Elektrický roadster MG Cyberster zná české ceny. Začíná hluboko pod 2 miliony
Tuzemské zastoupení MG zveřejnilo cenu unikátního elektrického roadsteru Cyberster. Vrcholná verze s výkonem 510 koní vyjde na 1,75 milionu.
V případě elektromobilů se automobilky zaměřují především na ty segmenty, které dělají objemy. Také proto většinou tenhle pohon najdeme u různých crossoverů a SUV, po kterých zákazníci touží stále více. Tahle koncepce je navíc ideální i z pohledu zástavby trakčního akumulátoru do podlahy.
Přesto se najdou i takové modely, které z hlavního průměru vybočují. Jedním z nejviditelnějších je čínský roadster MG Cyberster, dvoumístný sporťák s pohonem zadních, či všech kol.
Ačkoliv podobu tohoto unikátního elektromobilu známe již dlouho, české ceny se dozvídáme teprve teď. A nejsou vlastně tak vysoké, jak se očekávalo. Jestliže se dříve spekulovalo o částkách až okolo dvou milionů korun, realita je mnohem příjemnější.
Základní zadokolka Trophy s výkonem 250 kilowattů neboli 340 koní s trakčním akumulátorem s kapacitou 77 kWh totiž vyjde na 1.639.000 Kč. Za čtyřkolku GT s dvojicí elektromotorů se systémovým výkonem 375 kilowattů (510 koní) a totožnou kapacitou baterie vyjde o 120 tisíc korun dráž.
Technické údaje a ceník MG Cyberster | ||
Trophy | GT | |
Motor | Synchronní s permanentním magnetem | Synchronní s permanentním magnetem |
Výkon [kW/min] | 250/6000 | 150/7000 + 250/6000 |
Systémový výkon [kW] | - | 375 |
Točivý moment [Nm/min] | 475/1000-3000 | 250/1000-5000 + 475/1000-3000 |
Systémový točivý moment [Nm] | - | 725 |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 200 |
Zrychlení 0-50 km/h [s] | 2,4 | 1,5 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,0 | 3,2 |
Kapacita akumulátoru [kWh] | 77 (74,4 využitelná) | 77 (74,4 využitelná) |
Normovaná spotřeba [kWh/100 km] | 16,7 | 19,1 |
Maximální dojezd [km] | 507 | 443 |
Maximální dobíjecí výkon AC/DC [kW] | 11/144 | 11/144 |
Poháněná kola | zadní | všechna |
Vnější rozměry [mm] | 4535 x 1913 x 1329 | 4535 x 1913 x 1329 |
Rozvor [mm] | 2690 | 2690 |
Světlá výška [mm] | 115 | 115 |
Zavazadlový prostor [l] | 249 (200 se složenou střechou) | 249 (200 se složenou střechou) |
Pohotovostní/užitečná hmotnost [kg] | 1885/225 | 1985/225 |
Trophy [Kč] | 1.639.000 | - |
GT [Kč] | - | 1.759.000 |
Standardní výbava obou variant je prakticky totožná. Zahrnuje například adaptivní tempomat, systém pro jízdu v koloně, hlídání mrtvého úhlu, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, funkci Launch Control, diodové světlomety, sportovní brzdy Brembo, elektricky ovládané výklopné dveře, integrovanou navigaci, wi-fi hotspot, audiosystém Bose s 9 reproduktory, elektricky ovládaná sedadla nastavitelná v šesti směrech, vyhřívaný volant, panoramatický parkovací systém, dvouzónovou klimatizaci a další.
Vyšší GT má navíc pouze 20“ kola místo devatenáctipalcových a sportovní sedadla s čalouněním Dinamica (za ta se jinak připlácí 40.000 Kč). V obou případech si můžete připlatit 15 tisíc za červenou střechu (v základu je černá), 25.000 korun za čalounění kombinující červený a černý odstín a totožnou částku za jeden z metalických laků. Bez příplatku je pouze béžová Ivory.