Elektrický tahač Tesly Semi nemá být pro dálkovou dopravu. Na co tedy bude?
Tesla Motors se v současnosti stále soustředí na Model 3 a údajně již pracuje i na vývoji nového sportovního automobilu, jímž má do dvou let oživit označení Roadster, ale než k tomu dojde, tak se máme ještě v letošním dočkat premiéry jejího prvního nákladního vozidla.
Snímek těžkého tahače s elektrickým pohonem Elon Musk poprvé zveřejnil na letošní jarní vědecké konferenci TED, kde rovněž odhalil bližší detaily o tomto vozidle. Tehdy údajně uvedl, že se bude jednat o velké, těžké vozidlo s dlouhým dojezdem, které bude patřit do kategorie největších vozidel povolených na amerických silnicích.
Podle nejnovější informací, ale má být realita elektřinou poháněného tahače, jenž je v současnosti uváděn jako Tesla Semi poněkud odlišná a to především v oblasti dojezdu.
Na konci letošního září se máme skutečně dočkat premiéry sedlového tahače značky Tesla, ale ten údajně nebude určen pro dálkovou dopravu.
Scott Perry, výkonný ředitel společnosti Ryder System Inc., totiž patří se svou firmou mezi potenciální zájemce o elektrický tahač a podle informací agentury Reuters, se přímo od zástupců Tesla Motors měl dozvědět, že se má dojezd na jedno nabití pohybovat od 200 do 300 mil (322 až 483 km).
Vedle samotného údaje o dojezdu na jedno nabití pak měl Perry dostat i informace o kabině tahače. Ta má být v denním provedení, což znamená, že bude krátká bez pro severoamerické tahače tradiční nástavby pro odpočinek a dokonce i bez lůžka za sedadlem řidiče, jímž disponují tahače pro dálkovou dopravu v Evropě.
Podle těchto informací nemá být tedy Tesla Semi v podobě, v níž zamíří k zákazníkům tahačem pro dálkovou dopravu, ale regionální provoz, což má podstatně měnit cílovou skupinu zákazníků na severoamerickém trhu.