Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické autobusy VDL Citea Electric míří do Amsterdamu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 27. 12. 2018
3
10
Společnost VDL Bus & Coach dodá společnosti GVB, provozující hromadnou dopravu osob v Amsterdamu, celkem 31 elektrických autobusů Citea SLF-120 Electric a Citea SLFA-180 Electric.

Společnost VDL Bus & Coach má v současnosti v rámci modelové řady Citea ve své nabídce celkem pět elektrických autobusů, z nichž jsou dva dvounápravové a tři kloubové s trojicí náprav.

Do služeb společnosti GVB zamíří devět dvounápravových vozidel Citea SLF-120 Electric s rozvorem náprav 5850 mm, celkovou délkou 12.000 mm, šířkou 2550 mm a výškou 3290 m. Pohonný systém značky Siemens disponuje nejvyšším výkonem 153 kW a točivým momentem až 2500 N.m.

Vedle dvounápravových vozidel dodá společnost VDL Bus & Coach i dvaadvacet kloubových elektrických autobusů Citea SLFA-180 Electric s rozvorem náprav 5250 + 6750 mm, celkovou délkou 18.000 mm, šířkou 2550 mm a výškou 3290 m. Pohonný systém značky Siemens v tomto modelu disponuje nejvyšším výkonem 210 kW a točivým momentem až 3800 N.m.

Elektrické autobusy modelové řady Citea s nízkopodlažním uspořádáním a modulární konstrukcí nosného skeletu nabízí možnost využit několika různých bateriových systémů. Dvounápravová vozidla budou vybavena bateriemi s kapacitou 216 kWh a v kloubových autobusech mají baterie disponovat kapacitou 288 kWh. Baterie jsou umístěny na střeše a k jejich dobíjení bude možné využít i pantograf.

Podle smlouvy mezi společnostmi GVB a VDL Bus & Coach bude dodáno již zmíněných 31 elektrických autobusů a na ně může navázat dalších 69 vozidel. Společnost GVB pak plánuje, že celou její flotilu městských autobusů, čítajícího kolem 200 vozidel, budou v budoucnosti tvořit jen elektrické autobusy.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - wakantanka
Ob
wakantanka
| 28. 12. 2018
Kde konkrétne porušili trolejbusy? BB? U nás v PO práve naopak sieť rozširujú a nakupujú nové. Budúci rok by mali doraziť aj trolejbusy s baterkami.
ne vše má jen pozitiva
ASAP
| 28. 12. 2018
éra elektroautobusů začíná, až to bude ve velkém, tak bude jedna velká radost takový autobus v elektrice uhasit. Na osobáky se alespoň pracuje na nehořlavé plachtě, ale zakrýt autobus a nebo náklaďák... ne všechno má výhody
Ob
MBRANOM
| 27. 12. 2018
Objavili ameriku. To co bolo u nas za sociku , na slovensku porusili a na zapade to objavuju. Trolejbusy fungovali roky a dementi to porusili.
Avatar - WinDiesel
Baterie na střeše
WinDiesel
| 27. 12. 2018
No nedělej si iluze. Já jsem teď do jednoho nízkopodlažního vlezl a zíral jsem. Jo, v autobusu jsem byla ale čekal mne ještě cca 40 centimetrový megaschod, pokud jsem nechtěl zůstat stát v uličce. Sedadla jsou totiž vysoko na takových piedestalech a to musí být člověk skoro horolezec aby se do nich dostal.
V krátkosti - co ubrali na vlezu, přebývá pod sedačkami. Rád bych viděl jak do těch to sedaček šplhá starší obyvatelé ČR.
Baterie na střeše
kalousek
| 27. 12. 2018
Jo dík. Já už hodně let žádným autobusem nejel a pamatuju vlastně jen ty co se do nich ještě lezlo po schodech :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku