Mercedes EQC 4x4² je elektrická bestie do terénu. V Pařížské jej nepotkáte
Inženýři stříbrných šípů se občas urvou ze řetězu a představí něco opravdu šíleného. Terénní projekty 4x4² nejsou žádnou novinkou, provedení postavené na základech elektromobilu však ano.
Elektrické SUV Mercedes EQC se oficiálně představilo před dvěma lety a mezi jeho hlavní soupeře patří Audi e-tron či Jaguar I-Pace. Právě tento elektromobil posloužil jako základ pro další dílo 4x4², které navazuje na tradici zavedenou obdobně střiženou třídou G a třídou E.

To všechno se sériovým pohonem v útrobách, jenž se skládá ze dvou elektromotorů o maximálním výkonu až 300 kW a točivém momentu 765 newtonmetrů. V konvenčním autě umí tato technika zrychlit z klidu na stovku za 5,1 sekundy a pokračuje na maximální rychlost až 180 km/h. Parametry upraveného speciálu bohužel zůstávají tajemstvím, stejně jako pohotovostní hmotnost, která je u sériového auta 2495 kilogramů. Beze změn zůstal i akumulátor s využitelnou kapacitou 80 kWh.
Výhodou terénní stavby na základech elektromobilu je podle Mercedesu fakt, že nepotřebujete žádné dodatečné ochrany podvozku. Rám chránící akumulátor v podlaze je totiž velice pevný už v sérii. A aby auto v náročném terénu opravdu fungovalo, najdeme v nabídce multimediálního systému kromě standardních jízdních režimů i Offroad a Offroad+.