Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Harley-Davidson LiveWire zlomil důležitý rekord. Kolik najel za 24 hodin?

Ondřej Mára Ondřej Mára 23. 3. 2020 • 23:25
44
9
Zobrazit náhledy (44)
Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire

Světoznámý výrobce motocyklů Harley-Davidson je na svůj první elektrický model náležitě hrdý, ovšem s jeho prodejními výsledky to není žádná sláva. Pomoci by ovšem mohla série několika nedávných cestovatelských úspěchů.

Společnost Harley-Davidson se v posledních letech potýká s poklesem poptávky, což je trend, který měl pomoci zvrátit první elektrický model LiveWire. Ten měl cílit nejen na ekologičtěji smýšlející zákazníky, ale také na mladší kupce. Jenže s prodeji to nejde podle plánů.

Problém přitom můžeme hledat hned v několika aspektech. Jedním je všeobecně upadající zájem mladších zákazníků o motocykly, druhým pak cena, za kterou si například na americkém trhu bez problému koupíte nejen běžný automobil, ale také například elektromobil Nissan Leaf.

A bez povšimnutí nemůže zůstat ani poněkud limitovaný dojezd, který se v městském režimu pohybuje okolo 146 mil (cca 235 km) a v kombinovaném režimu cca 95 mil (cca 153 km). Výrobce i nadšenci se však snaží aktivně dokazovat, že dojezd je to poslední, co by mělo budoucí zákazníky trápit.

Prvním pokusem o zlomení negativních předsudků stran dojezdu elektrického motocyklu byla velká výprava známého herce a nadšeného motorkáře Ewana McGregora, který se společně se svým kamarádem vypravil s modelem LiveWire na velkou cestu napříč Jižní Amerikou.

Dalším úspěchem modelu by pak mělo být nedávné zlomení rekordu v nájezdu za 24 hodin, které má na svědomí švýcarský motorkář Michel von Tell. Ten podle informací kolegů z webu Electrek vyrazil na cestu ze švýcarského Curychu, odkud zamířil do německého Stuttgartu. Následovala dálniční cesta mezi městy Stuttgart a Singen a výpravu zakončil úsekem ze Stuttgartu do lichtenštejnského města Ruggel.

Během cesty spoléhal řidič především na rychlodobíjení stejnosměrným proudem, díky kterému je možné dobít baterii do plna již během cca 40 minut. Průměrná zastávka u nabíječek však podle Electreku trvala okolo 25 minut. Pokud by však řidič chtěl tankovat z běžné zásuvky, musel by na plné nabití čekat téměř celou noc.

Michel von Tell ale strávil na cestách celkem 23 hodin a 48 minut, během kterých měl pokořit vzdálenost 1.723 kilometrů. Výsledek je to působivý, ovšem k dokonalosti mu chybí jedna drobnost: oficiální uznání a zápis do knihy rekordů.

Von Tell totiž podnikl svou cestu bez dozoru zástupce Guinnes Book of World Records, kvůli čemuž do ní nemůže být tento rekord oficiálně zapsán. Michel však pravost svého rekordu dokládá řadou podpisů od svědků, kteří byli během cesty přítomní.

Předchozí rekord, který je stále oficiálně uznáván, stanovil v roce 2018 elektrický motocykl Zero S. Ten byl ovšem vybaven ještě volitelným systémem rychlejšího dobíjení „Charge Tank“, za řidítky se střídala skupina týmových jezdců a celý rekord byl stanoven na testovací trati. Von Tell podnikl svou jízdu sám a navíc ve skutečném provozu, což činí jeho výsledek ještě působivější.

Související články

Témata
25. 3. 2020 00:21
Harley bez pořádného bublání motoru....
...je naprostý nonsens a je opravdu smutné, že tuto elementární pravdu nepochopil zrovna jejich výroce! :D :D :D
P.S. Je opravdu zajímavé, že ať už se jedná o dvoustopé nebo jednostopé vozidlo, elektropohon se většinou postará o jeho mizivé prodeje! :-)
Avatar - Jerry.Gunman
24. 3. 2020 12:44
Re: Prave HD
Marketéři HD se (jak říkával náš puškař) "jebli iba o milimetre, ale bolo jich kurewsky veľa"

H-D (většinou velkou, těžkou, cestovní mašinu) si člověk koupí většinou proto, aby na ní cestoval na větší štreky. Což se "poněkud" pere s mimoměstským deklarovaným dojezdem 95 mil / 152 km :D

"Prvním pokusem o zlomení negativních předsudků stran dojezdu elektrického motocyklu" - to je věta jak z učebnice demagogie. Mizernej dojezd není předsudek, ale fakt. Stejně tak jako absence zvukové kulisy, toho bublání, dunění a hřmění, které k H-D prostě patří a které dělá Haryka Harykem :D
23. 3. 2020 19:17
Re: Snaží se pěkně
Musím říct, že vzhledově to vypadá živě moc pěkně.

Otrava: Zrychlení mám nepatrně lepší a to jezdím na 360kg motorce. Live Wire určitě není pomalý, ale zase nic co by extrémně vybočovalo.
Avatar - Otrava
23. 3. 2020 17:22
Re: Snaží se pěkně
Ohavnost ne. Každopádně věřím, že lidem bydlícím poblíž oblíbených serpentin se uleví, až tam nebudou celý den trávit motorkáři na klasických motorkách s hlučným laďákem, držící celou dobu otáčky v horní třetině...

I když to velké a nenápadné zrychlení by asi dost lidí poslalo (v lepším případě) rovnou do nemocnice.
Avatar - CHerokee
23. 3. 2020 14:01
Re: Hmm
Já Harleye stále mám, ale tohle není H-D, ale parodie. A hodně drahá!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku