Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rimac C_Two šokuje výkonem téměř 2000 koní a schopností jízdy bez řidiče

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Chorvatská společnost Rimac Automobili splnila svůj slib a na autosalonu v Ženevě odhalila svůj v pořadí druhý zcela nový model. Ten ohromuje především svou technikou a dynamickými schopnostmi.

Chorvatská společnost Rimac Automobili svou novinku, o níž se první zmínky objevily na podzim loňského roku, odhalila podle plánu v rámci 88. ročníku autosalonu v Ženevě.

Nový model značky Rimac svým designem do jisté míry navazuje na její první model Concept One, který byl představen na IAA 2011 a ohromil tehdy svým vzhledem i technikou a uváděnými jízdními výkony. Následně se tento extrémně výkonný elektromobil v tichosti vytratil ze scény a mohlo se zdát, že celý projekt skončil neúspěchem.

Začátkem roku 2016 se však Rimac Concept One vrátil na scénu s decentně přepracovaným designem i technikou. Kupé se čtyřmi nezávislými elektromotory na sebe nejdříve upoutalo pozornost svými jízdními výkony v čele se schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2,6 s a v roce 2017 pak nehodou, kdy za jeho volantem seděl Richard Hammond.

Rimac Concept One se díky všemu výše uvedenému dostal do povědomí veřejnosti a své značce velmi dobře posloužil. Nyní se má ovšem její první model stáhnout ze scény a uvolnit místo svému nástupci.

Rimac C_Two je novou hvězdou své značky a svou technikou i výkony zastiňuje nejen svého předchůdce, ale i jakoukoliv možnou konkurenci. Základem dvoumístného kupé s rozvorem náprav 2745 mm, celkovou délkou 4750 mm, šířkou 1986 mm, výškou 1208 mm a hmotností 1950 kg je monokok z uhlíkových vláken, v němž je integrován prostor pro baterie. Tento monokok pak doplňuje pomocný zadní rám z uhlíkových vláken a vpředu i vzadu jsou rámy z hliníkové slitiny.

Pohon atraktivně tvarovaného modelu C_Two zajišťují stejně jako u jeho předchůdce čtyři elektromotory, z nichž je každý umístěn u jednoho kola. Celkový výkon pohonného systému, jehož součástí jsou dvě dvoustupňové převodovky vzadu a dvě jednostupňové převodovky vpředu, je ohromujících 1408 kW, což je 1914 koní. Nejvyšší uváděna hodnota točivého momentu je pak 2300 N.m.

Rimac C_Two má být schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 1,97 s. Zrychlení z 0 na 300 km/h má tento elektromobil zvládnout za 11,8 s a jeho maximální rychlost je podle materiálů výrobce 412 km/h. Baterie s kapacitou 120 kWh mají umožnit ujet na jedno nabití až 650 km podle NEDC a na 80 % kapacity je lze při nabíjecím výkonu 250 kW dobít za méně než 30 minut.

Elektrický hypersport vedle svých dynamických schopností zaujme i aktivními aerodynamickými prvky a rovněž systémem autonomního řízení druhé nejvyšší úrovně 4, umožňující jízdu zcela bez zásahu řidiče a dokonce i bez lidské posádky na palubě. Autonomní systém k řízení modelu C_Two využívá mimo jiné celkem osmi kamer, až dva senzory Lidar a šestici radarů. Součástí výbavy je mimo jiné i systém rozpoznávání obličejů, který umožní otevření a nastartování vozu jeho majiteli bez jakéhokoliv klíče nebo karty.

Nový model značky Rimac pak má na rozdíl od svého předchůdce, jenž byl včetně ostřejších verzí S vyroben v celkem deseti exemplářích, vzniknout v sérii minimálně 150 vozů, z nichž prvních 20 má být zákazníkům dodáno v prvním roce výroby.

Během let 2019 a 2020 mají na kupé, které se představilo letos v Ženevě, navázat dvě odvozené verze v podobě čistě okruhového provedení a roadsteru se skládací střechou.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)