Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Nissan Skyline GT-R má virtuální pětikvalt. Bude se vyrábět?

Nissan Skyline R32 EV
Nissan Skyline R32 EV
Nissan Skyline R32 EV
Nissan Skyline R32 EV
20 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (2)

Nissan přepracoval legendární Skyline GT-R R32 na elektromobil a ukázal jej na Tokijském autosalonu. Je silnější než výchozí spalovací verze.

Letošní autosalon v Tokiu je za námi. Velká automobilová výstava v hlavním městě Japonska přinesla spoustu zajímavých novinek od domácích automobilek a jedna z těch očekávaných nakonec bohužel upadla v zapomnění. Nissan už v minulých měsících lákal na odhalení továrního prototypu elektrické „Godzilly“, když nastoupil na vlnu stále populárnějších restomodů, a poprvé ji ukázal během právě uplynulého víkendu.

Elektrický Nissan Skyline GT-R R32, kterému se díky závodním úspěchům na přelomu devadesátých let začalo přezdívat „Godzilla“, si automobilka vyvinula při renovaci jednoho z originálních kusů. A ač na první pohled vypadá, jako by právě odjel z výrobní linky a pod kapotou měl klasický dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec RB26DETT, má výrazně jinou čtyřkolku.

Inženýři a technici Nissanu vyměnili původní spalovací motor s pětistupňovou manuální převodovkou i pohon všech kol ATTESA E-TS za elektrickou čtyřkolku se dvěma motory, která umí simulovat virtuální převodové stupně podobně, jako produkční sportovní elektromobil Hyundai Ioniq 5 N. I nissan k řazení využívá řadících pádel pod volantem, a dokonce umí simulovat zvuk původního šestiválce.

Legendární skyline je s novou technikou i výrazně silnější – každý z elektromotorů vyvine až 215 koní a 340 newtonmetrů. Původní spalovací jednotka přitom vyvinula udávaných 276 koní a 353 newtonmetrů. Reálný výkon šestiválce byl ale o něco vyšší, protože Nissan jen splňoval gentlemanskou dohodu japonských automobilek, s níž nevyráběly auta s maximální silou přesahující 280 koní.

Vysokonapěťovému akumulátoru musela při přestavbě ustoupit zadní sedadla a nejvýraznějšími novinkami v kabině jsou digitální přístrojový štít a zakázková sedadla Recaro. S 62 kWh baterií je elektromobil o přibližně 370 kilogramů těžší než výchozí vůz a váží celkem 1797 kilogramů. Akumulátor si Nissan vypůjčil ze závodního speciálu Leaf Nismo RC02. Pro zvládnutí vyšší hmotnosti pak továrna musela přepracovat podvozek a osadila jej tlumiči Öhlins.

A co s elektrickým Nissanem Skyline GT-R R32 bude dál? Automobilka neplánuje jej vyrábět ani nabízet konverzní kit pro přestavbu samotnými majiteli dalších vozů. Jedná se o unikátní projekt, který s největší pravděpodobností skončí v depozitáři automobilky.

Video placeholder
Nissan Skyline R32 EV • Zdroj: Nissan

Vstoupit do diskuze (2)