Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické mercedesy Američany tolik neberou. BMW a Audi jsou na tom lépe

Ondřej Šámal
Diskuze (17)

Americkému dealerovi Mercedesu trvá prodej elektrických modelů EQ v průměru 82 dní. Němečtí rivalové jsou na tom výrazně lépe, někde dokonce i o více než polovinu. Za vším prý částečně stojí i nedostatek žádoucnosti ze strany některých elektroaut ze Stuttgartu.

Jestliže máte štěstí a peníze pro vás nejsou problém, vybíráte si auta především podle toho, jak se vám líbí a jaké emoce ve vás dokážou vzbudit. Také proto se některé prémiové vozy nebojí extravagantnějšího designu, jaký v poslední době ukázala třeba nová řada 7 od BMW. Na tu sice má mnoho z nás dost vyhrocený názor, nicméně právě vzruch a pozornost jsou aspekty, které dokonce přehluší jinak vynikající kvality mnichovského sedanu s neskutečně komfortním podvozkem.

U elektrických aut by probuzení touhy v lidech mělo být ještě důležitější. Konkurence totiž roste a sílí, přičemž právě bezemisní pohon ukazuje, že i manistreamová značka dokáže za rozumné peníze nabídnout elektromobil s dynamikou supersportu.

Mercedes-Benz sice aktuálně nabízí zřejmě nejširší portfolio bezemisních aut, minimálně ve Spojených státech se však jeho modely EQ neprodávají tak lehce a rychle jako konkurenční audi a BMW. Podle serveru Automotive News americkému dealerovi v září prodej Mercedesu EQ trval v průměru 82 dní, kdežto u Audi zákazníka našli za 46 dní, u BMW dokonce ještě o osm dní dříve. Obecný průměr v prémiovém segmentu přitom dosahuje 57 dní.

Podle jednoho z majitelů dealerství za tím může stát nedostatečná touha zákazníků po těchto vozech, které jsou ve srovnání se spalovacími mercedesy na první pohled méně atraktivní. A čím výše je vůz v rámci německé značky výše, tím hůř pro něj. Například sedan EQS ve srovnání s konvenčním Mercedesem S zkrátka tolik neláká. Celkem alarmující je zejména mezičtvrtletní pokles. Jestliže v druhém čtvrtletí Němci prodali 2456 sedanů EQS, od července do konce září čísla spadla na 1100 kusů (+55 %).

Vítr z plachet autu pravděpodobně bere jak technicky spřízněné EQS SUV, tak především o třídu menší EQE SUV. To ve srovnání s druhým kvartálem zaznamenalo růst o 79 procent a s 6333 vozy se dostalo na pozici třetího nejprodávanějšího Mercedesu EQ. První je zmíněné EQS SUV (7086 aut), druhý pak EQB s 6674 exempláři.

Video se připravuje ...

Porfolio zastoupené kompaktním EQB, řadami EQE a EQS včetně jejich variant s vyšší světlostí a vrcholného EQS SUV od Maybachu za první tři čtvrtletí letošního roku ve Spojených státech zaznamenalo téměř 15% podíl na registracích nových mercedesů. Výsledných 29.691 aut ovšem nestačí na rivaly z Mnichova. BMW totiž americkým zákazníkům dodalo 31.043 vozů, přitom má nabídku omezenou pouze na modely i4, i7 a iX.

Ondřej Šámal
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
25. 10. 2023 06:53
Re: 33:3?
Protože tu řádí palcovací magor a redakci to nezajímá.
24. 10. 2023 20:57
33:3?
Proč má každý příspěvek 33 palců jedním směrem a 3 druhým? :D
24. 10. 2023 16:29
Re: Re: EQS+ EQE
Podle sebe soudim tebe?
Nebrec tady :-!
24. 10. 2023 11:33
Nedivím se
Ty EQ Mercedesy jsou prostě ohavný, asi aby vyhovovaly čínskému vkusu, ale pak at se nikdo nedivi, že na Západě nebudou mít takový úspěch.

Navíc mají některá nepochopitelně špatná řešení, jako neotviratelna přední kapota (no frunk) s ohyzdnym vyklápěcím šuplíkem na vodu do ostřikovačů.. Fakt bizár.
Avatar - 3_diamanty
24. 10. 2023 11:31
Jednak
Je to elektro a za dalsie dizajn tychto elektro medvedov je s uctou povedane otrasny a vizualne "lacny" takze je to pochopitelne... aj taka kia ma dnes uz hodnotnejsi dizajn... uvidime kedy sa medved preberie ale zda sa ze tato nadchadzajuca zima bude este dlha... nikomu ruze nekvitnu vecne ... a medved mal fakt skvele roky ale vsetko raz skonci