Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický off-road Mercedes EQC 4x4² se poprvé představuje ve videu

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Elektrické SUV s portálovými nápravami dokazuje, že se nebojí bláta, vody ani divoké zábavy.

Označení 4x4² se v souvislosti s automobilkou Mercedes-Benz objevilo poprvé již v roce 2015, kdy značka představila terénní monstrum G500 4x4². V roce 2017 následoval dobrodružný kombík třídy E All-Terain 4x4² a před pár týdny tuto dvojici doplnilo i elektrické SUV Mercedes EQC 4x4², které by mělo symbolizovat novou éru mobility. A to zřejmě v každém terénu.

Prozatím se jedná pouze o koncept, přesto už se automobilka rozhodla postavit vůz i před kamery. V novém propagačním videu se totiž nové EQC 4x4² prohání v částečně zatopeném lomu, kde za sebou táhne světovou šampionku ve wakeboardingu Sanne Meijer.

Video se připravuje ...

EQC 4x4² se přitom prohání vodou, nebojí se vysoké rychlosti na náročném povrchu a předvede i nějakou tu jízdu bokem. V galerii je pak jasně vidět, že se upravené EQC nebojí ani náročnějších výzev. Od křížení náprav, až po výrazné boční náklony. Ostatně od automobilky k tomu tenhle koncept dostal to nejlepší vybavení.

Základní úpravou, stejně jako u dalších modelů s označením 4x4², byla instalace portálových náprav a zvýšení podvozku. Světlá výška se tak zvedla z původních 140 na 293 mm (dokonce o 23 mm výš, než je světlá výška třídy G). Schopnost brodění se pak posunula ze 150 na působivých 400 mm.

Do výrazně rozšířených podběhů se navíc nastěhovala 20“ kola, obutá do terénních pneumatik s výrazným vzorkem o rozměru 285/50 R20. V kombinaci s okamžitým přísunem točivého momentu se tak v terénu může jednat o poměrně zajímavý stroj. Jenže na vlastní kůži to nejspíš nikdo z nás nezjistí.

Mercedes-Benz EQC 4x4² je totiž pouze offroadovým konceptem, s jehož výrobou automobilka nepočítá. Ostatně stejně dopadl i starší kombík třídy E All-Terain 4x4². Stále ovšem existuje naděje, že by tento koncept mohl do budoucna inspirovat alespoň dobrodružněji laděnou výbavu či paket pro standardní EQC.

Doporučujeme

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

26. 11. 2020 13:57
Bomba!
To je po řadě let, poprvé kdy od německé trojky vidím opravdu parádní auto. Zatímco BMW se snaží bodovat u kolotočářů svítícími ledvinkami velkými jak vrata od stodoly a Audi přešlapuje na místě tak opatrně, že se posouvá spíš vzad než vpřed, Mercedes to vzal za správný konec.

Úplně vidím, jak tohle protáhnu divočinou - bez smradu, bez emisí, bez rámusu, zato dokonale stylově a funkčně.

Tak snad nezůstane u konceptu a pošlou to do světa, ideálně hned ve třech velikostech, aby si každý našel kousek, který dobře padne jeho peněžence. :-) :yes:
26. 11. 2020 13:49
Re: Portálové nápravy
V článku čtu, že světlá výška je 29cm, to je IMHO extrémně dobrá hodnota.
25. 11. 2020 11:34
Re: Portálové nápravy
Ano rovná podlaha je správně.
Nesprávně je že je tak nízko, pak jsou ty portály celkem zbytečné
25. 11. 2020 11:31
Re: Portálové nápravy
Rovná podlaha bez výstupků v terénu kam je to určeno je spíš výhoda, ne?
25. 11. 2020 11:28
Re: K smíchu
Tak to je snad vždy při zavádění nové technologie, že se začíná od špičkových modelů.