Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický crossover VW ID.4 má být představen na autosalonu v New Yorku

Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4
Volkswagen ID.4
17 Fotogalerie
Diskuze (18)

Nový zástupce modelové rodiny ID, elektrický crossover VW ID.4, by mohl být představen již na dubnovém autosalonu v New Yorku.

Rodina elektrických modelů Volkswagen ID, kterou zatím reprezentuje pouze elektrický hatchback ID.3, by se mohla již brzy rozrůst o elektrický crossover. Podle informací našich britských kolegů z AutoCar se totiž automobilka připravuje na odhalení produkční varianty konceptu ID.Crozz během dubnového autosalonu v New Yorku. 

Původně se přitom hovořilo o představení během února 2020, kdy mohl Volkswagen využít autosalonu v Chicagu. Podobné změny termínů však nejsou ničím novým a ani tehdy se nejednalo o automobilkou potvrzenou informaci.

Produkční verze konceptu ID. Crozz, který automobilka představila v rámci šanghajského autosalonu v roce 2017, ponese označení ID.4 a podle všeho by mělo jít o klasické SUV s tradičními liniemi. To už ostatně naznačil i maskovaný prototyp, který automobilka vystavila na frankfurtském autosalonu 2019 při premiéře elektrického hatchbacku ID.3.

Elektrické modely ID.3 a ID.4 by měly sdílet řadu designových podobností, což je ostatně patrné i na maskovaném prototypu. Jeho tvary se navíc výrazně podobají i původnímu konceptu, umístění kliky na zadních dveřích však naznačuje, že posuvné dveře se do produkční verze nedostanou. Základ modelu ID.4 by měl navíc posloužit i pro stylovější elektrické SUV-kupé s označením ID.5, jehož premiéra by se však měla uskutečnit až později během tohoto roku.

Modely ID.4 i ID.5 by měly být určeny pro globální trhy a kromě evropského závodu Zwickau se počítá s jejich výrobou i v čínském závodu Anting a později snad i v americkém závodě Chattanooga, jak dodávají kolegové z Motor1.

Co se týče technických parametrů, koncept ID Cross byl dlouhý 4625 mm, široký 1891 mm a vysoký 1609 mm, díky čemuž velikostně zapadal mezi pětimístný Tiguan a sedmimístný Tiguan Allspace. Produkční varianta by se tak od konceptu nemusela v rozměrech příliš lišit.

Základem vozu bude jako již tradičně elektrická platforma MEB, která má v základní výbavě nabídnout jeden elektromotor – pohánějící zadní kola. Ve vyšších verzích se však očekává dvojice elektromotorů a pohon všech kol. Baterie, umístěné v podlaze , by měly nabídnout několik variant kapacity a s tím i několik možností maximálního dojezdu.

Konkrétní parametry bohužel neznáme, v době představení konceptu se však mluvilo o baterii o kapacitě 83 kWh a dojezdu minimálně okolo 400 km. Maximální rychlost by měla být podle informací kolegů z AutoCar omezena na 180 km/h.

Vstoupit do diskuze (18)