Porsche Mission E Cross Turismo: Elektrický crossover má blízko k sériové výrobě
Porsche na 88. ročníku autosalonu v Ženevě překvapilo koncepční studií elektromobilu Mission E Cross Turismo, kterou samotná automobilka řadí do kategorie CUV (Cross Utility Vehicle).
Porsche si pro návštěvníky ženevského autosalonu připravilo výstavní premiéru modelu 911 GT3 RS, zastupujícího její tradiční hodnoty a zároveň prostřednictvím konceptu Mission E Cross Turismo nabízí pohled do budoucnosti.
Elektromobil svým designem i technikou navazuje na koncept Mission E, který byl představen na mezinárodním autosalonu IAA 2015 ve Frankfurtu nad Mohanem a v příštím roce má být uveden v podobě pro sériovou výrobu.
Porsche Mission E Cross Turismo s celkovou délkou 4,95 m, šířkou 1,99 m a výškou 1,42 m svými liniemi vedle konceptu z roku 2015 navazuje i na aktuální sériové modely své značky a především díky liniím svých boků a zadních partií silně připomíná kombi Panamera Sport Turismo.
Pohon konceptu zajišťují dva synchronní elektromotory s permanentním magnetem a celkovým výkonem systému více než 440 kW (600 k). Na svých 20palcových kolech s pneumatikami o rozměrech 275/40 R 20 má Mission E Cross Turismo akcelerovat z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 s a dosahovat rychlosti 200 km/h v čase pod 12 sekund.
Koncept s pohonem všech kol a elektrickou soustavou s napětím 800 V má vedle svých dynamických schopností vynikat i možností rychlého nabíjení, umožňující nabíjení lithium-iontových baterií na plnou kapacitu v čase kolem 15 minut. Dojezd na jedno nabití se má pohybovat kolem 400 km.
Porsche Mission E Cross Turismo má rovněž zaujmout i svým čtyřmístným interiérem. V něm samozřejmě nechybí moderní infotainment, který je k dispozici řidiči i jeho spolucestujícím, ale výrazně více pozornosti má přitahovat zavazadlový prostor, který má být po sklopení opěradel zadních sedadel schopen bez problému pojmout i jízdní kolo z nabídky značky Porsche.
Podle oficiálních materiálů automobilky Porsche je Mission E Cross Turismo konceptem, který je již nyní plně připraven pro běžný silniční provoz. Podobně jako starší Mission E se pak má údajně dočkat i sériového provedení.