Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický tahač Tesly Semi nemá být pro dálkovou dopravu. Na co tedy bude?

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 30. 8. 2017
2
36
Tesla Motors plánuje na letošní září premiéru svého prvního elektřinou poháněného užitkového vozidla. První informace o jeho dojezdu a podobě se však objevují již nyní.

Tesla Motors se v současnosti stále soustředí na Model 3 a údajně již pracuje i na vývoji nového sportovního automobilu, jímž má do dvou let oživit označení Roadster, ale než k tomu dojde, tak se máme ještě v letošním dočkat premiéry jejího prvního nákladního vozidla.

Snímek těžkého tahače s elektrickým pohonem Elon Musk poprvé zveřejnil na letošní jarní vědecké konferenci TED, kde rovněž odhalil bližší detaily o tomto vozidle. Tehdy údajně uvedl, že se bude jednat o velké, těžké vozidlo s dlouhým dojezdem, které bude patřit do kategorie největších vozidel povolených na amerických silnicích.

Podle nejnovější informací, ale má být realita elektřinou poháněného tahače, jenž je v současnosti uváděn jako Tesla Semi poněkud odlišná a to především v oblasti dojezdu.

Na konci letošního září se máme skutečně dočkat premiéry sedlového tahače značky Tesla, ale ten údajně nebude určen pro dálkovou dopravu.

Scott Perry, výkonný ředitel společnosti Ryder System Inc., totiž patří se svou firmou mezi potenciální zájemce o elektrický tahač a podle informací agentury Reuters, se přímo od zástupců Tesla Motors měl dozvědět, že se má dojezd na jedno nabití pohybovat od 200 do 300 mil (322 až 483 km).

Vedle samotného údaje o dojezdu na jedno nabití pak měl Perry dostat i informace o kabině tahače. Ta má být v denním provedení, což znamená, že bude krátká bez pro severoamerické tahače tradiční nástavby pro odpočinek a dokonce i bez lůžka za sedadlem řidiče, jímž disponují tahače pro dálkovou dopravu v Evropě.

Podle těchto informací nemá být tedy Tesla Semi v podobě, v níž zamíří k zákazníkům tahačem pro dálkovou dopravu, ale regionální provoz, což má podstatně měnit cílovou skupinu zákazníků na severoamerickém trhu.

Témata

Diskuse: Přidat názor

v podstate
SamanAR
| 31. 8. 2017
ja naklady na stavbu ani provoz HL neznam a predpokladam ze do te doby nez to nekdo postavi je ani znat presne nebude
Avatar - flyboyeda
Na Image a na h o v n o
flyboyeda
| 30. 8. 2017
následuj instinkt Sprite
v podstate
xpaja
| 30. 8. 2017
To nelze rozporovat, provoz dělá hodně.
Typickým příkladem z medii je cena za km VRT uvažovaná u nás ve srovnání s cenou ve Španělsku. Je hezké, že ve Španělsku stojí kilometr polovinu než se předpokládá u nás, ale nikdo už nezmíní, že jejich VRT jsou na stěrkovém loži, měřící vůz se pak nezastaví a xkrát do roka znovu podbíjejí. Ve výsledku se náklady na stavbu a provoz za méně než 20 let otočí a výjde to celé dráž než pevná jízdní dráha. A VRT se zrovna neplánuje na dvacetiletou životnost.
Jenže to už ty různé spolky hlasitých odborníku a mediální buřiči nezmíní a tak nás media oblbují jak se u nás staví draze, jak máme nejdražší dálnice v EU a podobné blbosti.
Každopádně provoz hyperloopu bude strašně drahý pravě kvuli nutnosti udržet těsnost, proti tom vyjde provoz VRT za hubičku.
To sa dalo cakat
SamanAR
| 30. 8. 2017
je zajimave ze Win a ty pisete stejne zacatky, nejakej multiucet?

a co mas na stole? klavesnici? tak to ti gratuluju :yes:
To sa dalo cakat
SamanAR
| 30. 8. 2017
jiz odzacatku Musk tvrdi ze truck bude ukazany tento rok a ze vyroba je planovana na roky 2020 az 2021, neni to nic jineho nez delaji jine automobilky, proste ukazou koncept na nejake skice a neco k tomu napisou, je to snad problem?

a to s tema dalsima odstavcema je co? ukazka ze umis s googlem? nebo ze elektricky truck pripravujou i jine firmy? no a? elektricky truck pripravuji zrejme vsechny vetsi automobilky co delaj nakladaky ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku