Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes EQC 4x4² je elektrická bestie do terénu. V Pařížské jej nepotkáte

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 13. 10. 2020 • 21:01
20
11
Zobrazit náhledy (20)
Mercedes-Benz EQC 4x4x2 Mercedes-Benz EQC 4x4x2 Mercedes-Benz EQC 4x4x2 Mercedes-Benz EQC 4x4x2 Mercedes-Benz EQC 4x4x2 Mercedes-Benz EQC 4x4x2 Mercedes-Benz EQC 4x4x2 Mercedes-Benz EQC 4x4x2 Mercedes-Benz EQC 4x4x2 Mercedes-Benz EQC 4x4x2 Mercedes-Benz EQC 4x4x2 Mercedes-Benz EQC 4x4x2 Mercedes-Benz EQC 4x4x2 Mercedes-Benz EQC 4x4x2 Mercedes-Benz EQC 4x4x2

Inženýři stříbrných šípů se občas urvou ze řetězu a představí něco opravdu šíleného. Terénní projekty 4x4² nejsou žádnou novinkou, provedení postavené na základech elektromobilu však ano.

Elektrické SUV Mercedes EQC se oficiálně představilo před dvěma lety a mezi jeho hlavní soupeře patří Audi e-tron či Jaguar I-Pace. Právě tento elektromobil posloužil jako základ pro další dílo 4x4², které navazuje na tradici zavedenou obdobně střiženou třídou G a třídou E.

Stejně jako u předchozích děl se i tady to nejdůležitější odehrálo na podvozku. Terénní EQC dostalo portálové nápravy speciálně vyvinuté pro tento projekt. Vůz je posazen o zhruba 20 centimetrů výše a jeho světlá výška se zdvojnásobila. Samozřejmostí jsou vyšší nájezdové úhly pro lepší prostupnost náročným terénem, stejně jako brodivost v hloubce až 40 centimetrů. Vzduchové odpružení má tužší naladění a na dvacetipalcových kolech si všímáme terénního obutí.

video

To všechno se sériovým pohonem v útrobách, jenž se skládá ze dvou elektromotorů o maximálním výkonu až 300 kW a točivém momentu 765 newtonmetrů. V konvenčním autě umí tato technika zrychlit z klidu na stovku za 5,1 sekundy a pokračuje na maximální rychlost až 180 km/h. Parametry upraveného speciálu bohužel zůstávají tajemstvím, stejně jako pohotovostní hmotnost, která je u sériového auta 2495 kilogramů. Beze změn zůstal i akumulátor s využitelnou kapacitou 80 kWh.

Výhodou terénní stavby na základech elektromobilu je podle Mercedesu fakt, že nepotřebujete žádné dodatečné ochrany podvozku. Rám chránící akumulátor v podlaze je totiž velice pevný už v sérii. A aby auto v náročném terénu opravdu fungovalo, najdeme v nabídce multimediálního systému kromě standardních jízdních režimů i Offroad a Offroad+.

Jestli čekáte, že se Mercedes EQC 4x4² stane vedle třídy G 4x4² co nevidět novou ozdobou Pařížské ulice, nechte si zajít chuť. Stříbrné šípy připomínají, že jde o jednorázový projekt hrstky vybraných inženýrů a se sériovou výrobou se rozhodně nepočítá. Jedním dechem však automobilka dodává, že získané poznatky promítne do příští generace ikonického „géčka“.

Související články

Témata
14. 10. 2020 13:19
Re: Voda
Hahahaha že by jedna ze skrytých funkcí? :-[]
13. 10. 2020 17:21
Re: konecne
proč ?
13. 10. 2020 14:58
Re: Voda
a až vyjede na souš shoří !!!
Avatar - wakantanka
13. 10. 2020 13:51
Re: konecne
svetlá výška ale nie je všetko ... :) nezávislé zavesenie kolies asi nebude celkom to pravé orechové do ozajstného terénu.
Avatar - speedfred
13. 10. 2020 13:05
Re: Voda
:-[] :-[] :-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku