Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Harley-Davidson představil v Praze svůj první elektrický motocykl LiveWire

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 6. 7. 2019
48
37
Zobrazit náhledy (48)
Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire Harley-Davidson LiveWire

Harley-Davidson v první polovině letošního roku zveřejnil specifikace i cenu svého elektrického motocyklu LiveWire a nyní jen v rámci Prague Harley Days představuje i veřejnosti v Praze.

Motocykl LiveWire si svou českou premiéru užil 4. července 2019, kdy z něj byla během poměrně komorní akce pro tisk slavnostně sejmuta stylová černá plachta s logy značky Harley-Davidson. Na toto odhalení navazuje představení tohoto výjimečného stroje veřejnosti, které probíhá v rámci Prague Harley Days, pořádaných ve dnech 5. a 6. července 2019 na holešovickém Výstavišti. Návštěvníci zde mohou v pravém křídle Průmyslového paláce na LiveWire usednout, vyzkoušet si jízdní pozici a blíže se s ním seznámit, zároveň jim budou zodpovězeny i případné dotazy.

Harley-Davidson LiveWire při osobním setkání působí na první pohled podobně robustním a bytelným dojmem jako konvenční modely značky. Pozice jezdce za řídítky se stupačkami pod sebou je podobně uvolněná jako na většině moderních naháčů. Zcela odlišný ovšem bude jízdní projev elektromotoru, který ve srovnání s vidlicovými dvouválci Harley-Davidson nabídne zcela nové jízdní zážitky.   

„První elektrický model LiveWire skvěle naplňuje naši strategii „More Roads“, představenou loni v létě, díky které se snažíme motocykly Harley-Davidson a neopakovatelný pocit z jízdy zpřístupnit stále většímu počtu jezdců. LiveWire je tak jednou z našich významných příležitostí a v následujících letech na něj budou navazovat i lehké elektrické motocykly. To, že přicházíme s elektrickými modely, však neznamená, že popřeme naši více jak stoletou a velmi úspěšnou motocyklovou DNA,“ říká Michal Fric, marketingový manažer Harley-Davidson pro region střední a východní Evropy.

Podobná očekávání mají i další zástupci značky, kteří vidí v elektrifikaci zajímavý potenciál do budoucnosti. Harley-Davidson tak jasně ukazuje, že i konzervativně vnímaná značka jde s dobou a jejím cílem je stát se jedničkou v tomto segmentu. Zároveň však Harley-Davidson na rozdíl od řady automobilových značek neplánuje v nejbližší době útlum nebo dokonce konec vývoje a výroby svých tradičních vidlicových dvouválců. Naopak se můžeme těšit na řadu dalších nových modelů, které se budou s elektřinou poháněnými motocykly v nabídce severoamerické značky doplňovat.

Harley-Davidson představil koncept elektřinou poháněného motocyklu LiveWire v roce 2014 a ten se tehdy bez diskuzí stal největším jednostopým překvapením sezony. Americký výrobce tradičních vidlicových dvouválců se s ním zařadil mezi průkopníky.

Původní projekt LiveWire rozhodně zaujal a byl přijat poměrně pozitivně i díky tomu, že jeho design prakticky ničím neodkazoval na konvenční modely značky. Harley-Davidson tento stroj využil k získání názoru od potenciálních zákazníků. Ti si jej mohli v letech 2014 a 2015 vyzkoušet v rámci projektu LiveWire Experience na severoamerické i evropské půdě.

Harley-Davidson na vývoji svého čistě elektřinou poháněného motocyklu v následujících letech v tichosti pracoval a občas se objevily neoficiální informace o uvedení sériového modelu. Ty samotná značka potvrdila v létě roku 2018, když v červenci představila svůj plánu růstu pro Harley-Davidson.

V rámci této strategie uvádí Harley-Davidson svůj první elektrický motocykl LiveWire na severoamerický i evropský trh v roce 2019. V podobě, v níž má zamířit do sériové výroby, se však tento model představil již návštěvníkům veletrhu EICMA 2018, i když bez detailnějších technických specifikací.

Harley-Davidson si zveřejnění informací o technice a ceně svého elektrického motocyklu šetřil až na začátek letošního roku. Díky tomu nyní mimo jiné víme, že model LiveWire zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,0 s a ze 100 na 130 km/h za 1,9 s. Okamžitý příval výkonu elektrického motoru H-D Revelation dokáže nabídnout 100 procent jmenovitého točivého momentu ihned po otočení rukojetí plynu. Maximální rychlost je 177 km/h.

