Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Rolls-Royce se vyrábět nebude, zákazníky nezaujal

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Rolls-Royce 102 EX Electric Concept zůstane osamocen a tradiční britský výrobce luxusních vozů prozatím zůstane věrný konvečnímu zážehovému motoru.

Generální ředitel automobilky Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös uvedl pro americký magazín Car and Driver, že elektřinou poháněná limuzína 102 EX, která měla premiéru na loňském autosalonu v Ženevě, nezamíří do sériové výroby.

Koncept luxusního elektromobilu si mohlo podle slov Torstena Müllera-Ötvöse vyzkoušet více 500 klientů značky. Ti většinou oceňovali akceleraci elektromobilu a naprosté ticho v kabině. Na druhou stranu pro ně byl nepřijatelný dojezd tohoto vozu a také čas potřebný k plnému dobití akumulátorů.

Právě pro tyto důvody se 102 EX nepromění v sériový model. K dalším alternativním pohonným systémům se generální ředitel automobilky Rolls-Royce vyjádřil v tom smyslu, že hybridní pohon je v dlouhodobém plánu automobilky a pokud zamíří i do sériové produkce má jím vybavený vůz nabídnout to nejlepší ze světa spalovacích motorů i elektromotorů.

V mnohem bližší budoucnosti si ovšem Torsten Müller-Ötvös klade za cíl dosažení, aby zákazníci značku Rolls-Royce vnímali jako výrobce dynamičtějších vozů a ne jen jako producenta sice luxusních a výkonných ale těžkopádných limuzín.

Prvním krokem k tomuto cíli je model Ghost, který značce přilákal mladší klientelu. Podle ředitele automobilky si 80 % majitelů tohoto modelu řídí svůj vůz samo. Dalším krokem ke sportovnějšímu image Rolls-Royce mají být kupé a kabriolet právě s technikou modelu Ghost, od nějž s největší pravděpodobností převezmou i hlavní linie designu předních a zadních partií.

I když Torsten Müller-Ötvös chce, aby byl Rolls-Royce sportovnější, je si plně vědom toho, že nemůže přes noc vytvořit skutečný sportovní vůz ve stylu Ferrari, který by současná klientela stejně nepřijala.

Budoucnost značky Rolls-Royce má být i nadále spojena především s elegantními limuzínami, které mají doplňovat dvoudveřová kupé a kabriolety s lehce sportovním nádechem. Ředitel britské automobilky také uvedl, že si nedovede představit v nabídce své značky SUV a zároveň striktně odmítá možnost vývoje a výroby modelu, který by se v nabídce zařadil pod Ghost.

Naopak velmi rád by Torsten Müller-Ötvös zákazníkům značky nabídl výrobu vozů se speciálními karoseriemi na zakázku. K tomu ovšem dodává, že se jedná o krok, který se finančně nevyplatí a je s ním spojena řada obtíží.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Glaukos
14. 3. 2012 08:34
Re: takze
ne možná - určitě
Avatar - Hotwire
13. 3. 2012 17:42
takze
takze mozno bude od rollsu nejaky konkurent pre bentley continental gt? :yes:
Avatar - Barrichello
13. 3. 2012 14:07
Re: dobra sprava
:yes:
Avatar - 3_diamanty
13. 3. 2012 12:13
dobra sprava
:yes: