Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické Gčko se začíná rýsovat, EQG má zůstat schopným offroadem na rámu

Ondřej Mára Ondřej Mára 17. 8. 2021 • 00:49
51
13
Zobrazit náhledy (51)
Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G Mercedes-Benz G

Automobilka Mercedes-Benz by měla na blížícím se autosalonu IAA v Mnichově vystavovat několik elektrických novinek, včetně konceptu čistě elektrické třídy G.

Pod kapotou ikonického Mercedesu-Benz třídy G se za uplynulá desetiletí objevila celá řada spalovacích motorů, budoucnost by však měla patřit elektromobilitě – Gčko nevyjímaje. Automobilka přitom již před lety naznačily, že má elektrickou verzi třídy G skutečně v plánu, dosud nám toho k ní ale příliš neprozradila.

Podle posledních zvěstí by se však první koncept čistě elektrické třídy G, označovaný jako EQG, mohl představit již na autosalonu IAA v Mnichově, který je naplánovaný na září. A pomalu se také objevují první spekulace o technice připravovaného konceptu, které přinesli britští kolegové z Autocar.

Podle jejich informací a spekulací by čistě elektrické třída G měla zůstat vozem s tradiční karoserií na rámu, namísto převzetí již existující elektrické platformy. Jedním z důvodů tohoto řešení by přitom mělo být zachování terénních dovedností vozu. Z modelu EQS by však mohla být převzata baterie s kapacitou 107,8 kWh, která by se mohla vejít i díky velkému rozvoru.

Vysoká kapacita je přitom příslibem slušného dojezdu, rozhodně však nelze čekat parametry modelu EQS, který od začátku vznikal jako elektromobil. Elektrické Gčko navíc bude bojovat s vysokým odporem vzduchu, což je ale známá daň za jeho jednoduchou hranatou karoserii.

Ta by navíc měla projít jen naprostým minimem změn. Očekává se například zaslepení přední mřížky chladiče a dalších ventilačních otvorů ve stylu ostatních modelů EQ, do podběhů by se mohla nastěhovat aerodynamická kola a jistě nebude chybět nespočet EQ plaketek upozorňujících na bezemisní provoz.

Podle Autocaru by přitom EQG mělo být dostupné výhradně s pohonem všech kol, který by mohl být řešen například dvojicí elektromotorů již v základu. Okamžitý nástup výkonu a především pak točivého momentu by navíc mohl EQG pořádně prospět nejen na silnici, ale také v terénu.

Zatím se však bavíme pouze ve spekulacích a navíc pouze o konceptu. Produkční Mercedes EQG by měl totiž na trhy dorazit zřejmě až v roce 2024. Do té doby mu budou cestičku umetat elektrické SUV modely, jako například zvýšené verze vozů EQS a EQE.

Související články

Témata
Avatar - xxc
18. 8. 2021 10:56
Re: Super
bezny zbohatlik :-) to suhlasim, len ci si to ti ludia kupuju do tazsieho terenu
Avatar - Beefcake
18. 8. 2021 09:06
Re: Super
"bezny" clovek si to nekupi. A inak hmotnost v terene dolezita je velmi
Avatar - xxc
17. 8. 2021 19:13
Re: Super
A je to dolezite? Pre bezneho cloveka, co to na chate pichne do wallboxu a vyrazi z nej na polovacku, alebo na ryby do terenu. Alebo tam da padak a pojde si zalietat.
Avatar - xxc
17. 8. 2021 19:10
Re: Nic noveho - elektrika je do terenu lepsi.
na sahare je take slnko, ze postavit solarne rychlonabijacky tam bude jednoduche :-) horsie to bude na poloch
Avatar - 3_diamanty
17. 8. 2021 17:38
Re: Super
Tiez som zvedavy na hmotnost

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud