Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Electra Meccanica Solo EV vypadá jako bota. Uveze pouze řidiče a stojí 374.000 Kč

Jan Mička
Diskuze (8)
Společnost Electra Meccanica tvrdí, že při drtivé většině jízd je řidič na palubě vozu sám. Sedadlo spolujezdce se tak vlastně stává zbytečným.

Jistě se ale všichni shodneme na přeplněnosti světových metropolí. Kupříkladu v Praze zaparkujeme mimo placená parkoviště a parkovací domy jenom těžko, protože buď všude plno, nebo je třeba mít příslušné povolení. Výhodu mají ti, jejichž auta se vejdou takřka všude a dokáží zaplnit i tu nejmenší mezeru, pro příklad třeba majitelé starších smartů, kteří mohli na podélném parkovacím stání zajet kolmo k chodníku. Kanadské společnosti Electra Meccanica však i to přišlo moc a navrhla vůz pro jednoho pasažéra. Prý z toho důvodu, že většinu jízd absolvuje řidič sám a další sedadla proto nejsou potřeba.

Zajímavá teorie, odpovídá ji však také výsledná produkt. Jmenuje se Solo EV, z bočního pohledu připomíná botu a zezadu obličej Earla Sinclaira z kresleného seriálu Dinosaurové. Na délku měří jenom něco málo přes tři metry, je 1.209 milimetrů široký a má rozvor 2.045 milimetrů.

Jde o tříkolku se dvěma patnáctipalcovými koly vpředu a jedním vzadu, propadlým kanálům a nerovnostem na silnicích se tedy budete vyhýbat jenom těžko. Podle údajů výrobce nejde o náhradu rodinného vozu, ale pouze o přibližovalo na dojíždění do práce, na nákupy a podobně. Když nad tím tak přemýšlíme, jeho filozofie nakonec dává docela smysl.

Přední kola se starají pouze o zatáčení a samotný elektromotor najdeme vzadu. Jde o synchronní agregát o výkonu 61 kW a točivém momentu 190 N.m, který napájí lithium-iontová baterie s kapacitou 8,64 kWh. Hmotnost vozu je jednom 450 kilogramů, na jedno nabití je schopen ujet asi 160 kilometrů a nabíjení z domácí sítě zabere asi tři hodiny. Nejde navíc o žádného loudu – z 0-100 km/h totiž zrychlí za 8 sekund, což je zhruba na úrovni sedanů vyšší střední třídy s turbodieslovými čtyřválci, a maximální rychlost činí 120 km/h.

Výbava pak zahrnuje vše, na co jsme zvyklí z „velkých“ aut. Jmenujme například LCD displej infotaimentu, audio s bluetooth a USB konektivitou, bezklíčový vstup nebo zadní parkovací kameru. Na stránkách výrobce si lze Solo za poplatek 250 kanadských dolarů (asi 4.700 Kč) rezervovat, přičemž cena samotného vozu činí v přepočtu necelých 374.000 Kč (19.888 kanadských dolarů). V nabídce jsou čtyři odstíny laku karoserie - černý, červený, stříbrný a bílý.

Jan Mička
Diskuze (8)
12. 6. 2016 13:33
Re: CO JE TODLE ZA KRAKSNU
TO UŽ LEPŠÍ :

Nissan Land Glider [odkaz]
Avatar - Rojin
11. 6. 2016 15:18
Katastrofa
Mně příjde, že v dnešní době může stavět auto kde jakej b.b 8-s

A ještě za cenu nové fabie >:D jedno že v základu a jedno že s motorem od sekačky, ale mám plnohodnotné auto. Ve smyslu mobilního dopravního prostředku, který dává smysl.

A to se nebavím o ekologii :)
Opravdu bude lepší, když každý z nás bude mít auto jen sám pro sebe? A opravdu je elektrika tak supr oproti benzínu? ;) :D
11. 6. 2016 09:30
Re: Cena
Miev je dražší, twizzy zas nemá okna (jinak by byl super). Dokážu si představit toto prdítko třeba pro rozvoz pizzy po městě..(a zde rozdíl 200.ooo Kč za miniauto a 365 za toto není strašný, hlavně když na to budou v civilizovaných zemích úlevy). Já bych si to nekoupil, ale fandím všem, kdo prošlapávají cestičky :-)
Avatar - JohnST
11. 6. 2016 00:24
Velorex
Novodoby Velorex.
10. 6. 2016 22:51
drtivá většina jízd
A já tvrdím, že při drtivé většině jízd auto nehavaruje. Bezpečnostní pásy a airbagy se tak vlastně stávají zbytečnými.