Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický crossover VW ID.4 má být představen na autosalonu v New Yorku

Ondřej Mára
Diskuze (18)

Nový zástupce modelové rodiny ID, elektrický crossover VW ID.4, by mohl být představen již na dubnovém autosalonu v New Yorku.

Rodina elektrických modelů Volkswagen ID, kterou zatím reprezentuje pouze elektrický hatchback ID.3, by se mohla již brzy rozrůst o elektrický crossover. Podle informací našich britských kolegů z AutoCar se totiž automobilka připravuje na odhalení produkční varianty konceptu ID.Crozz během dubnového autosalonu v New Yorku. 

Původně se přitom hovořilo o představení během února 2020, kdy mohl Volkswagen využít autosalonu v Chicagu. Podobné změny termínů však nejsou ničím novým a ani tehdy se nejednalo o automobilkou potvrzenou informaci.

Produkční verze konceptu ID. Crozz, který automobilka představila v rámci šanghajského autosalonu v roce 2017, ponese označení ID.4 a podle všeho by mělo jít o klasické SUV s tradičními liniemi. To už ostatně naznačil i maskovaný prototyp, který automobilka vystavila na frankfurtském autosalonu 2019 při premiéře elektrického hatchbacku ID.3.

Elektrické modely ID.3 a ID.4 by měly sdílet řadu designových podobností, což je ostatně patrné i na maskovaném prototypu. Jeho tvary se navíc výrazně podobají i původnímu konceptu, umístění kliky na zadních dveřích však naznačuje, že posuvné dveře se do produkční verze nedostanou. Základ modelu ID.4 by měl navíc posloužit i pro stylovější elektrické SUV-kupé s označením ID.5, jehož premiéra by se však měla uskutečnit až později během tohoto roku.

Modely ID.4 i ID.5 by měly být určeny pro globální trhy a kromě evropského závodu Zwickau se počítá s jejich výrobou i v čínském závodu Anting a později snad i v americkém závodě Chattanooga, jak dodávají kolegové z Motor1.

Co se týče technických parametrů, koncept ID Cross byl dlouhý 4625 mm, široký 1891 mm a vysoký 1609 mm, díky čemuž velikostně zapadal mezi pětimístný Tiguan a sedmimístný Tiguan Allspace. Produkční varianta by se tak od konceptu nemusela v rozměrech příliš lišit.

Základem vozu bude jako již tradičně elektrická platforma MEB, která má v základní výbavě nabídnout jeden elektromotor – pohánějící zadní kola. Ve vyšších verzích se však očekává dvojice elektromotorů a pohon všech kol. Baterie, umístěné v podlaze , by měly nabídnout několik variant kapacity a s tím i několik možností maximálního dojezdu.

Konkrétní parametry bohužel neznáme, v době představení konceptu se však mluvilo o baterii o kapacitě 83 kWh a dojezdu minimálně okolo 400 km. Maximální rychlost by měla být podle informací kolegů z AutoCar omezena na 180 km/h.

Ondřej Mára
Diskuze (18)

Doporučujeme

24. 1. 2020 14:26
Re: Paci sa mi
Pretoze vies ako by dopadol rovnaky incident v inom aute.

Opat dalsi tvoj hodnotny prispevok.
Avatar - WinDiesel
24. 1. 2020 14:01
Re: Paci sa mi
Netrepem pakoni
i elektrikář to přiznává :-O
a že prý řidič vyvázl nezraněn ho ho ho ho h aha ha ha

no vzadu nikdo neseděl jinak by jako hadrové panenky lítali po silnici

rozpůlení auta jako ve VELKÉM ŠÉFOVI :-! :-! :-! ha ha ha
taky KOMEDIE
a Váš VELKÝ ŠÉF je MUSK, nenosí hlavu nakřivo když má tak těžký mozek? :-! :-! :-!
24. 1. 2020 10:32
Re: Paci sa mi
A co mají dle tebe dělat.
Avatar - twistedTSD
24. 1. 2020 01:05
Re: Paci sa mi
Na takové prodávání musí být dva...

Jo, a neužívejme zavádějící pojem "bezemisní."
23. 1. 2020 20:28
Re: Paci sa mi
Trepes bludy ako vzdy.
Ako si trepal ze tesla samovolne zrychluje.
Ako si trepal ze na uhasenie tesly v rakusku bolo potrebnych 50 hasicov a 11t litrov vody.