Elektrický Nissan Skyline GT-R má virtuální pětikvalt. Bude se vyrábět?
Nissan přepracoval legendární Skyline GT-R R32 na elektromobil a ukázal jej na Tokijském autosalonu. Je silnější než výchozí spalovací verze.
Letošní autosalon v Tokiu je za námi. Velká automobilová výstava v hlavním městě Japonska přinesla spoustu zajímavých novinek od domácích automobilek a jedna z těch očekávaných nakonec bohužel upadla v zapomnění. Nissan už v minulých měsících lákal na odhalení továrního prototypu elektrické „Godzilly“, když nastoupil na vlnu stále populárnějších restomodů, a poprvé ji ukázal během právě uplynulého víkendu.
Elektrický Nissan Skyline GT-R R32, kterému se díky závodním úspěchům na přelomu devadesátých let začalo přezdívat „Godzilla“, si automobilka vyvinula při renovaci jednoho z originálních kusů. A ač na první pohled vypadá, jako by právě odjel z výrobní linky a pod kapotou měl klasický dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec RB26DETT, má výrazně jinou čtyřkolku.
Inženýři a technici Nissanu vyměnili původní spalovací motor s pětistupňovou manuální převodovkou i pohon všech kol ATTESA E-TS za elektrickou čtyřkolku se dvěma motory, která umí simulovat virtuální převodové stupně podobně, jako produkční sportovní elektromobil Hyundai Ioniq 5 N. I nissan k řazení využívá řadících pádel pod volantem, a dokonce umí simulovat zvuk původního šestiválce.
Legendární skyline je s novou technikou i výrazně silnější – každý z elektromotorů vyvine až 215 koní a 340 newtonmetrů. Původní spalovací jednotka přitom vyvinula udávaných 276 koní a 353 newtonmetrů. Reálný výkon šestiválce byl ale o něco vyšší, protože Nissan jen splňoval gentlemanskou dohodu japonských automobilek, s níž nevyráběly auta s maximální silou přesahující 280 koní.
Vysokonapěťovému akumulátoru musela při přestavbě ustoupit zadní sedadla a nejvýraznějšími novinkami v kabině jsou digitální přístrojový štít a zakázková sedadla Recaro. S 62 kWh baterií je elektromobil o přibližně 370 kilogramů těžší než výchozí vůz a váží celkem 1797 kilogramů. Akumulátor si Nissan vypůjčil ze závodního speciálu Leaf Nismo RC02. Pro zvládnutí vyšší hmotnosti pak továrna musela přepracovat podvozek a osadila jej tlumiči Öhlins.
A co s elektrickým Nissanem Skyline GT-R R32 bude dál? Automobilka neplánuje jej vyrábět ani nabízet konverzní kit pro přestavbu samotnými majiteli dalších vozů. Jedná se o unikátní projekt, který s největší pravděpodobností skončí v depozitáři automobilky.
