Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Aspark Owl je s výkonem 2012 koní nejsilnějším produkčním vozem světa!

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Elektrický hypersport nabídne výkon 1.480 kW a z 0 na 100 km/h zrychlí za 1.9 sekundy.

Právě probíhající dubajský autosalon sice nepatří k těm nejznámějším, přesto si ho japonská technologická společnost Aspark vybrala k prezentaci produkční varianty svého elektrického hypersportu Owl. A jeho parametry jsou skutečně dechberoucí.

Silniční hypersport je totiž osazen čtveřicí elektromotorů, napájených z 64 kWh lithium-iontového akumulátoru, jejichž kombinovaný výkon dosahuje 1.480 kW (2012 k) a rovných 2.000 Nm točivého momentu. Aspark Owl je tak zřejmě nejvýkonnějším produkčním hypersportem světa, který nechá v prachu i Lotus Evija nebo Rimac C_Two.

Sprint z 0 na 100 km/h má Owl zvládat za 1.9 sekundy, za 10.6 sekundy pokoří hranici 300 km/h a maximální rychlost dosahuje až 400 km/h. Maximální dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat okolo 450 km, nicméně to bude ve velké míře závist i na jízdním stylu.

Elektrickou pohonnou jednotku dodal Asparku externí dodavatel, společnost však nikde nezveřejnila jeho jméno. Prozradila však, že Owl dostal i systém vektorování točivého momentu, díky kterému bude pekelně rychlý nejen v přímce, ale i na okruzích.

Video se připravuje ...

A jak dlouho vlastně vznik podobného stroje trvá? První myšlenka se prý objevila v roce 2014, poté následovaly prototypy, testy, atd. V roce 2017 jsme tak například mohli vidět i video z prvních pokusů o akceleraci z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy, nicméně od té doby se toho ještě mnoho změnilo. „Testovali jsme různé situace a detaily, a výsledkem je ještě vyšší rychlost, než jakou jsme slibovali při prvním oznámením vozu,“ uvedl Masanori Yoshida, šéf značky Aspark, v rozhovoru pro Top Gear.

Oproti konceptu z roku 2017 dostal Owl upravená zrcátka, zadní křídlo s aktivní aerodynamikou a nově tvarovaná boční skla. Zůstala však karoserie s karbonovými panely, dveře se stále otvírají směrem nahoru, podvozek je hydraulický a i přes „super luxusní interiér“ se podařilo hmotnost udržet okolo 1.900 kg.

Yoshida také uvedl, že společnost plánuje zahájit výrobu 50 kusové série modelu Owl již začátkem příštího roku, a to v italském závodu MAT (Manifattura Automobili Torino). A i když cena začíná na sumě 2.9 milionu euro (cca 74 milionů Kč), Aspark už registruje patnáct objednávek.

Modelem Owl však práce společnosti Aspark nekončí. „Do budoucna plánujeme další modely,“ uvedl Yoshida pro Top Gear. „Větší i menší než je Owl.“ Druhý model by pak měl být tím větším, nicméně se prý nemusíme bát, že by to bylo SUV. „Pouze hypersporty – mám rád hypersporty!,“ dodal Yoshida.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

14. 11. 2019 07:40
Čím větší výkon ...
... tím rychleji vycucne tu pidibaterku