Základem sériového provedení modelu LiveWire je litý rám z hliníkové slitiny, který doplňuje přední vidlice Showa SFF-BP (Separate Function front Fork-Big Piston) a zadní plně nastavitelné odpružení Showa BFRC (Balanced Free Rear Cushion-lite). Elektrický motor modelu Livewire nepotřebuje spojku ani řazení převodových stupňů a podstatně zjednodušuje ovládání pro začínající jezdce. Všichni jezdci ocení brzdný účinek rekuperačního režimu, který ukládá energii zpět do baterie.

Vysokonapěťová baterie umožňuje dojezd 225 km ve městě nebo 142 km při kombinovaném provozu se zastavováním a jízdou po dálnici podle měření na základě testů J2982 MIC City a MIC Combined (113 km/h).

Harley-Davidson LiveWire lze nabíjet ve všech kompatibilních nabíjecích stanicích nebo pomocí vestavěné nabíječky a standardní domácí elektrické zásuvky. Pro Level 1, který představuje standardní domácí elektrická zásuvka, je uveden dojezd 20 km na hodinu nabíjení. Pro Level 2, kdy je využita nabíjecí jednotka zmiňuje Harley-Davidson stejnou intenzitu nabíjení jako pro Level 1. Poslední variantu představuje Level 3 v podobě rychlonabíječky DC Fast Charge s dojezdem 208 km po hodině nabíjení.  

Harley-Davidson LiveWire si vedle svého pohonného ústrojí zaslouží pozornost i díky funkci H-D Connect. Ta dokáže spárovat jezdce, resp. jeho chytrý mobilní telefon s jeho motocyklem prostřednictvím jednotky Telematics Control Unit a cloudových služeb využívajících nejnovější verzi aplikace Harley-Davidson App.

Informace dostupné pomocí služby H-D Connect zahrnují údaj o nabití baterie a dojezdu ve všech oblastech s pokrytím mobilním signálem. To jezdci umožňuje na dálku zkontrolovat stav nabíjení včetně úrovně energie a zbývající doby do plného nabití. Jezdec snadno najde nabíjecí stanici díky integrovanému vyhledávači v aplikaci H-D App.

Služba H-D Connect zobrazí pozici zaparkovaného motocyklu LiveWire a v případě manipulace s motocyklem či při jeho pohybu může zaslat výstrahu na telefon jezdce. Příjemnou jistotu poskytne také sledování motocyklu pomocí GPS v případě odcizení (Vyžaduje asistenci policejních složek. K dispozici na vybraných trzích). Aplikace H-D App zašle jezdci připomínky týkající se blížícího se servisu a další upozornění na péči o vozidlo. Jezdci navíc obdrží automatické připomínky servisu.

Steve Lambert, mezinárodní marketingový ředitel ve společnosti Harley-Davidson, oznámil spuštění předběžných objednávek modelu LiveWire v Evropě ke dni 15 dubna 2019. Pro evropský trh je cena tohoto elektrického motocyklu stanovena na na 27.860 EUR bez DPH (zhruba 720.000 Kč). V současnosti se první dodávky těchto motocyklů pro zákazníky na českém trhu očekávají v září letošního roku.

Zdroj: Harley-Davidson Central and Eastern Europe s.r.o.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nová doba?
| 9. 7. 2019
Sorry, ale to přesně vystihuje to co si myslím o takových motorkářích. Když už nemá čím zaujmout tak dělat aspoň bordel.
Avatar - kari.laz
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nová doba?
| 9. 7. 2019
Aby se bl*bci měli na co ptát ;-)
(na blbou otázku blbá odpověď)
Avatar - _beta
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nová doba?
| 9. 7. 2019
V DE to riešia takto:

https://www.youtube.com/watch?…
Re: Re: Re: Re: Re: Re: nová doba?
| 8. 7. 2019
Takže ten řev je z důvodu jízdy v kolonách? V kolonách přece jsou jako doma spíše skútry pro jízdu ve městě které většinou tak neřvou.
Pochop, že nevidím důvod proč by měla být motorka hlučnější než auto a snažím se o to aby mě to někdo vysvětlil. Prostě to nechápu proč má někdo potřebu jet na něčem co dělá uměle takový kravál když k tomu nevidím důvod. Obtěžu je mě to. Prostě uplně zbytečný hluk.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nová doba?
| 8. 7. 2019
Tak proč motorky, ne všechny, tak řvou?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku