Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický off-road Mercedes EQC 4x4² se poprvé představuje ve videu

Ondřej Mára Ondřej Mára 25. 11. 2020 • 16:09
31
7
Zobrazit náhledy (31)
Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4² Mercedes-Benz EQC 4x4²

Elektrické SUV s portálovými nápravami dokazuje, že se nebojí bláta, vody ani divoké zábavy.

Označení 4x4² se v souvislosti s automobilkou Mercedes-Benz objevilo poprvé již v roce 2015, kdy značka představila terénní monstrum G500 4x4². V roce 2017 následoval dobrodružný kombík třídy E All-Terain 4x4² a před pár týdny tuto dvojici doplnilo i elektrické SUV Mercedes EQC 4x4², které by mělo symbolizovat novou éru mobility. A to zřejmě v každém terénu.

Prozatím se jedná pouze o koncept, přesto už se automobilka rozhodla postavit vůz i před kamery. V novém propagačním videu se totiž nové EQC 4x4² prohání v částečně zatopeném lomu, kde za sebou táhne světovou šampionku ve wakeboardingu Sanne Meijer.

video

EQC 4x4² se přitom prohání vodou, nebojí se vysoké rychlosti na náročném povrchu a předvede i nějakou tu jízdu bokem. V galerii je pak jasně vidět, že se upravené EQC nebojí ani náročnějších výzev. Od křížení náprav, až po výrazné boční náklony. Ostatně od automobilky k tomu tenhle koncept dostal to nejlepší vybavení.

Základní úpravou, stejně jako u dalších modelů s označením 4x4², byla instalace portálových náprav a zvýšení podvozku. Světlá výška se tak zvedla z původních 140 na 293 mm (dokonce o 23 mm výš, než je světlá výška třídy G). Schopnost brodění se pak posunula ze 150 na působivých 400 mm.

Do výrazně rozšířených podběhů se navíc nastěhovala 20“ kola, obutá do terénních pneumatik s výrazným vzorkem o rozměru 285/50 R20. V kombinaci s okamžitým přísunem točivého momentu se tak v terénu může jednat o poměrně zajímavý stroj. Jenže na vlastní kůži to nejspíš nikdo z nás nezjistí.

Mercedes-Benz EQC 4x4² je totiž pouze offroadovým konceptem, s jehož výrobou automobilka nepočítá. Ostatně stejně dopadl i starší kombík třídy E All-Terain 4x4². Stále ovšem existuje naděje, že by tento koncept mohl do budoucna inspirovat alespoň dobrodružněji laděnou výbavu či paket pro standardní EQC.

Související články

Témata
26. 11. 2020 13:57
Bomba!
To je po řadě let, poprvé kdy od německé trojky vidím opravdu parádní auto. Zatímco BMW se snaží bodovat u kolotočářů svítícími ledvinkami velkými jak vrata od stodoly a Audi přešlapuje na místě tak opatrně, že se posouvá spíš vzad než vpřed, Mercedes to vzal za správný konec.

Úplně vidím, jak tohle protáhnu divočinou - bez smradu, bez emisí, bez rámusu, zato dokonale stylově a funkčně.

Tak snad nezůstane u konceptu a pošlou to do světa, ideálně hned ve třech velikostech, aby si každý našel kousek, který dobře padne jeho peněžence. :-) :yes:
26. 11. 2020 13:49
Re: Portálové nápravy
V článku čtu, že světlá výška je 29cm, to je IMHO extrémně dobrá hodnota.
25. 11. 2020 11:34
Re: Portálové nápravy
Ano rovná podlaha je správně.
Nesprávně je že je tak nízko, pak jsou ty portály celkem zbytečné
25. 11. 2020 11:31
Re: Portálové nápravy
Rovná podlaha bez výstupků v terénu kam je to určeno je spíš výhoda, ne?
25. 11. 2020 11:28
Re: K smíchu
Tak to je snad vždy při zavádění nové technologie, že se začíná od špičkových modelů.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku