Elektrické mercedesy Američany tolik neberou. BMW a Audi jsou na tom lépe
Americkému dealerovi Mercedesu trvá prodej elektrických modelů EQ v průměru 82 dní. Němečtí rivalové jsou na tom výrazně lépe, někde dokonce i o více než polovinu. Za vším prý částečně stojí i nedostatek žádoucnosti ze strany některých elektroaut ze Stuttgartu.
Jestliže máte štěstí a peníze pro vás nejsou problém, vybíráte si auta především podle toho, jak se vám líbí a jaké emoce ve vás dokážou vzbudit. Také proto se některé prémiové vozy nebojí extravagantnějšího designu, jaký v poslední době ukázala třeba nová řada 7 od BMW. Na tu sice má mnoho z nás dost vyhrocený názor, nicméně právě vzruch a pozornost jsou aspekty, které dokonce přehluší jinak vynikající kvality mnichovského sedanu s neskutečně komfortním podvozkem.
U elektrických aut by probuzení touhy v lidech mělo být ještě důležitější. Konkurence totiž roste a sílí, přičemž právě bezemisní pohon ukazuje, že i manistreamová značka dokáže za rozumné peníze nabídnout elektromobil s dynamikou supersportu.
Mercedes-Benz sice aktuálně nabízí zřejmě nejširší portfolio bezemisních aut, minimálně ve Spojených státech se však jeho modely EQ neprodávají tak lehce a rychle jako konkurenční audi a BMW. Podle serveru Automotive News americkému dealerovi v září prodej Mercedesu EQ trval v průměru 82 dní, kdežto u Audi zákazníka našli za 46 dní, u BMW dokonce ještě o osm dní dříve. Obecný průměr v prémiovém segmentu přitom dosahuje 57 dní.
Podle jednoho z majitelů dealerství za tím může stát nedostatečná touha zákazníků po těchto vozech, které jsou ve srovnání se spalovacími mercedesy na první pohled méně atraktivní. A čím výše je vůz v rámci německé značky výše, tím hůř pro něj. Například sedan EQS ve srovnání s konvenčním Mercedesem S zkrátka tolik neláká. Celkem alarmující je zejména mezičtvrtletní pokles. Jestliže v druhém čtvrtletí Němci prodali 2456 sedanů EQS, od července do konce září čísla spadla na 1100 kusů (+55 %).
Vítr z plachet autu pravděpodobně bere jak technicky spřízněné EQS SUV, tak především o třídu menší EQE SUV. To ve srovnání s druhým kvartálem zaznamenalo růst o 79 procent a s 6333 vozy se dostalo na pozici třetího nejprodávanějšího Mercedesu EQ. První je zmíněné EQS SUV (7086 aut), druhý pak EQB s 6674 exempláři.
Porfolio zastoupené kompaktním EQB, řadami EQE a EQS včetně jejich variant s vyšší světlostí a vrcholného EQS SUV od Maybachu za první tři čtvrtletí letošního roku ve Spojených státech zaznamenalo téměř 15% podíl na registracích nových mercedesů. Výsledných 29.691 aut ovšem nestačí na rivaly z Mnichova. BMW totiž americkým zákazníkům dodalo 31.043 vozů, přitom má nabídku omezenou pouze na modely i4, i7 a iX.