Elektrický off-road Mercedes EQC 4x4² se poprvé představuje ve videu
Elektrické SUV s portálovými nápravami dokazuje, že se nebojí bláta, vody ani divoké zábavy.
Označení 4x4² se v souvislosti s automobilkou Mercedes-Benz objevilo poprvé již v roce 2015, kdy značka představila terénní monstrum G500 4x4². V roce 2017 následoval dobrodružný kombík třídy E All-Terain 4x4² a před pár týdny tuto dvojici doplnilo i elektrické SUV Mercedes EQC 4x4², které by mělo symbolizovat novou éru mobility. A to zřejmě v každém terénu.
Prozatím se jedná pouze o koncept, přesto už se automobilka rozhodla postavit vůz i před kamery. V novém propagačním videu se totiž nové EQC 4x4² prohání v částečně zatopeném lomu, kde za sebou táhne světovou šampionku ve wakeboardingu Sanne Meijer.
EQC 4x4² se přitom prohání vodou, nebojí se vysoké rychlosti na náročném povrchu a předvede i nějakou tu jízdu bokem. V galerii je pak jasně vidět, že se upravené EQC nebojí ani náročnějších výzev. Od křížení náprav, až po výrazné boční náklony. Ostatně od automobilky k tomu tenhle koncept dostal to nejlepší vybavení.
Základní úpravou, stejně jako u dalších modelů s označením 4x4², byla instalace portálových náprav a zvýšení podvozku. Světlá výška se tak zvedla z původních 140 na 293 mm (dokonce o 23 mm výš, než je světlá výška třídy G). Schopnost brodění se pak posunula ze 150 na působivých 400 mm.
Do výrazně rozšířených podběhů se navíc nastěhovala 20“ kola, obutá do terénních pneumatik s výrazným vzorkem o rozměru 285/50 R20. V kombinaci s okamžitým přísunem točivého momentu se tak v terénu může jednat o poměrně zajímavý stroj. Jenže na vlastní kůži to nejspíš nikdo z nás nezjistí.
Mercedes-Benz EQC 4x4² je totiž pouze offroadovým konceptem, s jehož výrobou automobilka nepočítá. Ostatně stejně dopadl i starší kombík třídy E All-Terain 4x4². Stále ovšem existuje naděje, že by tento koncept mohl do budoucna inspirovat alespoň dobrodružněji laděnou výbavu či paket pro standardní EQC.