Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické BMW M3 je zase o krok blíž. BMW si chce zaregistrovat označení iM3

Lukáš Volšický
Diskuze (9)

Mnichovská značka BMW se netají zájmem o budoucí vznik čistě elektrického BMW M3 a nově si podala žádost o registraci ochranné známky iM3. Spalovací a elektrický model přitom mohou existovat současně.

Elektrická éra vrcholných sportovních bavoráků se blíží a už brzy se zřejmě dotkne kultovního BMW M3. Mnichovská značka si zaregistrovala novou ochrannou známku spojující charakteristická písmenka divizí BMW i a BMW M s ikonickou „trojkou“. Nejnovější zjištění tak potvrzuje dřívější slova šéfa BMW M, který projevuje zájem o budoucí vznik čistě elektrických BMW M3 a M4.

Nejnovější záznamy na evropském úřadu European Union Intellectual Property Office a německém patentovém úřadu Deutsches Patent- und Markenamt odhalují, že BMW požádalo o registraci nové ochranné známky iM3. I když nové žádosti zatím nejsou oficiálně vyřízené, odhalují nám, že německá automobilka projevuje zájem o nové modelové označení a s největší pravděpodobností něco chystá.

O potenciální budoucnosti elektrických „eMkových“ bavoráků už letos v létě promluvil Frank van Meel, ředitel sportovní divize BMW M. Spolu s manažerem vývoje Frankem Weberem uvedli, že příští generace BMW M3 se může představit s čistě elektrickým pohonem. Společně tehdy řekli, že každá nová generace M modelů musí výkonově překonávat předchůdce, a pokud to bude možné pouze s elektromotory, budou nové generace elektrické.

Video se připravuje ...

Příští generace BMW M3 by tak mohla vzniknout na nové architektuře BMW Neue Klasse, která se letos představila i s inovativním minimalistickým designovým jazykem. Byl by to výrazný odklon od aktuálního trendu modelu, ale současně je nadějné, že by se nová elektrická „M-trojka“ prodávala spolu s tradičnějším spalovacím modelem. Pokud se BMW M3 na baterky skutečně dočkáme, mohlo by se představit už v roce 2027.

Dokonce i nová ochranná známka iM3 naznačuje, že spalovací BMW M3 a elektrické BMW iM3 mohou existovat současně. V budoucnosti divize BMW M se nepochybně setkáme s výkonnými elektromobily, ale zřejmě nebudou jedinou nutnou volbou. Automobilka se totiž snaží najít ideální kompromis mezi různými typy pohonů.

Lukáš Volšický
Diskuze (9)

Doporučujeme

2. 12. 2023 18:07
Re: V realu na silnici
Ale jistě, rychlejší určitě bude... Do první zatáčky.

A ještě něco - je otázka, jak moc bude tenhle extrarychlý vysavač zábavné řídit. Vím, tebe tohle patrně moc nezajímá. Ale právě "zábavnost" je to, co je pro velkou skupinu reálných kupců těchto aut stěžejní.
1. 12. 2023 22:55
Re: V realu na silnici
Nápodobně, fanatický zkratoprde! :-)
1. 12. 2023 17:00
Re: Design!
to je ale potom celkom paradox, ze su vacsinou uplne hnusne
1. 12. 2023 15:37
Design!
BEV mají výhodu, že dovolují designérům věci, které si ICE auta nemůžou dovolit. Konkurenční výhoda drahých BEV nebude v jízdních parametrech (ty budou mít všechny super), ale v jejich originálním
a krásném designu.... to ty auta bude prodávat..... Pokud bude M divize dělat super design v kombinaci se super výkony, auta se budou prodávat dobře.... Jeden z důvodů proč celá VW ID řada se moc neprodává je jejich naprosto nudný a fádní design...(samozřejmě jen subjektivní názor).
1. 12. 2023 13:10
Re: V realu na silnici
Zato ty jsi urcite ridil iM3, ktere jeste ani neexistuje.
:D

Prestan uz se diskuzne ztrapnovat, fosildezolate.