Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické Porsche Mission E už má jméno pro sériový vůz. Jak se vyslovuje?

Stanislav Kolman
Diskuze (18)

Stuttgartská automobilka světu prozradila název svého prvního masově tvořeného elektromobilu. A vysvětlila i jeho význam.

Porsche představilo koncept Mission E téměř před třemi lety. Už tehdy bylo jasné, že sériový kousek ponese jiné jméno. Nebudeme vás napínat, ve Stuttgartu se první sériově produkovaný elektromobil rozhodli pojmenovat Taycan. Možná vás překvapí, jak název správně vyslovovat. Prý to totiž není „tajkan“, jak by se mohlo zdát, ale „týkon“.

Taycan v překladu znamená živý mladý kůň a pro automobilku představuje ohromný krok. „Náš nový elektrický sporťák je silný a spolehlivý. Je to vozidlo, které pokrývá i dlouhé vzdálenosti a představuje ztělesnění svobody,“ pochvaloval si v oficiálním prohlášení Oliver Blume, předseda Porsche.

Již z dřívějška víme, že dvojice elektromotorů v útrobách poskytne výkon přes 600 koňských sil a zrychlení z klidu na stovku zvládne za méně než 3,5 sekundy. Porsche navíc slibuje sympatický dojezd 500 kilometrů, v souboji s Teslou má později pomoci i „offroadová“ varianta Cross Turismo. Může to znít jako hodně ambiciózní plány, ale jak jsme se přesvědčili během návštěvy továrny přímo ve Stuttgartu, elektromobilům tady opravdu věří.

A pokud vás zajímá, jak Porsche vybíralo názvy pro své předchozí modely, tady je krátký souhrn: Boxster kombinuje pohonnou jednotku Boxer a provedení roadster. Cayman je odvozen od jihoamerického plazu příbuzného s aligátorem. Macan v překladu představuje tygra a Cayenne zase oheň. Porsche Panamera pak získalo jméno po legendárním závodě Carrera Panamericana.

Závěrem připomeňme, že Porsche Taycan zamíří do sériové produkce v příštím roce. Start výroby si vyžádal obrovské investice do závodu v Zuffenhausenu, který do roku 2022 spolyká 75 miliard českých korun.

Stanislav Kolman
Diskuze (18)
13. 6. 2018 09:07
Re: Nech je to jak chce...
Ale budú, nemaj strach. A ak nie originál MPV, tak niečo typu Toyota Proace určite. Skrátka mám rád priestor, dobrý výhľad a pohodlíčko. ;-)
Avatar - Hammunasakra
12. 6. 2018 10:47
Re: diskuzni burani na tahu :D
Je to spíš tragikomický = fakt bych chtěl rozumět proč takhle věci teda lidi fungujou :-)
12. 6. 2018 10:01
diskuzni burani na tahu :D
je vtipne jak v diskuzi dmicha ta nalada okolo Tesly, ale jako je super jak nekteri obhajuji elektromobil, ikdys do ted to byl povl, ale je toi Porsche, takze obhajobe zdar >:D

takova recnicka otazka, kolik zabijaku (Teslakiller) Tesly jiz bylo? o kolika takovych autech se to jiz psalo? ja si matne vzpominam na Bolta, i-Pace a noveho Leafa, o vsech v diskuzich bylo ze to bude Teslakiller, divny ze ta Tesla tu porad je, kdys ma tolik killeru proti sobe

jinak u Porsche Taycan zcela jiste nepujde o Teslakillera, planovana rocni produkce je 20 tisic kusu celosvetove, takze Tesle to vezme maximalne 20 tisic zakazniku, z asi 120 tisic za 2017 z asi 160 tisic za 2018 a z kolika za 2019 kde teprve Taycan bude v prodeji, no at pocitam jak pocitam tak minus 20 tisic me porad ne a ne vychazet aby to na to killnuti bylo, jen pro doplneni, 20 tisic Tesel je v souvasnosti cca 1 mesicni produkce, letos se ocekava ze Tesla prtekona rocni prodeje 160 tisic aut, v pristim roce by to melo bejt prez 200 tisic aut, jako takze Teslu jako killne auto ktereho se vyrobi 10% produkce Tesly? no tak to je ambiciozni plan :yes:

jen pro doplneni pro diskuzni kovboje, ja osobne bych si spis koupil prave Taycan nez Teslu :-! pokukuju momentalne po Panamere 4 E-Hybrid ST, takze Porsche je me bliz nez Tesla
Avatar - Hammunasakra
11. 6. 2018 20:50
Re: Nech je to jak chce...
Takže si Nostradamus :-)
11. 6. 2018 20:28
Re: Nech je to jak chce...
Na Taycana budete potrebovat 3,5 mil. CZK.