola sama pro sebe.
29. 10. 2009 20:54
Re: :-(
V konečnom dôsledku to bude znamenať vyššiu produkciu škodlivín pri náročnejšej výrobe, tým pádom vyššie náklady a vyššie ceny, čo podnikateľov donúti autá využívať až kým sa nerozpadnú, čo tiež nebude zrovna ekologické - sprosto sedliacky napísané, ale panáci vymýšľajúci všetky tie obmedzenia sa snáď už nezmôžu ani na to...
Možno by ten hon na CO2 znesiteľný, ak by platil na všetkých rovnako, ale zdá sa, že automobilový priemysel si to musí odnášať za mnoho ďalších... :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud